Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Har lige fået fingrene i Bright Eyes' nye album, som hedder "Digital Ash In A Digital Urn". Det er fandme god stener musik! Især numrene "Arc of time" og "Take it easy (love nothing)".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Shpongle
Ott
Angel Tears
Chill Pill (compilation)
Carbonbased Lifeforms
Deep Dive Corporation
Entheogenic

osv osv osv... bare et lille udpluk af lækkert og godt produceret chill-out.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere far away... yes, that will do..
Hvis jeg virkelig skal stene noget musik når jeg er skæv, er det hovedsagligt Pink Floyd der bliver sat på. De har helt afsindigt mange facetter der kan nydes, når man koger. Men udover det er det sådan noget som Deftones, Faith No More, Radiohead, Placebo og en kæmpe bunke andre. Som en har skrevet tidligere, er der heller ikke for mig noget speciel musik jeg sætter på når jeg er skæv, jeg elsker bare musikken endnu højere når jeg er skæv. At forstås sådan at jeg bedre er i stand til at forsvinde ind i det.
Toppen efter en god fest, hvor man er blevet rigtig stiv (uden at deter på den ufede måde) er at alliere sig med en god blunt, og så ellers bare smække lyttebøfferne på, og flyde afsted... Det kan jeg kun anbefale. Det ender som regel for mig med at jeg sidder på gulvet med en kæmpe bunke vinyler med 50´er og 60´er rock. Det holder altid :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Miles Davis - In a Silent way

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: 8K
eedeolla skrev:

Musikken er for mig og nok også for mange andre utrolig vigtig for oplevelsen. Personligt synes reggae/dancehall (Chukki Starr, Bikstok Røgsystem osv.) er rigtig fedt rygermusik, stille og rolig cool jazz kan også være rigtig lækkert.

Jeg har tit tænkt på hvad det er i reggae-musik der gør det så fedt at ryge til. Er der nogen der har nogle bud?

For øvrigt: Tom Waits, Used Songs er også god chiller

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Lizard skrev:
eedeolla skrev:

Musikken er for mig og nok også for mange andre utrolig vigtig for oplevelsen. Personligt synes reggae/dancehall (Chukki Starr, Bikstok Røgsystem osv.) er rigtig fedt rygermusik, stille og rolig cool jazz kan også være rigtig lækkert.

Jeg har tit tænkt på hvad det er i reggae-musik der gør det så fedt at ryge til. Er der nogen der har nogle bud?

For øvrigt: Tom Waits, Used Songs er også god chiller

Det var nok fordi at dem som opfandt reggae selv røg. Så derfor kom musikken til at lyder allermest rygeragtigt. Hvertfald mit bud ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Nu gider jeg ikke se mere på dén. Grib Jensus!

//Edit: Topic flyttet.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: odense (oprindeligt jylland)
hip hop, det kan man fame fordybe sig i og lægge mærke til hvor fedt det egentlig er

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Hører mest "psy" chill-out/ambient når jeg er skæv, men for det meste bruger jeg det til selv at lave at lave musik (Ambient & Chill-out). Noget af det kan høres her http://ambientflesh.mymusic.dk/

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: odense (oprindeligt jylland)
hip hop er bare bedre når man suger man lever sig så sindsygt lækker ind i det

jeg ville nok forestå alt men hvis jeg sku vælge ville det nok være den tyske rapper SIDO....han fløwer så latterligt fedt

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: boxershorts
Hej!

Min yndlings ryge musik, alene:

- The Coral: The Coral
- Flaming Lips: Soft Bulletin
- Polyphonic Spree (MEGET positivt...)
- Eels: Electroshock Blues (super musik, super tekster)
- Bright Eyes: Digital Ash In A Digital Urn (nogen hader det, jeg elsker det!)
- Soundtracket til Lost In Translation

og så selvfølgelig alle de sikre vindere:Pink Floyd, Sigur Rós, Mum, DJ Shadow/UNCLE (den første) også god filmmusik kan virkelig være fedt

Når der er fest skal det være

- Bikstok Røgsystem
- Modest Mouse
- Grandaddy
- Malk
- Bowie
- Pixies
- The Smiths
- The Hidden Cameras
- Interpol
- mere Flaming Lips...

-MC-

Titel:
Medlem

m.UNIT skrev:
Dem jeg ryger sammen med har sjældent noget der ligner samme musiksmag som mig, men når det er mig der vender pladerne er det min sædvanlige musiksmag der går igennem. Jeg har aldrig rigtig forstået det der med at det er nice at hører speciel rygermusik når man er skæv. Den musik jeg elsker, elsker jeg bare dobbelt så højt når jeg er skæv, og kan til tider få helt andre vinkler på sange som jeg ellers har hørt 1 mio. gange.
:)

Har det på samme måde =). Man kan altid finde nyt i musikken.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Eric's Trip "Forever Again"
-let syrede lofi pop og derudaf beskidt rock med smukke men simple vokal harmonier og syrede småeksperimenter.

Pink Floyd "Piper at the gates of dawn"
-Floyds første med Syd som frontmand, syrede pop, rock og folk sange og langt ude instrumentale indslag.

Third eye foundation "I PooPoo on your JuJu"
-Næsten kun remixes, men rimixene er 1000xfedere end originalerne, nogle er remixet til ukendelighed, andre er bare gået fra midelmådighed til det sublime, hovedsageligt instrumentalt.

Papa M "Songs from a sharkcage"
-David Pajo's projekt: minimalistisk meget stemningsfuldt postrock på guitar og lidt electronica (den der musik maskine i ved, der er så moderne nu for tiden, den der electronica, den kan jo næsten lyde som hva' som helst bare man trykker på en knap :shock:)

The Orb

Will Oldham
-Countryfolkagtigt halvsyret lofi hovedmanden bag Palace Brothers og Bonnie 'prince' Billy. Palace Brothers "Palace Brothers", Palace Music "Viva last blues",Bonnie 'prince' Billy "I see a darkness"

Leonard Cohen
-alt det tidlige folkagtige er formidabelt, men ellers led efter en sang der heder "the guests".

The Doors
-alt hvad de har lavet kan bruges, men prøv at tjekke "An american prayer" ud hvis du er til digt oplæsning og halvfunket men stadig smuk musik.

Stina Nordenstam
-lofi agtigt dystert singer/songwriter fra sverige, kender kun "and she closed her eyes" som er melankolsk poppet og smuk og "Dynamite" som er beskidt dyster melankolsk og smuk.

Nick Drake
-Smukt melankolsk halvjazzet singer/songwriter folkrock fra starten af 70'erne. Alt han har lavet er godt men prøv "five leaves left" og "pink moon"

Pram "Museum of imaginary animals"
-mærkeligt syret halvelektronisk halvjazzet musik, Det lyder som en flok meget musikalske shamaner der forsøger at genskabe Jullerup færgeby som den originale LSD undfangede idé fra Dr's B&U redaktion.

Ween "The mollusk"
-Psykedelisk poprock med tons af efekter, men resultatet er smukt fjollet syre. Genremæssigt går det fra folkrock til hillbillytecno og fra Stadium rock til En gammel gal dranker på værtshus med en harmonika og fuldemandskor....... Det hele udført med nogle meget mærkelige briller på!

John Coletrane "Olé"
-et ca. 15 min (tror jeg nok) Fantstisk instrumental jazzzzz nummer som det skal være!

:mrgreen:

Titel:
Junior medlem

mine helt klare favoritter at lytte til når jeg er mega stoned er og bliver psy-trance numre såsom:

gms - juice, new way to lsd, beetlejuice, shrek, spliffpolitics, tripple nipple
hux flux - idiot, time slices, degauss, ditt namn i min mun, reflux, numbers
skazi - animal, open the doors, ironic, Xenomorph-Sociopath, boom shankar
infected mushroom - for mange til at nævne

bare et lille udvalg som jeg syntes om, er der nogle der kender flere "artister" i samme stil?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Støj Ninja skrev:
Will Oldham
-Countryfolkagtigt halvsyret lofi hovedmanden bag Palace Brothers og Bonnie 'prince' Billy. Palace Brothers "Palace Brothers", Palace Music "Viva last blues",Bonnie 'prince' Billy "I see a darkness"

Super stil. :D Jeg vil supplere med Palace Brothers' "Lost Blues & Other Songs", som er en samling (2xvinyl) 7"'ere. Den er satme i orden.

Støj Ninja skrev:
Stina Nordenstam
-lofi agtigt dystert singer/songwriter fra sverige, kender kun "and she closed her eyes" som er melankolsk poppet og smuk og "Dynamite" som er beskidt dyster melankolsk og smuk.

Stina er blevet helt glad på sit seneste album. :cry: Har du hørt det? "Dynamite" er til gengæld så led, dyster og kulsort. Lige som jeg kan li' hende bedst.

Støj Ninja skrev:
Nick Drake
-Smukt melankolsk halvjazzet singer/songwriter folkrock fra starten af 70'erne. Alt han har lavet er godt men prøv "five leaves left" og "pink moon"

The fucking king of... Ja, bare kongen. "Five Leaves Left" er vel på min top 5 all time. Og så gør det da ikke noget, at han efter sigende fik ideen til titlen på et offentligt toilet. "Five leaves left" står/stod der på toiletrullerne i England, når der er/var... ja, fem stykker papir tilbage. Bummer!

Her et lille bidrag fra mig:

Butthole Surfers - "Hurdy Gurdy Man"
Adam Beyer - "Protechtion" (album)
Archive - "Londinium" (album)
Siouxsie and the Banshees - "Peek-a-boo"
Gainsbourg - "Vue de l'extérieur" (album) og "#4" (album)
Sebadoh - "Bakesale" (album)
Portishead - "Dummy" (album)
Morphine - "Cure For Pain" (album)

Det var lidt af det. Et eller andet halvfærdigt Front Minimale-nummer, som jeg engang fik af Cujo pr. Messenger ryger som regel også med. Rigtig sprødt og stenet, men desværre kun 2m30. :cry: Og så ryger Olho Seco (portugisisk hardcore) gerne på, når jeg ryger sammen med andre. Fordi det er sjovt at høre, når man er skæv.

Titel:
Medlem

Der er rigtig meget guf på listen nu :) De sidste gange jeg har været ristet godt, har jeg sat noget King Crimson på, det er helt vildt når man dykker ned i musikken.
Især albummet "Red", som indeholder nogle lange progressive numre, som f.eks. skæringen "Starless", der hele tiden bygger en 'tension' op igennem nummeret.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Ude i hash marken- ringkøbing amt
hører altid HIM <3 eller TRANCE :D
Så bare skru op for lortet og igang med at chille :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
God Machine skrev:
Sebadoh - "Bakesale" (album)

Absolut det bedste fra Sebadoh, den perfekte blanding af skævhed og renhed, jeg kan nu også varmt anbefale "Sebadoh Vs. Helmet" og "Rocking the forest" senere udgivet samlet som "smash your head against the pukrock" og "III", specielt på III som er et fuldstændig spredt album hvad stil angår, syrer deres første trommeslager Erik Gafney fuldstændigt ud, på nogen af de sange han har bidraget med, specielt det sidste nummer er rimeligt morsomt han flipper fuldstændig ud, i en syret historie i 1.st person, om at være vokset op hos nogle fuldstændigt udsyrede forældre i 60'erne og så er der det smukke nummer af Lou Barlow, numret der spiller til rulleteksterne i filmen "Kids": "spoiled"..... Og det eneste pænt produceret nummer på pladen, den fantastiske rocksang "The freed pig"...... Jeg tror faktisk efterhånden det album, er blevet min favorit med sebadoh.... Ihvertfald er det glimrende hvis man er skæv, der er beskidt rock, tyggegummipunk, lo-fi balader, syret humor og nogle temmeligt mystiske eksperimenter :)

Her er Eric Gaffney's tekst til Violet Execution fra albummet :mrgreen: :

Freak-girl named Heather, I'm on my way
Countdown, puzzled; the absurd, crazed
All I need to do is fall into your well
Seduced by apparition, lower a spell
Sweet princess plays games all day
She knows the rules, needs you to play
Eternal rosebud zooming down
Red goat stands, water surrounds
Glued to set, I can't take it all in
Heather's amused; drillings begin
Jumping up and down in this useless waste
Fingers dance on the map in your FACE
"Agony abounds in dreams," so you speak
Legends of torture rock you to sleep
All engaged, transmit a code
Mission execution, overload
Cowering freezebag, take a shower to cleanse
Flowering demoness, 3D boss
Whirlpool sermon, I wish to stall
Patterns consuming, why at all?
I know sorcery, it's miserable
I know violet teeth to pull
Lost bitch hits the switch
I don't give a hooooooooooot
Vomit overflowing as ya charge in pursuit

Ps: Bubles and scrape er nu heller ikke at fornægte, lidt pænere end III, men den har stadigt noget strittende over sig.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Evige græsmarker
Bob Marley
Gorillaz
Sublime
Blunt
Rage Against The Machine
A Perfect Circle
Tool
Bikstok Røgsystem

Og desuden er det fedt at se Wullfmorgenthaler i skæv tilstand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Høre kun Shpongle når jeg er baske :D det ownz..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]