Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 aug 2025 11:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Hvor tit ryger du den fede?
Aldrig 3%  3%  [ 6 ]
Hver dag (med få undtagelser) 38%  38%  [ 70 ]
Én gang om ugen 6%  6%  [ 12 ]
Et par gange om ugen 27%  27%  [ 51 ]
Én gang om måneden 6%  6%  [ 12 ]
Et par gange om måneden 14%  14%  [ 26 ]
Et par gange årligt 5%  5%  [ 9 ]
Afgivne stemmer : 186
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
Din historie er nok identisk med min, og vi må altsp ikke glemme selverkendelsen, i den søde cannabis rus. En daglig spliff, er et misbrug. Et par gange om ugen er vel et overfrobrug, og få gange om måneden er forholdsvist fornuftigt og moderat, hvis mna endelig skal ryge. Vi er misbrugere, vi er bare nogle af de mildeste af slagsen, der overhovedet kan støves op, men vi kan ikke løbe fra det. Det er dumt.

Jeg er skam ikke andet end fuld af selverkendelse, hvad der er brug / misbrug kommer jo an på hvordan man definerer ordet misbrug.

Det du skriver der, er jo blot din egen holdning til hvornår det er et misbrug. Hvis du spørger regeringen kan de jo fortælle dig at alt brug af ulovlige stoffer er MISbrug.

Så hvis jeg droppede den daglige bønne, og i stedet hoppede over og tog noget sovepiller på recept, så ville jeg ikke være misbruger mere, men patient, aight ?

Jeg er godt klar over de negative bivirkninger der er ved mit forbrug- jeg er ikke i benægtelse.

Medlem
Brugeravatar

cake skrev:
TheRagingPussy skrev:
Din historie er nok identisk med min, og vi må altsp ikke glemme selverkendelsen, i den søde cannabis rus. En daglig spliff, er et misbrug. Et par gange om ugen er vel et overfrobrug, og få gange om måneden er forholdsvist fornuftigt og moderat, hvis mna endelig skal ryge. Vi er misbrugere, vi er bare nogle af de mildeste af slagsen, der overhovedet kan støves op, men vi kan ikke løbe fra det. Det er dumt.

Jeg er skam ikke andet end fuld af selverkendelse, hvad der er brug / misbrug kommer jo an på hvordan man definerer ordet misbrug.

Det du skriver der, er jo blot din egen holdning til hvornår det er et misbrug. Hvis du spørger regeringen kan de jo fortælle dig at alt brug af ulovlige stoffer er MISbrug.

Så hvis jeg droppede den daglige bønne, og i stedet hoppede over og tog noget sovepiller på recept, så ville jeg ikke være misbruger mere, men patient, aight ?

Jeg er godt klar over de negative bivirkninger der er ved mit forbrug- jeg er ikke i benægtelse.

Jeg er enig med cake her....

Jeg anser ikke en daglig joint som misbrug, nærmere: mildt forbrug... Igen, hvordan definerer man misbrug?
Det kan man jo bare starte en tråd om hvis man vil diskutere det...
Jeg ryger personligt mere end eksempelvis en 0,3g joint om dagen, og vil også kalde det jeg har gang i et hashmisbrug

Ved godt det her ikke kan sammenlignes, men det vil næsten være det samme som at spørge: Er man alkoholiker, hvis man drikker en fyraftensbajer eller en til aftensmaden, hver dag?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Smoke'N'Fly skrev:
cake skrev:
TheRagingPussy skrev:

Jeg anser ikke en daglig joint som misbrug, nærmere: mildt forbrug... Igen, hvordan definerer man misbrug?
Jeg ryger personligt mere end eksempelvis en 0,3g joint om dagen, og vil også kalde det jeg har gang i et hashmisbrug

Ved godt det her ikke kan sammenlignes, men det vil næsten være det samme som at spørge: Er man alkoholiker, hvis man drikker en fyraftensbajer eller en til aftensmaden, hver dag?

Nu glemmer du noget. du beruser dig altså godt og grundigt hvis du fyrer en joint med et halvt gram i for dig selv, medmindre det er ekstremt dårlig hash. En bajer til maden gør dig ikke beruset. Du skal vel minimum drikke 4-5 stykker hurtigt efter hinanden, før vi kan snakke om en egentlig rus. Du ryger for at blive stoned, hvor nogle mennesker tager et enkelt glas vin til maden, fordi de synes det smager godt, men ikke for at blive fulde. Du ryger vel ikke kun for smagens skyld? Specielt ikke i de mængder.

Medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
Smoke'N'Fly skrev:

Nu glemmer du noget. du beruser dig altså godt og grundigt hvis du fyrer en joint med et halvt gram i for dig selv, medmindre det er ekstremt dårlig hash. En bajer til maden gør dig ikke beruset. Du skal vel minimum drikke 4-5 stykker hurtigt efter hinanden, før vi kan snakke om en egentlig rus. Du ryger for at blive stoned, hvor nogle mennesker tager et enkelt glas vin til maden, fordi de synes det smager godt, men ikke for at blive fulde. Du ryger vel ikke kun for smagens skyld? Specielt ikke i de mængder.

Også derfor at jeg skrev det ikke kunne sammenlignes, men mere en hentydning til hvor lang denne diskussion kunne blive, fordi der er så mange forskellige synspunkter...

Uden at have undersøgt det, eller overhovedet gidet at undersøge det, så tror jeg skam også 1-2 øl dræber hjerneceller, uden at du bliver beruset... men lad nu det ligge...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stemte en enkel gang om måneden, da jeg synes at de helt rigtige omstændigheder skal være tilstede før det er fedt at ryge - Det skal være planlagt. At sidde på en græsplæne på et tæppe med en god kurv med mad med og drikkelse på en sommerdag med gode venner og veninder det er fandeme hyggeligt og det er for det meste kun under disse omstændigheder jeg ryger da jeg synes ellers bare man bliver træt og asocial

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

vis du spørger mig kan man ikke misbruge hash/skunk/pot de det er meningen at man skal blive høj/skæv/stenet af det
men man kan overforbruge
og vis du spørger mig så er hin den grønne ikke en hverdags nydelse men en ferie og weekend ting hun er sku for god til BARE at proppe i en om dagen

jeg ryger kun allerhøjst et par gange om måneden da jeg godt kan virke rat sløv i lang tid efter jeg har røget

Junior medlem

Intet bedre end en "ryger klub" :D

Medlem
Brugeravatar

Sygt nok med den statistik her :)

Havde sq ikke forventet at størstedelen ryger dagligt, som jeg selv gør pt.

Til jer som også ryger hver dag:
Personligt har jeg røget (med mange pauser) i ca. 10 år... Nogle perioder kun i weekenderne osv. men i de perioder, hvor jeg som nu ryger dagligt, har jeg ALTID gennemført mine uddannelser og passet mit arbejde... Så jeg har personligt ikke haft problemer med at passe mine ting, i perioder hvor jeg har været afhængig af tjald (har selvfølgelig sovet over nogle gange osv.)

Hvordan går det jer andre "daglige tjaldnydere" med at passe jeres ting??

(kender jo til stereotypet på folk der ryger hver dag, som ikke kan passe sine ting, men det gør mig glad, hvis jeg kan se et bevis på at tjald ikke nødvendigvis gør en doven)

*lidt ligesom jeg mødte en mand på 55år for nogle uger siden, der havde røget tjald hver dag i over halvdelen af sit liv, sværger at manden lignede en på 40-45!!!
Sådan noget varmer mig indeni, at man ikke nødvendigvis ligner Johnny Hefty som 40 årig hvis man har røget meget tjald ;)

Medlem
Brugeravatar

Har selv stemt et par gange om ugen. Jeg har i den sidste måned (Kan faktisk ikke helt huske hvor længe), røget mellem et par gange om ugen og hver dag, men jeg føler slet ingen negative bivirkninger ved det. Skolen klarer jeg ligeså fint, som jeg plejer. Jeg har også deltaget mere i undervisningen, end jeg plejer (selvom det nok er tilfældigt). Det er første gang, jeg nogensinde har haft et så stort forbrug af cannabis over længere tid, men jeg føler ingen ændring i mit liv, udover at det er rart at være skæv så ofte.

Skal jeg regne med at jeg får bonghjerne om en uge eller to? Eller er jeg for stenet til, overhovedet at kunne mærke, at jeg er på vej "nedaf". For hvis man kan hygge sig med at være skæv relativt ofte uden negative efter effekter eller indgriben i éns liv, virker det da som en god idé? Tja, det blev lidt længere, end jeg havde regnet med. :)

Medlem
Brugeravatar

Dejligt at høre Birkes...

Min korttidshukommelse er en smule svækket pga. at jeg ryger dagligt. Men det er en ting der går over når man stopper igen.

Medlem

Smoke'N'Fly skrev:
*lidt ligesom jeg mødte en mand på 55år for nogle uger siden, der havde røget tjald hver dag i over halvdelen af sit liv, sværger at manden lignede en på 40-45!!!
Sådan noget varmer mig indeni, at man ikke nødvendigvis ligner Johnny Hefty som 40 årig hvis man har røget meget tjald ;)

Lidt ligesom 20 årige der har røget siden de kunne gå nærmest, og stadig ligner drenge på 13-14 år.

Medlem
Brugeravatar

Smoke'N'Fly skrev:
Sygt nok med den statistik her :)

Havde sq ikke forventet at størstedelen ryger dagligt, som jeg selv gør pt.

Til jer som også ryger hver dag:
Personligt har jeg røget (med mange pauser) i ca. 10 år... Nogle perioder kun i weekenderne osv. men i de perioder, hvor jeg som nu ryger dagligt, har jeg ALTID gennemført mine uddannelser og passet mit arbejde... Så jeg har personligt ikke haft problemer med at passe mine ting, i perioder hvor jeg har været afhængig af tjald (har selvfølgelig sovet over nogle gange osv.)

Hvordan går det jer andre "daglige tjaldnydere" med at passe jeres ting??

(kender jo til stereotypet på folk der ryger hver dag, som ikke kan passe sine ting, men det gør mig glad, hvis jeg kan se et bevis på at tjald ikke nødvendigvis gør en doven)

jeg ryger selv hver dag. og må indrømme at det går mere mere ned af bakke, syntes det er blevet svært at komme op. ligeså er mit engagement til skolen gået drastisk ned af bakke. ville meget gerne kunne sige at det ikke er hashens skyld, men må nok krybe til korset og sige at det har meget at sige.
jeg har igennem denne periode hele tiden haft den samme lyst til at lære og udvikle mig fagligt såvel som person. men christ det er hårdt :!:

Medlem
Brugeravatar

Det er da trist at høre Saliva... Hvor meget ryger du ca. om dagen?

Snakker vi 1g eller snakker vi 3-5g eller?

Er du begyndt at få dårlig appetit, efter du ryger dagligt?

Medlem

Jeg har røget dagligt i ca. 1½ år nu. Startede i mit friår efter gymnasiet med at ryge sammen med gutterne: dengang var det - for mig - en social ting, røg aldrig alene fx. I dag ryger jeg smøger og joints stort set dagligt. Er startet på uni og er flyttet hjemmefra, så det med at stå op om morgenen er godt nok en kamp, når det sidste man gør inden sengetid, er at fyre en lille Ole!! :)

Jeg troede ikke, at jeg ville kunne klare uni og få gode karakterer, når jeg samtidig røg så meget, men er kommet til at snakke med nogle fede mennesker, som har lært mig lidt om at læse lektier og lave opgaver, mens vi sidder og sender joints rundt.

De negative sider ved daglig rygning for mig, er at det koster en del penge (eneste indkomst er SU), kollegieværelset og ens ting stinker altid af røg, får jeg ikke røget, har jeg da lidt svært ved at falde i søvn, og så er der den med appetitten, som Smoke'N'Fly nævner: Er kun rigtigt sulten når jeg har fyret, men samtidig så doven, at jeg ikke gider lave mad.. Men er ved at komme efter det.

Har det sådan, at så længe jeg kan passe mine ting/mit liv, og samtidig have det godt med at ryge, så har jeg ikke noget problem med det. Føler mig ikke dummere, men selvfølgelig er korttidshukommelsen da ikke helt perfekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Tjaa, altså jeg ryger et par fede dagligt, og det har ikke været så gode tider i MEGET lang tid.. :cheers:
- Dog synes jeg hashen i Odense sutter..
Forresten, jeg kender godt det der med appetit.. Hvorfor egentlig?

Medlem
Brugeravatar

Biologen skrev:
Jeg har røget dagligt i ca. 1½ år nu. Startede i mit friår efter gymnasiet med at ryge sammen med gutterne: dengang var det - for mig - en social ting, røg aldrig alene fx. I dag ryger jeg smøger og joints stort set dagligt. Er startet på uni og er flyttet hjemmefra, så det med at stå op om morgenen er godt nok en kamp, når det sidste man gør inden sengetid, er at fyre en lille Ole!! :)

Jeg troede ikke, at jeg ville kunne klare uni og få gode karakterer, når jeg samtidig røg så meget, men er kommet til at snakke med nogle fede mennesker, som har lært mig lidt om at læse lektier og lave opgaver, mens vi sidder og sender joints rundt.

De negative sider ved daglig rygning for mig, er at det koster en del penge (eneste indkomst er SU), kollegieværelset og ens ting stinker altid af røg, får jeg ikke røget, har jeg da lidt svært ved at falde i søvn, og så er der den med appetitten, som Smoke'N'Fly nævner: Er kun rigtigt sulten når jeg har fyret, men samtidig så doven, at jeg ikke gider lave mad.. Men er ved at komme efter det.

Har det sådan, at så længe jeg kan passe mine ting/mit liv, og samtidig have det godt med at ryge, så har jeg ikke noget problem med det. Føler mig ikke dummere, men selvfølgelig er korttidshukommelsen da ikke helt perfekt.

Vise ord... Godt at se mennesker som ryger fede dagligt, der er velfungerende, og i øvrigt ryger med andre velfungerende mennesker... god stil..

mose-ræven skrev:
Tjaa, altså jeg ryger et par fede dagligt, og det har ikke været så gode tider i MEGET lang tid.. :cheers:
- Dog synes jeg hashen i Odense sutter..

Grow dit eget "stash" mate :D Be independent

mose-ræven skrev:
Forresten, jeg kender godt det der med appetit.. Hvorfor egentlig?

Ja det er faktisk et godt spørgsmål... Da jeg startede med at ryge den fede, fik jeg konstant æderen... Det gør jeg ikke længere, tværtimod, udskyder jeg min appetit hver gang jeg ryger, så det er et problem jeg arbejder en del med :D at holde med at ryge ca. 1 time før jeg skal spise, så er der ingen problem, men nogle gange kan jeg stadig godt få munchies og den syge appetit lige efter jeg har røget... meget forskelligt her, men ja, kan ikke komme med nogen forklaring.

Medlem
Brugeravatar

det med sulten har jeg aldrig mærket noget til, den er fin som altid :)
jamen ryger hvad jeg kan komme til mellem de 2 og 5 gram, vil jeg tro.
men jeg skal helt klart have en lang pause inden længe.

Medlem

Smoke'N'Fly skrev:
Ja det er faktisk et godt spørgsmål... Da jeg startede med at ryge den fede, fik jeg konstant æderen... Det gør jeg ikke længere, tværtimod, udskyder jeg min appetit hver gang jeg ryger, så det er et problem jeg arbejder en del med :D at holde med at ryge ca. 1 time før jeg skal spise, så er der ingen problem, men nogle gange kan jeg stadig godt få munchies og den syge appetit lige efter jeg har røget... meget forskelligt her, men ja, kan ikke komme med nogen forklaring.

Spøjst, jeg lever med den evige munch - får altid fråder på når jeg ryger, hvorfor jeg propper utrolig meget chokolade og chips i hovedet lidt for ofte :) Var på familiebesøg for en uges tid siden hvor jeg lod hashen blive hjemme . Spiste ikke det helt store, selvom der var lækker varm mad hver aften, endte med at tabe mig 2 kilo på 5 dage . Så snart jeg kom hjem og fik fyret op, fik jeg dog kæmpet mig gennem det meste mad i mit køleskab, så jeg nu er på kampvægten igen :lol:

Medlem
Brugeravatar

Det er sjovt det kan variere så meget fra person til person... Jeg begynder at spise meget mere når jeg holder nogle ugers pause fra fed...

Junior medlem

Jeg holder sabbat år nu og ryger den fede hver dag. For det meste morgenfed (som lige nu) også plejer jeg at slutte dagen af med en fed. Selvom jeg har røget heftigt under min uddannelse, og afsluttet den med et dejligt snit, er jeg stadigvæk lidt ked af al den tid jeg bruger/har-brugt på den fede. Laver for det meste ikke det store når jeg ryger, og jeg bruger alt for meget tid på det. Alligevel elsker jeg at ryge, og regner bestemt ikke med at stoppe foreløbigt. Dog skal jeg tage mig sammen, og skrue drastisk ned for forbruget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]