Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
En legalisering betyder ikke, at alle folk pludselig får et overdrevet forbrug af cannabis. Jeg tror i bund og grund ikke engang der ville komme flere rygere af betydning, da dem som ryger nu, er fuldstændig ligeglade med om det er lovligt eller ej. Altså dem der ryger hash nu, er dem der ryger hash hvis det bliver lovligt, og i tilfælde af at hele Danmarks befolkning inkl. Dronningen og Fogh, ville begynde at ryge cannabis, med et fornuftigt forbrug, som var tilpasset den enkelte persons psykiske færdigheder, i will just shout hurray!?!
I hvert fald er der ikke nogen der skal lege mor for os… “Fogh du er ikke vores mor”. Hvis der er nogle personer som ville ryge deres liv og hjerne I stykker, med et forbrug på 10 gram om dagen så er de hjertelige velkommen så længe de lover at dø af det. Så slipper vi måske også for at det er narkomanerne der dominerer billedet for om cannabis er farligt eller ej. Uanset om man bruger cannabis som nydelsesmiddel eller som abstinens-støvsuger, skal man have et valg…
:peace:
”Kampen Mod Hampens” perspektiveringer; En verden der er gået i krig mod en plante, og kriminaliseret 100.000 vis a mennesker verden over…

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
Burde man ikke lave en megafon undersøgelse, eller noget der ligner en regionsafstemning, om hvorvidt folk synes, at hash ska være lovligt eller ej? Ved faktisk ikke om det er blevet lavet, men kunne enormt godt tænke mig at se udfaldet på en sådan afstemninger og finde ud af hva den almene holdning er til det. Også hos Hr. og Fru Danmark

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Hvis der er nogle personer som ville ryge deres liv og hjerne I stykker, med et forbrug på 10 gram om dagen så er de hjertelige velkommen så længe de lover at dø af det.

Øhh. Hvad mener du lige med det?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
deaz skrev:
Burde man ikke lave en megafon undersøgelse, eller noget der ligner en regionsafstemning, om hvorvidt folk synes, at hash ska være lovligt eller ej? Ved faktisk ikke om det er blevet lavet, men kunne enormt godt tænke mig at se udfaldet på en sådan afstemninger og finde ud af hva den almene holdning er til det. Også hos Hr. og Fru Danmark

For ca. tre år siden, producerede en gruppe hollandske aktivister en tv-debat, hvor man havde etableret en "retssal". Det, som var på spil var den fortsatte kriminaliseringen af rusmidler (altså alle - incl. kokain og heroin). Der var prominente personer både som "forsvarere og anklagere". Befolkningen skulle så stemme, og fungere som dommer. Jeg husker ikke helt dommen, men der var i hvertfald et totalt overraskende stor det af befolkningen, der stemte for afkriminalisering (selv af kokain og heroin). Jeg tror ikke, man skal undervurdere folks evne til at tænke selv. Det som kan være problemet, er de fordrejede informationer, som medier og i nogle tilfælde, de offentlige myndigheder, formidler. Det gør almindelige mennesker forvirrede, når de hører propagandistiske statements, og tror det er "neutral" og saglig information. Når hr. og fru Jensen faktisk får reel og ordentlig information, så er de sjældent så slemme til at fordømme.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
deaz skrev:

Er helt enig, det kunne være spændende at se om vi får opbakning.

Dog, vil jeg lige sige at det med en legalisering af cannabis ( ikke kun hash :P ), ville være en skøn ting. Jeg tror bare at der er for mange ting i verden, der er mere vigtige at diskutere rent politisk.. Så som krig, terror, integration og "velfærd" .. Derfor tror jeg ikke at politikerne gider at begynde at kigge på noget legalisering... Correct me, if I am wrong 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
kemal skrev:
Citat:
Hvis der er nogle personer som ville ryge deres liv og hjerne I stykker, med et forbrug på 10 gram om dagen så er de hjertelige velkommen så længe de lover at dø af det.

Øhh. Hvad mener du lige med det?

Der mener jeg, at jeg ikke synes at et overforbrug af cannabis er godt eller smart på nogen som helst måde, og mht til at de skal dø af det, betyder det at de ødelægger deres liv, og at jeg godt kunne tænke mig at der ikke var sådanne folk mht cannabis rygning, da det er dem der har fortalt omverdnen at hash smadre hjernen... Det er selvfølgelig muligt at folk som er psykisk stabile, og som har en hverdag der ikke er præget af korttidshukommelsen, ganske udemærket kan ryge 10 gram om dagen, men der er stadig folk der ikke kan og det er dem jeg snakker om...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
Folk, ihverfald folk fra Danmark, er jo totalt disillusionerede, når det kommer til hash og faktisk rusmidler i det hele taget. Hvis nogle af aristokraterne der selv har prøvet/stadig gør, stod frem (her tænker jeg på læger, psykologer osv. måske endda kendte) og fortalte om deres oplevelser når det kommer til bevidsthedsudvidende stoffer og hvad der er rent faktiske facts og hvad der ikke er; altså hvad regeringer har fyldt i hovedet på os, fordi de ikke synes om den ide, at legaliserer cannabis. og derefter evt. holde en tv diskussion, sendt i prime time, hvor man diskuterer for og imod. Danskere er, efter min mening, meget dogmatiske når det kommer til diskussionen om hvorvidt cannabis skal være frit eller ej cannabis. Lad os håbe der en dag kan blive rettet op på det.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:
Hvis nogle af aristokraterne der selv har prøvet/stadig gør, stod frem (her tænker jeg på læger, psykologer osv. måske endda kendte) og fortalte om deres oplevelser når det kommer til bevidsthedsudvidende stoffer og hvad der er rent faktiske facts og hvad der ikke er; altså hvad regeringer har fyldt i hovedet på os, fordi de ikke synes om den ide, at legaliserer cannabis. og derefter evt. holde en tv diskussion, sendt i prime time, hvor man diskuterer for og imod.

Jeg kom til at tænke på et læserbrev i Politikken Søndag 19. oktober 2003. Det havde ordlyden:

"Så skal skruen strammes for tjalden. Det er et samfunds kommen til kort for et problem at eskalere straffen frem for at give reelle oplysninger om risici og ulemper. De unge skal beskyttes – godt nok, men på den bekostning at komme efter os tusinder, som foretrækker den blide hashrus frem for alkoholen, er både formynderisk og kortsigtet. Det er en rimelig formodning, bl.a. fra hollandske erfaringer, at liberalisering af hashtilgangen reducerer brugen af hårde stoffer. Lige siden jeg sad med i en arbejdsgruppe i Sundhedsstyrelsen i begyndelsen af 1990’erne har jeg ikke set afbalancerede oplysninger fra officielt hold om både ulemper og positive sider af indtagelse af hash. Jeg har meget tæt på set, hvordan overdreven brug af hash har haft dødelige konsekvenser, selv om stoffet i sig selv ikke skader kroppen som f.eks. alkohol. På den anden side har jeg selv nok skrevet mine bedste kronikker (i ministerens navn) under påvirkning af hash. "

Læserbrevet var ikke skrevet af hvem som helst. Det var signeret Henrik Borgen-Nielsen, en top- embedsmand fra Social ministeriet, som på det tidspunkt netop var gået på pension, og derfor kunne åbne munden uden konsekvenser. Og jeg er enig. Jo flere der åbner munden, des bedre. Desværre har berufverbot været en del af den siddende regerings kendetegn, så det er jo ikke helt risikofrit for offentlige ansatte at udtale sig om kontroversielle emner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]