Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Bull Lee skrev:
Når jeg sidder og ryger mine egne krativitetsfremmende solo-joints, som her på min fridag, skal de være tynde og milde, men sidder jeg med andre laver jeg store fede joints, med DRÆBERMIX!

Jeg er cigaretryger og hygger mig med selve rygningen, såvel som rulleprocessen, hvorfor jeg gerne ryger mange, men milde. Sidder jeg sammen med andre synes jeg dog det er lige vel stenet at sidde med næsen i mixerskålen hele aftenen, derfor de store stærke.

Yep, det er sku livet at ryge, og er ret enig i alt du skriver. Jeg prøver altid at lokke mine gæster til at riste for mig, og det lykkedes da for det meste :)

Junior medlem

Geografisk sted: Halfway down the spiral
En joint skal være TYK, jo større brændflade jo mere ilt for du ved indhalering...
Derudover skal en joint ryges med løse læber (dvs der skal suges lidt falsk luft til) af samme grund.. mere ilt sammen med THC giver den bedste virkning

Ligsom hvis man ryger på en utæt bong !! prøv det, det virker !!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bza420 skrev:
En joint skal være TYK, jo større brændflade jo mere ilt for du ved indhalering...
Derudover skal en joint ryges med løse læber (dvs der skal suges lidt falsk luft til) af samme grund.. mere ilt sammen med THC giver den bedste virkning

Ligsom hvis man ryger på en utæt bong !! prøv det, det virker !!

Haha what? :D Den skal vi da lige have bevis på! Jeg kunne aldrig drømme om at suge på en utæt bong

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
CannaChem skrev:
Der skal selvfølgelig være ordentligt træk i en joint, og det kommer der ikke i de tynde, ynkelige mistral-joints - ergo, stor og fed.
Citat:
Den skal være en kæmpe kæp! Tyk som Amin Jensen, og lang som en negers pik

Yep...
Citat:
Det afhænger meget af humør, hvad der ryges og i hvilken sammenhæng.

Præcis...
Men de må selvfølgelig ikke være så ynkeligt tynde, som de dersens traditionelle prerolled cones er. De er jo til konfirmander og tøser, der endnu ikke kan spytte langspyt med fjabben! Burde være forbudt på niveau med incest og pædofili!

Arh! Vil hellere sidde og suge af en god prerolled fly cone, end en eller anden amatør cone som har lorte filter og hvad ved jeg.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Ja en dårligt rullet cone kan nemt ødelægge den bedste ryger!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Brown skrev:
Ja en dårligt rullet cone kan nemt ødelægge den bedste ryger!

Fuldstædig rigtigt.
Kan godt være folk synes det er snyd med prerolled, men hellere det end at suge i lorte rizla med lorte filter.

Medlem
Brugeravatar

Ved faktis ikke hvad jeg bedst kan lide.. Kommer an på stemningen tror jeg :-)
Hvis man har meget fråder, chiller til film/musik så en BIG FAT ONE! :P
Men hvis du f.eks. er ude eller skal noget efter så en Tynd en.. Men skal stadig ligne en joint :-)
Synes dog de tynde er pænest.. Men who cares??? hahaha

Junior medlem
Brugeravatar

Skifter også med mig. Jeg synes at tynde cones er nemme og elegante, og siden der ikke er så meget i, kan jeg ryge mere, hvilket jeg synes er hyggeligt. :P Men hvis man er noget i stil med 4+ personer rækker den jo ingen vegne :( Elsker også at lege med røgen, hvilket fungere meget bedre med tykke joints :P

Junior medlem

En joint skal være tynd som muligt for at få mest muligt ud af sin ryger. Jo større flade gløden har, jo mere hash går der til spilde når der ikke inhaleres, hvor mængden af hash man inhalerer vil være den samme uafhængigt af jointens diameter.

Junior medlem

tykke joints gir bedre sug og gør du kan få en dræber lunge uden at suge en tyrepik på din joint
en tynd joint er mer til hvis det er din sidste nold imo så den føles som om den vare længere..
men hvis du kan lave et lags joints som mig. er en tynd joint okay
men hvis du ikke kan lave et lags ville jeg stærk anbefale de tykke joints da der er mindre papir (papir = not good)

Junior medlem

deranged606 skrev:
En joint skal være tynd som muligt for at få mest muligt ud af sin ryger. Jo større flade gløden har, jo mere hash går der til spilde når der ikke inhaleres, hvor mængden af hash man inhalerer vil være den samme uafhængigt af jointens diameter.

går til spilde ??? wtf

hvis du sidder og glor på din joint så sikkert.. men os som har røget i laaaang tid blir ikke rigtig skæve mer..
så medmindre du sidder og kæde ryger hvæs får du ik en skid ud af det alligevel :(

edit: hash klumper som er i gløden kan forresten gløde i 2 minutter uden at du tar et hvæs at din joint
men hvis du tar et hvæs af den så forsvinder den på 5-10 secs det burde også forklare at hvis du ikke suger er tabet minimalt anyways

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Joints skal ikke være for tynde - minimum 1cm i spidsen hvor den tændes.
Joints skal ikke laves i prerolled lorte cones, uanset mærke er det noget crap.
Få fat i noget ordentligt Joint papir - f.eks OCB expert eller Elements.
Rul jointen, en rullet joint smager og brænder jo bare så meget bedre end sådan en amatør stoppet fly cone.... Det var ikke personligt ment, de var for at disse FLY produkterne som er elendige IMO..
Hvis jointen taber gløden er det ham som har "rullet" den som har lavet en fejl..... eller den er blevet slået ind i noget. som f.eks askebægeret under den blev asket.

Hos mig er der ingen forskel på om jeg sidder mig eller vi sidder 4 - det er samme slags joint, samme størrelse medmindre vi bestemmer os for at ryge en virkelig kæmpe joint, så ryger vi bare flere normale.....

Det med hash der går til spilde ved størrer brandflade...... det hash.. det ikke dyrt.... det ikke noget vi løber tør for... hold please op med at være nærige når det gælder hash, der skal det i der skal i, hvis noget går til spilde, er det nok det udover de 35% af stoffet som kroppen optager ved at inhalere det... så spild, det er der masser af..... uanset hvad man gør.

Så jeg holder på jointen midt imellem....

PLUR

Junior medlem

agree men handrolling joints > cone og fyld

så får de også altid den tykkelse de skal ha fordi at bunden blir rullet til at passe med filter chippen og toppen blir altid dejlig bred til et par gode lunger...!

edit: skal også sige at når du roller tynde cones og fylder, danner der sig næsten altid 2-5 loft lummer
vilket kan resultere i at din joint blir brændt mega skæv.. dog ved de fleste godt hvordan man undgår dette.
syntes bare li det sku nævnes da det er grunden til jeg foretrækker lidt større end lidt mindre..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er altså muligt at bestemme størrelsen selv når man ruller i hånden, kan lave dem ligesom cones der er købte, og de ens næsten hver gang.. Hvis folk er for dovne til at rulle den fed de skal til at ryge, har de ikke rigtig ret til at nyde det...

Det min mening - hvis man alligevel bare skal skynde sig at blive skæv er det sgu da bare at fyre et bonghoved eller 2 af - så den skid slået, men hvor er nydelsen i det?

De ska rulles i hånden ikke det prerolled shit der til tider (hvis mærket er alt for cheap) smager af papir og kemikalier.

jeg holder så også på at en ægte pind indeholder noget grønt eller også er det næsten en skam:(

PLUR

Junior medlem

COA - du har selvfølgelig ret til at have din mening ligesom jeg føler mig i min gode ret til at have min, men hvorfor skal du være så højrøvet og dømmende? Jeg synes der er noget snobbet lort du lukker ud, prætentiøst og barnligt.
At du er villig til at smide penge ud af vinduet ved at medregne et vist "spild" når du ryger fede, fordi det tjener din æstetiske følelse ved at ryge, er selvfølgelig helt i orden. Men hvorfor skal du prædike og prøve at prakke andre dine sære ideer og ritualer på? Og hvorfor har du så travlt med at give indtryk af at dit hash misbrug er en kulinarisk nydelse i særklasse du har tillagt dig selv, og at alle andre som har en anden tilgang til det at ryge sig skæv, er nogle fucking bumser?

Jeg ryger fede for at blive skæv - hvorfor har du så travlt med at give indtryk af at du ryger fede af helt andre grunde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sviner du mig?

Fordi så har jeg en satans lang sviner i min paste parat, ku bare ikke lige helt bliv enig med mig selv om hvad du havde gang i s¨å fjernede den lige...

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror bare han læser det han gerne vil læse, CoA... Jeg har i hvert fald slet ikke opfattet dine indlæg som deranged har.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig i den her sag. Håndrullede ryger bare bedre. Selv en hjemmelavet cone er bedre end prerolled og det er sateme ikke svært. Tog mig to forsøg at lære, dengang jeg begyndte at ryge joints. Og jeg er altså ikke specielt fingernem.
Men jeg kan kun anbefale folk at lære at rulle dem i hånden...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Phew, havde nemlig lige skrevet KONGESVINEREN........ men valgte af slette den igen fordi synes sgu heller ikke jeg er slem her;)

Back too JAY's

Det jo også derfor det hedder "at rulle en joint" ikke at fylde en pind.... Altså - det kun små børn og folk der ikke har 2 stykker papir at smide ud på at lære at rulle.
Ved at rulle den selv, kan man også sørge for at mixet ligger ordentligt i jointen, at der ikke ligger en for stor klump hash ude i siden, eller den er lidt for stoppet i et område af grønt f.eks, nej når man ruller den, så er man sikker på at alt er som det skal være.... Cones..... Det går tit galt.... Og det kan man jo også høre - gløder der falder af - har jeg ikke oplevet i mange år og det ihvertfald ikke rygerens skyld, det jointmasteren der er for dårlig til at "fylde pind"...... Det sker nemlig ikke når man ruller dem!

Dem som går op i spild, for helvede der er ikke noget spild, hvis du ikke har råd til at tabe 2g hash, så har du ikke råd til at ryge - så lad være med det... For helvede da..... Det dyrer at købe blade til sin skraber end det er at købe 2g virkelig kvalitets hash og hvis man tuder over man har tabt 2 blade til sin skraber, som svarer til 1g god ryger, så man jo fuldstændig til grin IMO - det bare tjald - og der er nok af det! Det gror i jorden;)

TOBI NOOL: Hvad er det du ikke forstår? Når man ruller en tynd joint er der ingen lufthuller - fordi man tilpasser jo sit papir inden man begynder at rulle, sådan der ikke er for meget og hvis man ikke kan komme til at tilpasse papiret eller det man har bare er så fucking stort, så backflipper man den og ruller og som man plejer - der er ikke noget indviklet i at rulle, de dårlige joints kommer af at fylde cones....
Det handler om at lære og rulle en pind ikke fylde en cone - når man ruller, er der ingen lufthuller eller noget, uanset hvor tynd din pind... ja eller så skal du da være slemt fingerspasser, jeg har aldrig set det ske...

deranged606 skrev:
COA - du har selvfølgelig ret til at have din mening ligesom jeg føler mig i min gode ret til at have min, men hvorfor skal du være så højrøvet og dømmende? Jeg synes der er noget snobbet lort du lukker ud, prætentiøst og barnligt.
At du er villig til at smide penge ud af vinduet ved at medregne et vist "spild" når du ryger fede, fordi det tjener din æstetiske følelse ved at ryge, er selvfølgelig helt i orden. Men hvorfor skal du prædike og prøve at prakke andre dine sære ideer og ritualer på? Og hvorfor har du så travlt med at give indtryk af at dit hash misbrug er en kulinarisk nydelse i særklasse du har tillagt dig selv, og at alle andre som har en anden tilgang til det at ryge sig skæv, er nogle fucking bumser?

Jeg ryger fede for at blive skæv - hvorfor har du så travlt med at give indtryk af at du ryger fede af helt andre grunde?

Det fint du ryger for at blive skæv, jeg ryger af andre årsager.. Jeg bliver også skæv bare rolig, men det ikke pointen i det, har det aldrig været....... Så det indtryk jeg giver dig, er sgu meget korrekt...
Hvorfor jeg har travlt med det? Det har jeg heller ikke, det er vist noget du får frem af din deranged hjerne.... Overvej at stoppe med at ryge for at blive skæv og giv det et formål.
Hvorfor ryger du dig skæv? Hvad er din grund? Er det nydelse? Gør du det tit? Flere gange om ugen... Hvis det tilfældet hvorfor har du så brug for den nydelse flere gange om ugen, er det en form for eskapisme? Hvad er det, hvorfor ryger du? At ryge for at blive skæv er jo et LATTERLIGT svar at komme med - fordi alle ved man bliver skæv, hvorfor ryger du for at blive skæv, hvordan er du skæv? Er det gået op for dig at cannabis er et psykedelisk stof og virker derfor anderledes fra person til person - tror du at du har nok viden til at diskutere det her med mig? Eller bare er menneske nok til det, du føler dig jo allerede trådt på fordi jeg er lidt arrogant... Det kommer af min autisme, har jeg sagt og skrevet så tit - nu har jeg gjort det igen - det sådan jeg skriver, der er ikke noget i det - luk nu røven, jeg er snart træt af at gentage mig selv.

PLUR

og det PLUR der betyder jeg ikke er SUR....... get the fucking point crapface! og er stadigvæk ikke sur. Det bare dig der er for nærtagende, styret af dine følelser, rigtige mænd er styret af logikken selv når det gør ondt i hjertet - kvinder tænker med hjertet - du opfører dig som en der tænker med hjertet og argumenterer også på samme måde..... HASH gør at du producerer lidt mere østrogen, måske det derfor du er så bitchy.....

østrogenet er også en af mine grunde til at ryge det, mere østrogen i en krop de har meget testosteron (som autist/asperger kroppe har) gør at jeg bedre kan udtrykke det jeg føler, det hjælper på mit syndrom - hvad er dit fucking problem i jeg prøver på at være normal, du skal fandme ikke begynde at kalde min selvmedicinering, som er OK med mine shrinks for et misbrug, nu når de ikke har andet at tilbyde for min hjerne bliver mere udadvendt, andet end hvad kosttilskud og andet crap jeg skal holde styr på hele tiden for ikke at gå for meget ind i mig selv....

Nej deranged, du fatter ikke en skid, men det gør du når du engang bliver ældre mentalt!!!!!
Og snak ordentligt, du skal ikke kalde noget af mit for lort, når jeg ikke har svinet dig til først, fordi svine, det kan du overhovedet ikke ved siden af mig - not even close boy.....

PLUR

Senest rettet af Freakaling 21 mar 2010 08:27, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ups

Senest rettet af Freakaling 21 mar 2010 08:27, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ups dobbelpost

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]