Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
sagen er bare den at der ved alt er en risiko,
ryger du cannabis risikerer du badtrip (Psykose hvis man tror på den slags)
drikker du alkohol risikerer du at dø pga alkohol forgiftning
bliver du forelsket risikerer du at blive dumpet
kører du bil risikerer du at køre galt.

kan du ikke tage chancer så sid der hjemme og kig ind i væggen. men sådan risikerer du at aldrig opleve noget som helst.

Slap holdning til et så potent rusmiddel.
Men tror nu i bund og grund bare vi snakker forbi hinanden konstant .. Lægeligt/medicinsk brug .. fint med mig, men en legalisering er i mine øjne direkte retarderet (tak Fjas, er godt klar over hvad forskellen er).

potent i forhold til hvad? vand?
cannabis er intet i forhold til hvad der ellers er der ude og tilmed et du ikke kan overdosere på, kan ikke forstå hvad du mener med potent

Junior medlem
Brugeravatar

Kernen i alt hvad jeg skriver og den tid jeg har brugt på at formulere og skrive indlæg de seneste timer:

Jeg ønsker at INGEN andre, hverken flere eller færrer, den ene eller anden, INGEN absolut INGEN kommer ud i en psykose eller en egentlig skizofren lidelse fordi de havde valget til selv at bestemme og det derfor gik galt ..
Om jeg baserer min mening på forkerte oplysninger, for lillet et grundlag i jeres øgne eller formulerer det forkert og taler udenom, fred være med det .. men det er sådan set hele humlen i mine ord :)

Fuck it .. sås omkring!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Kernen i alt hvad jeg skriver og den tid jeg har brugt på at formulere og skrive indlæg de seneste timer:

Jeg ønsker at INGEN andre, hverken flere eller færrer, den ene eller anden, INGEN absolut INGEN kommer ud i en psykose eller en egentlig skizofren lidelse fordi de havde valget til selv at bestemme og det derfor gik galt ..
Om jeg baserer min mening på forkerte oplysninger, for lillet et grundlag i jeres øgne eller formulerer det forkert og taler udenom, fred være med det .. men det er sådan set hele humlen i mine ord :)

Fuck it .. sås omkring!

beklager, dit ønske kan ikke opfyldes, men hvis færre bruger det (uden respekt), er der jo også naturligt færre der kan få en psykose. Set i lyset af historiske begivenheder, er en dekriminalisering/legalisering en måde at sikre at færre bruger det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Citat:
nogle mennesker idag bliver nød til at tage kontakt til bande miljøer og andet fordi de skal ryge sig en joint, og det ikke kan være rigtigt at man skal omgås sådan råddenskab bare fordi man vil ryge lidt hø, det må da være en af de farligste ting ved at ryge cannabis.

Kan jeg svare med dine egne ord:

Citat:
livet er hårdt og barskt og ikke mindst PISSE FARLIGT, du skal tage stilling til en masse og tage en masse valg, de forkerte kan skade dig og andre

Nogle folk bruger rent faktisk love og regler som en måde at forstå hvad det er man må og hvad man ikke må (gør noget eller undlader at gøre noget) - så hvorfor er det nu lige du ryger hash når det er forbudt? .. Det er folk med en holdning som dig og dine venner (og som har været min egen) der hvis det går galt bliver nødt til at lade regningen ryge over på andre (inkl. dig selv) at betale fordi i ikke selv kan finansiere en senge plads på bare 1 indlagt person som ligger flad i flere måneder eller måske årevis efter en kort eller længervarene psykose eller andre opståede komplikationer.

Og nej, det er ikke det kriminelle miljø der er den største fare ved cannabis .. det er cannabis itself ..
Jeg kan livligt forestille mig at de mange tilhængere af cannabis sidder og fniser - lige indtil de selv sidder med lorten og er fanget i en psykose.. Eller .. nåh nej, for det sker jo aldrig for jer .. det er kun for naboen det sker.. en holdning som er skide dyr for samfundet og for jer selv.

Det er en kamp som skal kæmpes, om man vinder eller ej, men lovligt det bør det aldrig blive.

svare lige lidt sent..

Ja nogle folk gør, men hvis de love gør at jeg ikke kan nyde mit liv 100% følger jeg dem ikke, så længe ingen andre end mig selv kan komme til skade, du har måske aldrig gjort noget ulovligt i dit liv ? jamen jeg ryger det fordi det er min måde at koble af på, ligesom mange andre, slappe af og have en god tid, at du og andre får psykoser og ikke kan tåle det kan jo ikke være mit eller andres problem men dit, du gamblede, du valgte, du havnede i lort til halsen, så fordi at du er skrøbelig skal vi andre ikke have lov ? eller var !?

Det er skam ikke kun naboen der sker for, det er de fleste herinde vist klar over da de fleste kender en eller flere det er gået galt for, eller dem selv, så jeg kan ikke se hvad du vil med alt det her ligegyldighed, du lyder som jeg gjorde da jeg var 16 og lige kommet ud af et cannabismisbrug, og mente det var djævlen selv -alt fordi jeg ikke kunne se at jeg nok dengang var for psykisk svag til overhovedet at skulle røre cannabis, og for ung.. igen - stoffet er ikke synderen det er mennesket.

Medlem
Brugeravatar

svare lige lidt sent..

Ja nogle folk gør, men hvis de love gør at jeg ikke kan nyde mit liv 100% følger jeg dem ikke, så længe ingen andre end mig selv kan komme til skade, du har måske aldrig gjort noget ulovligt i dit liv ? jamen jeg ryger det fordi det er min måde at koble af på, ligesom mange andre, slappe af og have en god tid, at du og andre får psykoser og ikke kan tåle det kan jo ikke være mit eller andres problem men dit, du gamblede, du valgte, du havnede i lort til halsen, så fordi at du er skrøbelig skal vi andre ikke have lov ? eller var !?

At kunne tage ansvar for egne handlinger er noget alle burde kunne forstå ;)
Det er livets regel nummer 1.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
men det hele ville nu være lidt nemmere hvis man ikke skulle tage stilling til om man skulle tage det eller at undlade det.

Nu ville jeg lige fremhæve denne sætning; det er da lidt en 'svag' holdning, at det ville være lettere hvis man ikke skulle tage stilling til det. Så ville du heller ikke tage stilling til, hvordan din mad på fx restauranter bliver lavet?
Og desuden er det kun sundt at tage stilling.
Så ligesom Anden har sagt, står der en kasse med narko foran dig har du to muligheder; du kan vælge at tage narkoen eller du kan vælge at sige: "nix, det er ikke noget for mig", og stille og roligt gå videre som om intet var hændt.
Der er mere her http://www.youtube.com/watch?v=ZJXlAcxUajU - både sjovt men også en meget god beskrivelse af, hvordan man ligesom kan vælge at gøre det lidt nemmere for sig selv, og undgå den idioti der hersker på lovgivningsområdet.

Jeg synes Cutter gør det nogenlunde fint, i den forstand at der er, efter hvad mine skarpe øjne kan observere, kommet mere snak/fokus på cannabis og en eventuel afkriminalisering/legaliseringsdebat. Dette er et stort plus, men jeg kan kun tilslutte mig de andre, der ønsker at vi fik en anden fortaler for det.
Jeg kunne også forestille mig, at der er flere prominente personer inden for politik, som faktisk gerne ville have det legaliseret. Måske nogle fra Liberal Alliance kunne stå frem.

Og så er jeg lidt træt af, at hele legaliseringsdebatten altid bliver blusset op som var det fanden selv.
Det er et simpelt rusmiddel, mindre skadeligt end alkohol, og der er absolut ingen grund til det forbliver illegalt.
Det er lidt sådan noget som bare burde være lovligt, og noget man ikke snakker om.

Der skal dog sættes stor indsats ind overfor de ornlige trampere (og selvfølgelig generelt) med information.
Mere information, mindre skade, mere glæde til alle. 2+2

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Skal manden stoppe?
Cutter er intet andet end en helt!
Der er ikke mange der gør som ham, og kæmper så hårdt for legaliseringen som han gør.
Har fulgt ham og hans firma "Smokehagen" længe "https://www.facebook.com/Smokenhagen" :rocking:
Under udsendelsen kommer han ind under nogle ganske fornuftige punkter.
Kan ikke andet end at respektere manden for hvad han gør.

- Kiwi :peace:

Junior medlem

jeg synes også han kommer frem til nogle gode punkter, men han får på ingen måde overbevist nogen om at cannabis skal legaliseres ved at virke som en bonghjerne, og samtidig synes jeg det er sjovt at alle synes han gør et stort stykke arbejde osv. Det enseste Cutter gør er at arbejde for at han kan komme til at tjene penge THATS IT, jeg synes det virker så langt ude at han vil gøre alt for at tjene nogle penge, pt er han igang med at skaffe andels havere på sin facebook så HAN kan starte en shop på strøget hvor han siger at der i fremtiden når cannabis er legaliserert vil blive solgt fra hans shop, for mig virker det som om at hans kamp for at få weed legaliseret går hånd i hånd med hans kamp om at tjene en masse penge på det og på andre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Og hvad så hvis manden vil tjene nogle penge på hans hobby? Hvis det skulle lykkes Cutter, ene mand, at få legaliseret hash, hvorfor skulle han så ikke have lov til også at tjene penge på det, nu hvor han har gjort hele landet en kæmpe tjeneste?

Junior medlem

true, men problemet er jo at han kæmper for fri hash og folk tror at han er manden der kan skaffe det, det kan han ikke det sku da være meget mærkeligt hvis han alene man kan få det legalt når der i mange år har været en masse debat om det, synes bare den vinkel han giver folk er forkert og det er fair nok at ville tjene på sin hobby, men jeg mener det er at tage røven på folk at love guld og grønne skove for at han kan gå og dangdere den for andres penge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvem er det han lover guld og grønne skove? Han har ikke lovet mig at han får det legaliseret. Tilgengæld så kæmper han for at få det legaliseret, i forhold til mange andre, der blot gemmer sig bag deres tastatur derhjemme. Og hvad mener du med, at han går og danderer den for andres penge? Mener du de penge, som andre af egen fri vilje har givet ham, tilgengæld for en klump hash? I så fald, så er det ikke andres penge han danderer den for, men hans egne.

Cutter er en ganske almindelig forretningsmand, som blot ønsker, at hans forretningsmodel bliver lovliggjort. Det kan jeg ærligt talt ikke forstå, får dit pis i kog.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der hvor filmen knækker lidt i forhold til hans ''Coffee&Shop'' er at det bliver finansieret gennem hans godtroende tilhængere. Man indskyder 1500,- og får et medlemsskab i klubben, hvor man har adgang til billige merchandises, events, hash og nøgler. Det er i og for sig fint nok, hvis folk gerne vil støtte det og synes det er en fin handel, men jeg synes det burde være sådan, at man fik andel i firmaet, og tjente procenter af omsætningen. Han kan jo ikke gå ned og tage et lån i banken, fordi han har så stor en gæld, så han er nødt til at dykke ned hos folk der gerne vil støtte en legalisering.
Trods det, synes jeg at han er utrolig cool, og gør en virkelig stor indsats på området. Og selvom han har gang i 1000 ting på én gang, er han stadigvæk helt nede på jorden, og har tid til at ryge en fed på en, hvis man møder ham på vejen. Han har helt sikkert min respekt, big up

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark Næstved
alkohol skader mere end canabis så burde alkohol også være ulovligt:D

Medlem
Brugeravatar

alkohol skader mere end canabis så burde alkohol også være ulovligt:D

Hvis alkohol var blevet opfundet i dag, så var det også blevet gjort ulovligt med det samme...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fuck it .. sås omkring!

Jeg lider af alkohol skader. Jeg ønsker ingen skal komme ud for det samme, gør alkohol ulovligt.

Kan du se din logik er wtf?

(Nej jeg lider ikke af alkoholskader, det var hypotetisk)

Tørre tal fra Portugal? Du pakker ordet "fakta" ind i en negativ konnation, udemærket brug af retorik Isokrates.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

God læsning! Dejligt at kunne mærke ildsjæle, der er gode til at formulere deres viden og samtidig holde det på et rigtig godt forum niveau.

Joint > Psychedelia > b(e)læst > = Send pinden og din viden videre, og vi vil stå stærkt sammen.

BIG UP TIL
Foxx & Syreperlen

Medlem
Brugeravatar

Fuck it .. sås omkring!

Jeg lider af alkohol skader. Jeg ønsker ingen skal komme ud for det samme, gør alkohol ulovligt.

Kan du se din logik er wtf?

(Nej jeg lider ikke af alkoholskader, det var hypotetisk)

Tørre tal fra Portugal? Du pakker ordet "fakta" ind i en negativ konnation, udemærket brug af retorik Isokrates.

Alkohol har som sagt været forbudt i USA, men effekten var stik modsat hvad der var forventet; nemlig at der kom et stort sort marked ud af forbuddet og forbruget steg. Efter forbuddets ophør i 1933, faldt forbruget igen.

Et forbud er ikke nødvendigvis eneste udvej bare fordi at nogle få ikke kan styre sig. Det samme var holdningen til Krematorie's hashpsykose.
Med historiske data kan vi se at forbud ikke holder. Hvis alkohol forbydes, vil forbruget stige og flere vil være i fare for at ende i et misbrug, og få alkoholskader lige som hypotetiske dig.

Krematorie er dog smuttet for længst grundet kan ikke kunne stå imod den store debatmur, så regn ikke med et svar fra ham :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes dog at have læst, at forbruget af weed var steget i Portugal efter deres afkriminalisering.

Dedikeret medlem

Jeg synes dog at have læst, at forbruget af weed var steget i Portugal efter deres afkriminalisering.

Og tallet med døde er faldet, så det er vel bare win/win.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
@Krematoriet

Du er seriøst ude for pædagogisk rækkevidde.

@syreperlen

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv - respekt til dig!

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]