Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

amen for helevede! Du siger jeg twister dine ord,og at du ikke har nogen fordomme over for hashrygere.Hvordan hænger det sammen med at du samtidig påstår at hverdagsrygning er misbrug? Er det ikke en fordom?

Edit. Ikke bare siger du at hverdagsrygning er misbrug,men hvis du flere gange om ugen er det også misbrug.Hvis det ikke er fordomme hvad er det så?

Medlem

Jeg vil ikke kalde det en fordom :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Khazim skrev:
Joseph Hashdropz skrev:
Det synes jeg er et problem.

Så lad være med at gøre det.

Det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre :) Det står også andre folk frit for om de vil gøre det. Jeg håber bare snart det bliver legaliseret så der kan komme nogle afgifter på så Cannabisrygning ikke er en udgift for staten.

Men jeg synes ikke der skal stå i en rapport om cannabismyter at man godt kan ryge konstant og fungerer helt fint. Det har set massere af beviser på i det virkelige liv og herinde på at man ikke kan. Og det tror jeg da også du har.

Medlem

Skal du ikke i byen? det er lille fredag!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Esrarli: drop det og tag den over PM i stedet. Ligeledes til Brygs. Det ret pres at læse :-)

Til OP:

Ville vi så stadig blive set ned på som ryger?
Eller ville vi blot være en almen borger, i ''deres'' øjne?

Jeg synes ikke allerede nu, at man bliver set ned på, hvis man er ryger.
Det kommer også meget af, at man står ved det og viser, at man også har andre værdier i livet.

Jeg ser personligt "ned på" nogle af mine bekendte i den forstand, at de ryger alt for meget, sådan fire joints om dagen, men jeg ser ikke ned på dem som personer, for de er skide flinke.
Dog tror jeg, at andre ser ned på dem, da de kun kender dem, eller ved hvem de er, pga. de ryger meget hash (der bliver jo talt om sådan noget rundt omkring).
Det giver ikke mening i min verden, da de ikke kender dem personligt.
Hold op et snørklet indlæg.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
BryGs skrev:
Min pointe er jo lige netop at selvom du måske IKKE er en bums på kontant hjælp, selvom du måske kan passe dit arbejde og få din hverdag til at køre rundt, så sænker det STADIG din livskvalitet betydeligt. Som sagt, du kører i den samme rille. Så kan det da godt være at den rille er en hvor du går på arbejde hver dag og laver 1 million om året, det er set før - men som regel vil der bare ikke være meget variation i hverdagen, så længe man ryger hash dagligt.

Man skal udvikle sig hele livet. Det handler dybest set om at have det sjovt, og det kan godt være du synes det er sjovt at gå hjem hver dag og ryge dig mega skæv imens du ser noget grineren i fjernsynet, men det er ingenting i forhold til alt hvad livet ellers har at byde på. Synes det er en underlig idé at blive ved med at ryge hash hver dag, når der er 9 millioner andre ting du kan lave. Det er bare det jeg vil frem til, lev livet.

Hvis I tror at jeg har fordomme om hashrygere så er det fordi Esrarli twister mine ord, så de passer ind i hans virkeligheds opfattelse

bliver lige nød til at spørge, du siger du ingen fordomme har, men det eneste du forbinder med rygning er at man sidder derhjemme og aldrig kommer ud og laver noget ? evt rejser eller dyrker sport eller har et socialt liv ? det er hvad jeg vil kalde fordomme, og bare fordi DU engang var en heftig hasher der ik kunne styre det og bare sad derhjemme og sumpede pøves du ik dømme alle andre på samme måde. det som du tror er den perfekte hverdag med damer og fest og rejser er der millioner af hashrygere der gør, og nok en del der gør det bedre end dig, men kan ik rigtig se hvad det har med noget at gøre, du regner vel ik med alle 5 mill i danmark har samme super cool hverdag og lever på samme måde som dig ?

sry for that, kunne sku ik lade vær

Medlem

@johndoe
Skriver ikke mere til brygs,efter det sidste indlæg han lavede er det jo klart han bare forsøger at pisse folk af.

@crime
Brygs holdning til hashrygere og hvad de laver er farvet af hvad han selv foretog sig når han var skæv.

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:
Vil nu give Brygs ret.

Hvis man har et dagligt forbrug af stoffer, det værende hash eller andet og ikke kan klare hverdagen uden sit stof så har man sgu et problem, ligemeget hvilket job man har.

Vil du sige at jeg har et problem fordi jeg, ligesom de fleste andre mennesker, er afhængig af kaffe? Mit liv er på alle måder blevet bedre efter jeg stiftede bekendtskab med dette wonderdrug. :D

At være afhængig at stoffer er ikke nødvændigvis et problem. Jo, hvis du lammer dig selv med vodka/heroin for at kunne komme igennem dagen, så er det ganske vist problematisk, da din hverdag ikke længere kan hænge sammen, fordi du er så fucking langt væk at du ikke længere kan foretage dig noget fornuftigt. Hvis en person foretrækker konstant påvirkning af et hvilket som helst rusmiddel, men samtidig formår at passe sit eget liv og være uafhængig af støtte fra andre, så er det vel ikke et problem? Selvom denne person har nedsat ydeevne, er det vel ikke bare negativt, hvis personen nu foretrækker øget livskvalitet fremfor produktivitet?

Medlem
Brugeravatar

Esrarli_Gözler

Dude, you smoked yourself retarded..

Medlem

@puma

Jeg kan ikke gøre for at du og brygs ikke kan styre et hashforbrug og kommer i problemer fordi i ikke kan klare en hverdag med lidt røg.Det er det jeg hele tiden har sagt,hvad der er et normalt forbrug for et velfungerende menneske kan sagtens være et misbrug for en person med få ressourcer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Esrarli_Gözler skrev:
@puma

Jeg kan ikke gøre for at du og brygs ikke kan styre et hashforbrug og kommer i problemer fordi i ikke kan klare en hverdag med lidt røg.Det er det jeg hele tiden har sagt,hvad der er et normalt forbrug for et velfungerende menneske kan sagtens være et misbrug for en person med få ressourcer.

Hvis ikke man kan klare hverdagen uden stoffer, hvor velfungerende er man så ? :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

cake skrev:
Esrarli_Gözler skrev:
@puma

Hvis ikke man kan klare hverdagen uden stoffer, hvor velfungerende er man så ? :hm:

lol. i kan sku godt lide at snakke forbi hinanden

hvor siger han at han ik kan klare sin hverdag uden stoffer ? det han siger er at han GODT kan klare sin hverdag MED stoffer. der er en stor forskel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du forstod det heller ikke.

At skulle have stoffer hver dag, hvor velfungerende er man så?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

John Doe skrev:

du forstod det åbenbart heller ik

hvor kommer "skulle" ind i billedet ? jeg snakker ik om noget man skal. men noget man kan vælge at gøre fordi man får/har det godt med det, igen er der en stor forskel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor går grænsen mellem forbrug og brug?
Efter min mening ved at skulle ryge hver dag. Så kan du vælge at kalde det "et valg" at ryge hver dag, men du ryger immervæk stadig hver dag.

Medlem

17 årige der sidder og fortæller andre om hvordan hash skal ryges og hvor meget :whogives:

@doe
Så lad vær med at spise søde sager eller hold op med at have sex i hverdagen,så kan du kalde det et valg at du gør det,men du gør det immervæk stadig hver dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

wait wat.

Jeg ved ikke hvordan du kan sammenligne daglig rygning med at spise slik eller have sex i hverdagen?

Tvivler også på, at de færreste har sex hver dag (sadface).
Jeg synes også der er en forskel på, at tage narkotika HVER dag, og gøre noget så naturligt som at spise (slik eller andet) og have sex hver dag.
Eller, i min verden er det mere naturlige ting min krop og mit sind higer efter, end at være skæv hver dag.

Hver sin smag, men står stadig fast ved, at daglig rygning er et misbrug. Nogle kan sagtens håndtere daglig rygning måske hele livet uden problemer, men jeg ser det stadig som et misbrug.

Medlem
Brugeravatar

John Doe skrev:

Hvis man har adgang til stoffer dagligt, så er man vel ligeså velfungerende som alle andre? :wink:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det er bare ikke så sort/hvidt, som at "skulle have et stof hver dag". Så er der masser af misbrugere i Danmark, kaffe, nikotin ja sågar et glas rødvin er jo ganske normalt for mange danskere at indtage hver dag, og de fleste af dem gør det med flere fordele end ulemper for dem selv, det kan andre mennesker ikke dømme for dem.

Medlem
Brugeravatar

John Doe skrev:
wait wat.

Jeg ved ikke hvordan du kan sammenligne daglig rygning med at spise slik eller have sex i hverdagen?

Tvivler også på, at de færreste har sex hver dag (sadface).
Jeg synes også der er en forskel på, at tage narkotika HVER dag, og gøre noget så naturligt som at spise (slik eller andet) og have sex hver dag.
Eller, i min verden er det mere naturlige ting min krop og mit sind higer efter, end at være skæv hver dag.

Der er absolut intet naturligt ved at spise slik. Slik er koncentreret sukker, farvestoffer og smagsstoffer som vores kroppe ikke er van til at behandle. DET er unaturligt. At tage narko er noget af det mest naturlige der findes. Mennesker har, så lang tid tilbage vi kan forske, taget alle de rusmidler de kunne komme i nærheden af. Begge ting er også bare nydelsesmidler, der udløser feel-good kemikalier i vores hjerner. Jeg vil gå så langt som at sige at et hashmisbrug er sundere for krop og sjæl end et slikmisbrug. At disse to ting ofte følges hånd-i-hånd der en anden sag :p

John Doe skrev:
Hver sin smag, men står stadig fast ved, at daglig rygning er et misbrug. Nogle kan sagtens håndtere daglig rygning måske hele livet uden problemer, men jeg ser det stadig som et misbrug.

Hvorfor er det et misbrug hvis den givende person oplever øget livskvalitet ved daglig rygning? Er det også misbrug når deprimerede og psykisk syge tager medicin dagligt for at øge deres livskvalitet? Hvad er i grunden forskellen? Må man ikke søge at gøre sit liv bedre vha. rusmidler, bare fordi man i forvejen har det okay? Må man kun tage stoffer for at dulme seriøse psykiske/fysiske smerter?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]