Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

hvordan lægger man billeder ind kan ikke få det til at fungere...æv så kan man jo sagtens sidde og prale af sine store flotte planter.....;-)

Junior medlem
Brugeravatar

Men som vist på mit profil billede, kan planten blive kæmpestor og flot under de rette forhold :rocking:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Har du prøvet dem? Mine gik i blomst uden særlig meget vegetativ vækst, så jeg har ikke rigtig fået noget ud af dem. Skal købe nogle nye frø og prøve dem i grorummet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Nej jeg har ikke prøvet dem, men en af mine venner har prøvet at lave the af dem og de skulle ha en lignende rus som på svampe, du skal nippe blomsterne af så snart de kommer, så bliver de ved med at vokse og sætte blade, og så er det muligt at få en stor flot plante med mange blade....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
psykonaut skrev:
hvordan lægger man billeder ind kan ikke få det til at fungere...æv så kan man jo sagtens sidde og prale af sine store flotte planter.....;-)

Jeg vil gerne se din(e) planter i stor format, så hjælper dig lige :)

1) Uploade dit billede
http://imageshack.us/

2)Kopier billedadresse (Højreklik på billede)

3) Smid billedadressen ind mellem [img]Billedadressen[/img]

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nogen der ved hvor hurtigt de burde vokse? Jeg har efterhånden haft mine stående i en måned, og jeg synes egentlig de er ret små.

Medlem

Her er et link til et lille imgur fotoalbum med billeder af mine coleus.
De har vokset siden engang i juni og jeg har efterhånden nok blade til at begynde at eksperimentere.
Som i kan se har jeg haft lidt problemer med insekter, men jeg har vist fået bugt med dem.

Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg skal høste bladene. Som i kan se er de forlængst i blomst, og nogle af kronbladene på blomsterne er endda så småt begyndt at visne. Er de "modne" nu?

Et andet spørgsmål: skulle der være nogen forskel på de forskellige sorter? Som i kan se har jeg mange forskellige slags (jeg købte en mix af frø fra forskellige sorter af coleus blumei/solenostemon scutellarioides) og jeg ved ikke om nogen af dem er mega psykoaktive end andre. Det ville være dejligt nemt hvis de grønne blade ikke gjorde en skid, og de røde blade gav en syg blæser, men sådan er virkeligheden formentlig ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Har fået fortalt at det aktive stof skulle være avlet ud af visse stammer, i forsøget på at få klarere farver. Ved dog ikke hvilke stammer der er de aktive og inaktive, så jeg går i gang med at dyrke de forskellige sorter jeg falder over. At kun nogen skulle aktive, synes at være rigtigt nok, ihvertfald for mig, da jeg har prøvet planter som virkede og andre som slet ikke gjorde noget som helst. Har dog ikke kunnet finde nogen forskel i smag, udseende eller andet som har skullet kunne identificere dem.

For et lille årti siden havde en bekendt en plante som vi røg og spiste lidt af, hvilket gav en let kortvarrig psilocybin-agtig rus (aldrig noget der kom op på siden af et halvt gram tørret cubensis, og sjældent varende mere end 1-2 timer), der dog blev lidt kraftigere da vi eksperimenterede med ekstrakter. Kan huske at vi prøvede med husholdningssprit, acetone og vand, men ikke hvilken en af dem det var der virkede.

Medlem

Aha. Tak for info. Det lyder til, at jeg ikke skal blande bladene fra en masse forskellige planter for at få en fuld dosis, men i stedet prøve blade fra kun en enkelt plante af gangen indtil jeg finder en der virker.
Kan du huske noget som helst om hvordan dosis var?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan desværre ikke helt huske det, bare at vi røg hele joints af det og lavede store krus te. Når mine planter vokser op skal jeg prøve det igen, og vende tilbage.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Kan du så huske hvad der gav bedst effekt ? jeg kunne forstille mig at oral indtagelse var det bedste men jeg kunne jo også tage fejl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personligt fik jeg mest effekt ud af at drikke te eller tykke blade. Men forvent ikke et vulkan udbrud :) Mindes effekten som mere downer, med godt humør, end direkte psykedelisk. Prøvede dog ikke at indtage ekstrakter oralt, men har tænkt mig at prøve når jeg får chancen igen.

Den gang brugte vi mest planten når vi ikke havde noget cannabis at gøre med.

Medlem

Jeg vil bare bruge planten fordi jeg synes det er spændende og interessant - tjald har jeg nok af :D
Jeg har efterhånden nogle få enorme blade og en helt masse mellemsmå blade. De helt store er helt rød-lilla med små hår nærmest, de små er grønne med en rød-lilla kerne og kun med små hår på den rød-lilla del af bladet.

Skal jeg tørre dem eller lade dem sidde på planterne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Effekten skulle forsvinde hvis man tørrer bladene, så jeg ville lade dem sidde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har hørt begge dele, men kun prøvet friske blade. Held og lykke med eksperimenterne.

Inspireret satte jeg lidt planter over selv. Havde dog ikke regnet med en spiringsprocent på nær de hundrede :rocking: Heldigt at jeg fik taget billedet, ellers havde jeg måske ikke opdaget at der var gået svamp i nogle af kamrene før det var for sent.

Billede

(Dem der ser anderledes ud er katteurt-stiklinger, som fik pladserne hvor paletbladene ikke klarede sig)

Medlem

Vær opmærksom på de rum hvor du har sået katteurt - jeg havde også et par potter med paletblad der ikke spirede, og jeg smed nye frø deri for at få gang i alle potterne. Men efter noget tid spirede også de første frø, så nu har jeg en masse potter med flere planter i hver, med rodnet der er helt uadskilleligt sammenfiltrede.

Jeg lader mine blade sidde lidt endnu. Indenfor en måned må jeg prøve dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er i skrivende stund ved at brygge en lille the på 9 store blade. Jeg er langt fra sikker på at det er nok til overhovedet at give en effekt, men det var hvad jeg havde.

Jeg har kogt noget vand og hældt over dem og venter nu på at de trækker. Jeg venter nok en times tid or so, hvorefter jeg giver dem et opkog, fjerner bladene (og evt spiser dem) og tilsætter en pose chai the for smagens skyld.

Wish me luck! Jeg håber det er nok til at se en lille effekt, selvom jeg har læst fra andre at de har brugt langt flere blade. Op mod 70 store blade. Dette havde jeg desværre ikke til rådighed :(

Medlem

Shit, 70 blade - så ryger hele urtehaven nærmest. Hvordan gik dit eksperiment?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Venter spændt på at høre om nogen ender med nogen konkrete konklusioner, og regner desuden med at så nogen til foråret.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik en meget mild afslappende effekt ud af det. Og så smagte det jo herligt med en god skefuld honning i :)

Næste år må dosen uppes, når forårets planter skal pensioneres.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]