Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg vil nu lige pointere at det ikke er skidt at fylde cones op, i stedet for håndrul. Jeg har en god kammerat der har røget i 4 år nu han kan lave de der cones meget meget bedre end dem man kan købe. Gløden falder ikke, ingen lufthuller eller andre underlige ting. Og jeg synes de virker ligeså godt som mine egne håndrullede. Så pas nu på at disse de her cones alt for meget, for det virker hvis det bliver lavet ordenligt :)

Go ryger :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja helt sikkert. Som skrevet er det kun de prerolled jeg har noget imod. En hjemmelavet cone fungerer helt fint og man kan sagtens lave en god joint uden lufthuller. Der skal bare kæles lidt for den så det hele falder på plads.
Men i min verden slår en håndrullet altid en cone der bliver fyldt op.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ariaji skrev:
Men i min verden slår en håndrullet altid en cone der bliver fyldt op.

100 % agreed. Jeg tror bare at jeg forstod sådan generalt i denne tråd at fyldning af cones = det værste lort der findes og det ikke kan bruges.

Junior medlem

ja samme her.. i mit tilfælde går det også hurtigere at håndrulle end at lave cone og fylde op. normalt når vi ryger på cones er det som regelt også med joint rør.

nogle håndruller også med joint rør, jeg er ikke en af dem desværre, men nu deler jeg også lejlighed med en anden ryger som gør så hvad fanden :p

Junior medlem

CoA Skrev ->

TOBI NOOL: Hvad er det du ikke forstår? Når man ruller en tynd joint er der ingen lufthuller - fordi man tilpasser jo sit papir inden man begynder at rulle, sådan der ikke er for meget og hvis man ikke kan komme til at tilpasse papiret eller det man har bare er så fucking stort, så backflipper man den og ruller og som man plejer - der er ikke noget indviklet i at rulle, de dårlige joints kommer af at fylde cones....
Det handler om at lære og rulle en pind ikke fylde en cone - når man ruller, er der ingen lufthuller eller noget, uanset hvor tynd din pind... ja eller så skal du da være slemt fingerspasser, jeg har aldrig set det ske...

JEG SKREV 1
edit: skal også sige at når du roller tynde cones og fylder, danner der sig næsten altid 2-5 loft lummer
vilket kan resultere i at din joint blir brændt mega skæv.. dog ved de fleste godt hvordan man undgår dette.
syntes bare li det sku nævnes da det er grunden til jeg foretrækker lidt større end lidt mindre..

=skal også sige at når du roller tynde cones og FYLDER...... er det ikke tydeligt nok til at se at jeg mener når man laver et cone og så fylder bagefter her?

-> det er logik for burhøns at der ikke kommer luftlommer i håndrullede. men nu var det også dem vi fylder jeg snakkede om.
og i mine kommer der tit luftlommer især da jeg ikke knuser
tobakken eller stamper mine joints særligt meget.. OG SOM OBS FOR FUTURE CRAP COMMENTS, det her er min erfaring fra da jeg selv rullede cones da jeg kun er startede med at håndrulle igen efter jeg stoppede med hash for at ryge det grønne istedet. Når jeg håndruller stamper jeg kun 1-3 gange efter at ha lukket jointen tæt så toppen blir ligeså stabil som resten af jointen, og jeg ruller på samme måde som du allerede gør udtryk for allerede.. vilket også gør dem luftige som JEG godt kan li dem.

JEG SKREV 2
men hvis du kan lave et lags joints som mig. er en tynd joint okay
men hvis du ikke kan lave et lags ville jeg stærk anbefale de tykke joints da der er mindre papir (papir = not good)

= ruller du et lags joints, er det ligemeget om den er tyk eller tynd, det er smag og behag.
KAN DU IKKE FINDE UD AF DET så er tyk bedre hvis du gerne vil ryge så lidt papir som muligt, hvilket er meget normalt både her i danmark og i udlandet.

-> ja du kan back flippe og whatever. men jeg peger jo på folk der IKKE kan finde ud af det lort. JEG KAN GODT så du behøver ikke fortælle det til mig :o lær det til dem der ikke kan så de kan rulle GODE tynde joints også :p

peace!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
jeg ryger altid lange, tynde og backrolled joints, med et tyndt filter... jeg hader de der filtere man skal gabe over!
dog foretrækker jeg piben, når jeg er ude i det danske vejer.

just my two cents :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SeaWorld, baby!
Akira_Dk3 skrev:
Jeg kan helt klart bedst lide joints der er tynde, jeg bryder mig bare ikke om sådan nogle store fuckers :D

Samme her; jeg synes det er nemmere at vide hvor meget man egentligt suger ind med de tynde.

En tynd (men stadig kegleformet) og lang slim jim ;)

"Among the drugs that are currently illegal, I have chosen not to use marijuana, as I feel the light-headed intoxication and benign alteration of consciousness does not adequately compensate for an uncomfortable feeling that I am wasting time." - Alexander Shulgin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
for mig kommer det mest an på om den skal ryges indenfor eller udenfor

til udenfor laver jeg dem mere eller mindre tynde, det giver god støtte til gløden og de er nemme at rette op på, især i en halvkraftig vind.

til indenfor laver jeg dem gerne så tykke som de kan blive, der er ikke så stort behov for at rette op på dem igen, og der er ikke brug for at glød og resten kan holde til engang kuling, plus at de imo holder liige det længere :P

Junior medlem
Brugeravatar

Foxx skrev:
til udenfor laver jeg dem mere eller mindre tynde, det giver god støtte til gløden og de er nemme at rette op på, især i en halvkraftig vind.

Havde jeg faktisk ikke tænkt over selvom det er åbenlyst :lol: ... Mine handrolled bliver altid lidt skæve når man ryger dem udefor og de er lidt svære at rette op til tider.
Men jeg er generelt til fede J's (bruger selv 2 smøger til mit mix og stash alt efter hvor væk man nu skal være :joint:).... og selvfølelig altid handrolled over cones

but thats just me ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]