Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 02:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Medlem

hov

Senest rettet af Narkotika-manden 04 jan 2012 19:13, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hov

Medlem

@NeedMoreWeed - Jaa, men det passer ikke så godt ind i uddannelsen at arbejde i Norge ;) Så jeg må "nøjes" med at tage på to ugers skiferie i år.
Der bor en nordmand på mit køkken, han siger at rigtig mange unge bruger snus i Norge, både drenge og piger - true shit?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Bor der en nordmand på dit køkken?

Junior medlem

Big Nasty Var selv på ryger i henad 15 år dagligt .. .Været røgfri siden 13 dec

Hvor de rer vilje er der en vej..

Wow skide godt bliv ved med det :)
Håber vi aldrig falder i igen, vi er meget bedre end det lort!

Medlem

@Kobresia - Ja, han hedder Espen, er 48 år og hans betaling er at holde stedet ryddeligt og have et mix klar, når jeg har fri. Til gengæld stiller jeg havregryn og en madras til rådighed :D

Not .. Jeg bor på et kollegium :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Sådan, NeedMoreWeed!
Og velkommen til "klubben", Big Nasty. Godt at høre du vil gøre noget ved det samt ønsker forandring :D

Selv faldt jeg i efter ca. 27 dage, dagen før og på nytårsaften. Vi hyggede os dog godt med det d. 30 men syntes ikke skævheden var rar. Dog kunne jeg bruge det konstruktivt ved at lægge mærke til de følelser jeg fik og hvordan jeg havde det med at være i offentlige rum. Er dog først ved at komme på højkant igen og mine mareridt er ikke så voldsomme mere. 3 joints var nok til at skulle starte processen forfra, mht. voldsomme mareridt, søvnbesvær og svedeture. Var ellers så glad for at være sluppet af med disse symptomer, men kan kun lære af det.

Så i bund og grund er mig, min bror og svigerinde glad for at vi røg lidt god skunk, da vi nu bedre kan sætte vores tidligere forbrug i perspektiv. Jeg har nu virkelig fået slået fast overfor mig selv at jeg ikke har godt af at ryge og at jeg har det/fungerer meget bedre uden.
Desuden holder mig og min bror os fra alkohol hele januar, da vi ellers er gode til at drikke en masse øl når der ikke er andet at lave, især uden røg. Og vi vil så se om vi skal fortsætte længere endnu, dog ikke med henblik på total afholdenhed, men for at få kroppen renset, ordentlig i gang + spare en masse penge.

Mvh.

Dedikeret medlem

Den Rolige det lyder til at du havde et godt nytår og dejligt at læse at du lærte noget. Selvfølgelig trælst at skulle igennem bøvlet igen men også lærerigt og en vigtig erfarring at tage med til næste gang trangen melder sig.

Mvh

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
@Biologen En meget stor del af nordmændene bruger snus specielt de unge også tøserne

Nu ikke fordi det smager vidre godt men man får da nikotin

Bare en skam at det er forbudt at sælge i DK ellers sikker på at det kunne hjælpe mange med at kvitte smøgerne og fordelen er at man må snuse overalt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Er nu på dag nr. 24, synes det blir lettere efter de første 3 uger. Det er dog gået op mig at trangen til at ryge kan blive utrolig stærk når alt ting begynder at gå skævt, og problemerne og tankerne stiger en til hovedet.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

@NeedMoreWeed Bumbum, troede egentlig det bare var hans omgangskreds han snakkede om (mit norske er ikke perfekt), men det overrasker mig lidt. Til gengæld skulle det give endnu værre/grimmere tænder og tandkød end cigaretterne.

Mon ikke det netop er tilgængeligheden for indtagelse der gør, at politikerne ikke vil have det herhjemme?

@Mickey Baws - Husk at komme ud og dyrke noget motion samt at snakke med nogle venner eller familie om dine problemer. Jeg havde selv en hård aften i går, hvor jeg virkelig bare ville fyre op og udskyde eksamenslæsningen, men man skubber bare det hele foran sig i stedet for at få gjort noget ved problemerne.

Hold hovedet koldt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

snakker med vennerne når det er noget som vedkommer dem, men har bare dummet mig rigtig meget. og tar bare tid før tingene falder på plads, og indtil da har jeg bare kæmpe tankespin som jeg før i tiden dæmpede med røg. og i forhold til motionen begynder jeg til kampsportstræning igen. Men man må bare holde ud og holde hovedet koldt.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Jeg er selv en ung mand på 20 år, der har været stoppet siden 1 januar 2012, så 10 dage :)
Jeg har færdiggjort min STX uddannelse og holder i øjeblikket sabbatår hvor jeg arbejder som lærervikar.
Jeg har har røget i ca 3 år efterhånden, hvor jeg i det sidste år til halvandet har haft et massivt hash brug. Det var ikke unormalt at jeg i slutningen af 3G røg med på ca 5 joints om dagen, hver dag (dog med undtagelser selvfølgelig). Dels mener jeg det massive (mis)brug var fordi jeg også havde en kæreste, der røg hver dag. Hende er jeg heldigvis sluppet af med ;) og jeg har derefter røget ca 1-2 joints om dagen 4-5 gange om ugen. Jeg ryger sjældent ego.
Jeg kan godt lide stæke joints; 1smøgs = 0,8 2smøgs = 1,6 - Og jeg går personligt ind for kvalitet fremfor kvantitet, så køber som regel en god 120'er og altid fra delux boden på staden.
Jeg har intet problem med at jeg ryger, da jeg selv føler jeg har kontrol over det, og for at bevise det over for mig selv og dem som ikke siger jeg har kontrol, har jeg valgt at holde en 30 dages pause. Derudover håber jeg også at kunne få et 'sundere' forhold til hash, og med det mener jeg, at jeg gerne vil have en lavere tolerance så jeg ikke skal ryge så meget, og at jeg måske kan begrænse rygningen til 2-3 gange om ugen. Og måske også begynde at ryge grønt, da jeg selv lidt føler mine lunger har bedre af det?

anyways... Jeg er på 10 dagen nu, og den første uge gik helt fint; jeg savnede selvfølgelig at være basked, og det var lidt underligt at vende sig af med den livstil - det er det stadig. Men på 8 og 9 dagen opstod der pludselig søvnløshed. Symptomer som slet ikke var der i starten, men jeg kan simpelthen ikke sove om natten. Jeg var sågar ude og løbe en tur i går i håb om, at jeg kunne sove men det hjalp ikke. Jeg stod derfor op i nat og indså, at jeg var nødt til at prøve noget alkohol, så jeg drak 3 øl, hvilket hjalp, men det gav kun en let overfladisk søvn på 3-4 timer. (Jeg ved godt det med alkohollen slet ikke skal gøres til en vane, men det var bare en nem løsning)
Søvnproblemerne gør bare, at jeg får en ubeskrivelig trang til at ryge en joint, hvilket får mig til at ligge og tænke på tjald, når jeg egentligt bør sove... Jeg bliver bare i tvivl om denne her pause egentligt er det værd, når jeg ligger lysvågen kl 06.00 og skal op kl 07.00 og på arbejde, når jeg egentligt ikke før havde noget problem med at sove eller vågne da jeg røg. Dertil er det også svært når alle mine venner stort set ryger, jeg er bare så heldig at langt de fleste ikke bare er bongvenner :)
Jeg har det ellers, udover de problemer, fedt med at holde en pause, da jeg selv føler at det er ligeså godt et kick at vide, at jeg er i stand til at kontrollere min krop og mine forbrug. Holder jeg ikke de 30 dage har jeg et problem imo.

(undskyld, hvis der er for meget lort... Jeg er pisse overtræt :) )

Junior medlem

Stoppede selv for 7ugers tid siden, har selv lagt søvnløs derefter i weekenderne.
mit forbrug var bare ikke så kraftigt! 3 joints i weekenderne, men noget 65pr gr tjald, som jeg synes smager godt.
er så lige startet igen sidste torsdag, og har ikke haft problemer med at sove siden :)

Medlem

2 måneder i går, tiden er fløjet afsted. Det er først her de sidste par dage jeg har haft det noiaen, men det kan ligeså godt være andre årsager. Jeg har ligget søvnløs en del, og været i zombie-mode nogle uger, hvor jeg typisk sov meget lidt om natten (2-3 timer), også selvom at jeg er utroligt træt, så ligger jeg bare og gaber min kæbe af led, og stirrer op i loftet. Happy days.
Ellers er det pragtfuldt, og jeg er begyndt at snakke med en af mine gamle kammerater igen, ligesom at jeg snakker meget mere med mine gode kammerater nu om dage!
Sååå, jeg er glad for at være stoppet, og jeg har heller ikke lyst til at begynde igen.

Medlem

Er på 14. dag eller sådan noget.
Er ikke længere så psykotisk og utilregnelig. Men HOLD KÆFT hvor jeg keder mig!!
Og op i røven med at motionere når det er så koldt!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er på 30. dag eller sådan noget, dag 1 var sgu ikke for sjov... slog en eller ned til en fest fordi han spildte en fadøl i skødet på mig(vil lige undskylde med at jeg var godt stiv, og påpege at jeg normalt ikke er den voldelige type).
Men ja, man kommer hurtigt til at kede sig, så nu er jeg gået i gang med at bygge en hems derhjemme :D

Medlem

Er på 30. dag eller sådan noget, dag 1 var sgu ikke for sjov... slog en eller ned til en fest fordi han spildte en fadøl i skødet på mig(vil lige undskylde med at jeg var godt stiv, og påpege at jeg normalt ikke er den voldelige type).
Men ja, man kommer hurtigt til at kede sig, så nu er jeg gået i gang med at bygge en hems derhjemme :D

Fedt fedt fedt!!
Især det med hemsen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Nu er jeg på dag 2. med at stoppe med smøgerne også, men syntes sku det er træls ikke at kan gå ud og få sit lille fix.
Røg med på en lille pind i går da vi kom hjem efter at have begravet vores mor. Det hjalp lige med at fjerne de sidste tømmermænd og tillade en dejlig lille lur.

Føler slet ikke jeg mangler tjalden mere, dog er lysten til at slappe psykisk af stor lige for tiden, men er bestemt ingen undskyldning for at ryge.

Dedikeret medlem

Kondolere med din mor.
Det er sku en hård en og skulle igennem flot du stadig holder fast i rygestoppet og nu udvider det til cigaretter. Lidt sjovt så er jeg også på 2. Dagen med rygestop.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]