Næh, jeg kan sagtens have det møgfedt på cannabis. Og ryge af helvedes til uden være doven og ikke lave noget.
Men mødes man hver dag og ser film eller stener, ryger og ikke laver så meget andet end det, så bliver det farligt.
Og det er det, som jeg har oplevet og jeg kender mange, som gør det samme. Det er mere ment som et slags.. tja, information til dem som sidder fast.
Livet er for kort til bonghoveder 24/7, hellere bonge helt igennem en sjælden gang end hver dag.
Og jeg vil uden tvivl stadig kalde det et misbrug, hvis du har et behov for at ryge hver dag. Så kan du forsvare det nok så meget og kalde det et forbrug, men i min verden er det et misbrug, hvis du ikke kan klare hverdagen uden narkotika.
Tror også jeg udtrykker mig lidt tvivlsomt:
jeg mener, at det for ingen personer er nødvendigt at ryge hash hverdag for at nyde livet.
Hvis man skal være påvirket af et eller andet hele tiden (læs: knark), er man i min bog en misbruger.
Det hele handler om det dit sobre jeg, dit rigtige jeg. Jeg ser "jeg'et" som det eneste reelt rigtige, den eneste rigtige personlighed.
Altså der, hvor det meste udvikling burde komme fra. Det "sande jeg" kommer selvfølgelig også til udtryk når man tager narkotika, men jeg mener, at det sande jeg kun kan opleves til fulde uden at være påvirket af andet end sit eget sind/tanker/følelser etc.
Det er, som jeg også siger flere gange, uden tvivl pisse fedt at tage narkotika for at gøre livet bedre, for at opleve noget som man ellers ikke ville kunne opleve.
Men at have et behov for at ryge hver dag, og det lyder til at du har det fx (no offence

), så lige gyldigt hvor meget man prøver at gøre det til et forbrug, så ender det bare med at "smudse" (in lack of better word) dit reelle jeg til - som jeg ser det.
Du oplever ikke dit ædru, sande jeg.
Og det her er udelukkende min holdning og udelukkende sådan jeg ser på det; altså, at man har ét sandt og rigtigt jeg, som er det ædru jeg.
Så gør narkotika bare det hele meget federe, det kan vi hurtigt blive enige om, men det selve det, ikke at udvikle sit eget jeg uden narkotika jeg synes der er humlen i det hele.
"Det er daglig rygning, og jeg ser det på samme plan som at drikke et par øl dagligt, ryge cigaretter dagligt, tage opiat/benzo/psykedelika you name it-dagligt."
Så dagligt indtag af spids nøgenhat er det samme som dagligt indtag af hash i din bog? Interessant.
Ja, det er det. At skulle være påvirket af noget hver dag, er det samme i min bog. Så er det, som også nævnt tidligere, fuldstændig ligegyldigt hvilket narkotikum det er. LSD, DOB, cigaretter, cannabis, fentanyl.
(Forstås: noget er selvfølgelig uden tvivl voldsommere end andet, men det er i og for sig noget, som ændrer dit realitetsopfattelse. Det er det at være i den her "altered reality" hele tiden, jeg ser som for meget)
Og nej, du har ret, I kan formentlig ikke bruge mine personlige anekdoter til en skid.
Og når det også er personlige anekdoter, synes jeg det er møgirriterende, at du lægger dem ud, som om det er absolutte sandheder jeg siger. Eller rettere, når vi begge er klar over, at det er min holdning kun, så prøv at forholde dig til, at det er noget subjektivt jeg skriver, og intet, som jeg heller ikke har skrevet på noget tidspunkt, er den absolutte sandhed for alle mennesker på hele jorden i hele galaksen.
Det ville være federe hvis du fx kritiserede det, og kom med nogle modargumenter, i stedet for "øøh ej min holdning er federe end din holdning".
Så lidt mere "hmm din holdning er fin, men jeg ser det mere som bla bla" fx.
"Det kan være lige så positivt som negativt, det er mere det med, at man har behov for at tage noget hver dag, og ikke kan leve uden det."
Jeg spiser mad hver dag. Jeg drikker kaffe hver dag. blah blah.
For lige at skære det ud i pap; "Det kan være lige så positivt som negativt, det er mere det med, at man har behov for at tage noget
NARKO hver dag, og ikke kan leve uden det."
Så drop de dumsmarte kommentarer, du ved udmærket jeg mener narkotika. Cannabis
er et narkotikum, du kan ikke begynde at gøre det til andet (hvis det da er det, du prøver på).
Også denne: Nårh nej, hash gør mig doven, så det er helt umuligt. Nårh nej jeg er 14 tihi ej hvor sjovt lige at skrive d her ;b
Eller, det bestemmer jeg ikke, men jeg synes tit og ofte, som også er tilfældet nu, at synes man og nævner at dagligt hash forbrug sådan set er et misbrug, så bliver h4ash0manerne straks vildt defensive (som vi ser nu, og som jeg ser, når jeg spørger nogle af mine venner til det).
Det tror jeg bare, at vi får en lidt federe debat ud af. Der er fanme alt for meget mudderkastning på psy for tiden, og jeg gider ikke degradere mig selv til det niveau (selvom jeg sikkert har gjort og stadig gør det til tider).
Så lige så vi alle er enige: det er udelukkende min holdning, det er ikke den absolutte sandhed, det er min måde at anskue livet på (at man også skal være ædru og ikke have et behov for narkotika HVER dag) og jeg ryger for fanden selv mere end jeg burde. Why? feels good man.
Og i forlængelse til det hele, så er det også efter min mening godt at begrænse ethvert narkotikaindtag (skriver bevidst narkotika, da en eller anden sikkert ville komme med et sjovt indlæg, hvis jeg skrev stoffer (ej stoffer?? ej der er stoffer i alt fniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis)), da underbevidstheden derefter alt for nemt lige kan retfærdiggøre det næste trip, den næste joint, de næste øl osv.
Godnat.