Jeg er selv en ung mand på 20 år, der har været stoppet siden 1 januar 2012, så 10 dage

Jeg har færdiggjort min STX uddannelse og holder i øjeblikket sabbatår hvor jeg arbejder som lærervikar.
Jeg har har røget i ca 3 år efterhånden, hvor jeg i det sidste år til halvandet har haft et massivt hash brug. Det var ikke unormalt at jeg i slutningen af 3G røg med på ca 5 joints om dagen, hver dag (dog med undtagelser selvfølgelig). Dels mener jeg det massive (mis)brug var fordi jeg også havde en kæreste, der røg hver dag. Hende er jeg heldigvis sluppet af med

og jeg har derefter røget ca 1-2 joints om dagen 4-5 gange om ugen. Jeg ryger sjældent ego.
Jeg kan godt lide stæke joints; 1smøgs = 0,8 2smøgs = 1,6 - Og jeg går personligt ind for kvalitet fremfor kvantitet, så køber som regel en god 120'er og altid fra delux boden på staden.
Jeg har intet problem med at jeg ryger, da jeg selv føler jeg har kontrol over det, og for at bevise det over for mig selv og dem som ikke siger jeg har kontrol, har jeg valgt at holde en 30 dages pause. Derudover håber jeg også at kunne få et 'sundere' forhold til hash, og med det mener jeg, at jeg gerne vil have en lavere tolerance så jeg ikke skal ryge så meget, og at jeg måske kan begrænse rygningen til 2-3 gange om ugen. Og måske også begynde at ryge grønt, da jeg selv lidt føler mine lunger har bedre af det?
anyways... Jeg er på 10 dagen nu, og den første uge gik helt fint; jeg savnede selvfølgelig at være basked, og det var lidt underligt at vende sig af med den livstil - det er det stadig. Men på 8 og 9 dagen opstod der pludselig søvnløshed. Symptomer som slet ikke var der i starten, men jeg kan simpelthen ikke sove om natten. Jeg var sågar ude og løbe en tur i går i håb om, at jeg kunne sove men det hjalp ikke. Jeg stod derfor op i nat og indså, at jeg var nødt til at prøve noget alkohol, så jeg drak 3 øl, hvilket hjalp, men det gav kun en let overfladisk søvn på 3-4 timer. (Jeg ved godt det med alkohollen slet ikke skal gøres til en vane, men det var bare en nem løsning)
Søvnproblemerne gør bare, at jeg får en ubeskrivelig trang til at ryge en joint, hvilket får mig til at ligge og tænke på tjald, når jeg egentligt bør sove... Jeg bliver bare i tvivl om denne her pause egentligt er det værd, når jeg ligger lysvågen kl 06.00 og skal op kl 07.00 og på arbejde, når jeg egentligt ikke før havde noget problem med at sove eller vågne da jeg røg. Dertil er det også svært når alle mine venner stort set ryger, jeg er bare så heldig at langt de fleste ikke bare er bongvenner

Jeg har det ellers, udover de problemer, fedt med at holde en pause, da jeg selv føler at det er ligeså godt et kick at vide, at jeg er i stand til at kontrollere min krop og mine forbrug. Holder jeg ikke de 30 dage har jeg et problem imo.
(undskyld, hvis der er for meget lort... Jeg er pisse overtræt

)