Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Bobbybabz skrev:
Man eksperimenterer heller ikke med analkugler og gaggingballs når man leger doktor i børnehaven!

Vidste bare der var et eller andet suspekt over den børnehave jeg gik i, nu ved jeg så hvad....

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Selvfølgelig kan tjald skabe afhængighed, men det kommer jo an på om man bryder sig om rusen. Alt man synes er fedt, eller behageligt kan jo i teorien skabe afhængighed..

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

ryger i tjald/har prøvet at ryge?
Ja! Ryger hver weekend og en gang eller to i hverdagene
er i afhængelige?
Nej!
er i gået vider?
Ja... til svampe, intet andet.
hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ?
Det var ikke tjaldens skyld at jeg prøvede svampe. Jeg havde lyst til at prøve, og vurderede udfra den viden jeg havde om stoffer og folk som havde taget stoffer på daværende tidspunkt, at det ikke var dødsens farligt. Tog derefter svampe en del gange, indtil jeg synes at kunne mærke nogle bivirkninger hvorefter jeg stoppede.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
ryger i tjald/har prøvet at ryge? ja
er i afhængelige? ja
er i gået vider? ja
hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ? der kan være mange årsager, men dybest set tror jeg det var den dalende spænding ved cannabis.

Junior medlem

til postmandper - @Xganja, saa du ville ogsaa begynde paa herion, hvis det var det der var 'in' i vennekredsen?

nej, det jeg mener er at, man har forskelíge vennekredse og det den vennekreds tar' kan man jo os tag vis man har lyst til at prøve det ?
og vis man ikke har lyst må man jo bare lade vær og se om de acceptere det, ellers må man jo bare lave andre ting med dem end lige præsic og tage de stoffer man ikke har lyst til.

hilsen xganjamanx/FiredUp

Medlem
Brugeravatar

er i afhængelige?
er i gået vider?

Har næsten lige holdt et halvt år men ryger igen på daglig basis
Afhængi lyder så grimt så vil hellere kalde det nyder, for så længe jeg får det godt gør jeg det, og i perioder hvor jeg får det skidt af at ryge stopper jeg.
Jo men har lagt det meste tilbage på hylden.
Man kan vel godt sige tjalden men så kan man også sige alkohol for drak inden jeg røg, og det handler vel mest om at være nysgerrig og prøve livet lidt af.
Men mit bedste råd er klart det samme med alt man kan blive påvirket af. Alt med måde. Uanset hvad man gør, hvis man overforbruger noget, fjerner man det der betyder noget ved at være påvirket, altså at være ude af sig selv, for hvis man er ude af sig selv hver dag, så er man bare sig selv igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV
Jeg ryger, og vil yderst ude gerne stoppe, men hver gang der melder sig en sød duft kommer jeg på andre tanker, men er sikker på det påvirker min skolegang. Er sku lidt sløv og inaktiv når der er blevet puffet heftigt.
Først amf, og så røg bagefter, og defra gik det sin gang, nok fordi der var familieknas og jeg opsøgte lidt de forkerte og også af lyst...

Kongen af Queens svigerfar (Mighty A. Spooner) har jo læst på lektien, men det er ikke ligeså fysisk skadeligt som alkohol, men hvis det er det eneste argument du ender med at have over for dine forældre, bliver det nok svært at vinde den bøf ;)
Eller gør som mange andre: "Jeg ryger mor og far, og lige pt. vil jeg ikke stoppe..."
Håber du finder ud af det.

Medlem
Brugeravatar

Ryger i tjald/har prøvet at ryge?
Ja hver anden weekend ca.

Er i afhængige?
Vil jeg nu ikke kalde det. Kan sagtens stoppe. Og gør det nogle gange 2-4 måneder hvis jeg synes det går over gevind.

Er i gået videre?
Nej aldrig. Og har jeg heller aldrig tænkt mig! Når man først har puffet mange år og chillet.. Så har jeg i hvert fald ikke lyst til at trippe på et eller andet coke/e pis!

Hvorfor er i gået videre, og var det tjaldens skyld ?
.......

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ya man!

er i afhængige?
Altså jeg ryger så ofte og har lyst til det så ofte, at jeg må svare ja.
Dvs. jeg ryger mellem 2 og 7 gange om ugen.

er i gået vider?
Ecstasy, Salvia, Lightergas (dumt, dumt, dumt!!) og morfin (once).

Lightergas var det første "stof" jeg prøvede. Altså jeg prøvede det før tjald.
De andre prøvede jeg efter jeg var begyndt på tjald.
Nej det er ikke tjaldens skyld. Har haft lyst til at ryge hash og prøve narko før jeg begyndte på noget af det.

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg har røget hver dag i mange år

Er i afhængige?
Ja det jan jeg vist ikke løbe fra men kan godt gå nogen dage uden at ryge

Er i gået videre?
Ja jeg har prøvet det meste der er værd at prøve og kæmper lige nu med et opiat/heroin misbrug

Hvorfor er i gået videre, og var det tjaldens skyld ?
Nysgerrighed og en ADHD diagnose som jeg først fik i dec. sidste år har også gjort meget da jeg før jeg fik medicin har søgt efter mig selv i stofferne. Men nej svampe var det første rusmiddel jeg prøvede så også et nej fra mig

Medlem
Brugeravatar

Jeps. Har røget hver dag næsten i en periode på 3-4 måneder. Nu rygere jeg langt sjældnere.<
er i afhængelige?
Nope. Når jeg har hash ryger jeg det hyppigt! Det er mere fordi jeg ikke bare kan lade det ligge der og vente :D Men når jeg ikke har noget tænker jeg egentlig ikke over det. Ja i den periode hvor jeg røg hver dag, var jeg helt sikkert psykisk afhængig af den dejlige følelse at ryge. Dette kunne jeg også mærke da jeg cuttede ned. Men aldrig nogle fysiske symptomer.
er i gået vider?
Nope. Kommer jeg nok heller ikke. Kunne godt tænke mig LSD en dag måske hvis muligheden og selskabet byder sig, men ellers ikke.
.

Medlem
Brugeravatar

Ja, og det sker hver weekend. Længe siden jeg har holdt mere end 14 dages pause. Anser det som at gå i byen, bare mindre skadeligt (tog i byen næsten hver weekend i min gym tid)

Er i afhængelige?
Nej, det vil jeg umiddelbart ikke, men det kommer an på hvad der menes med afhængehed. Er det tegn på afhængehed hvis man vil ryge hver weekend?

Er i gået videre?
Underligt spørgsmål. Gået videre? Jeg prøvede amf før jeg røg, men har haft interesse for andre stoffer i lang tid. Har i løbet af godt 7 måneder prøvet LSD, MDMA, Ketamin, 2C-B og svampe (virkede dog ikke rigtig).

Junior medlem
Brugeravatar

-Ja, jeg ryger hash fra tid til anden, et par gange om måneden bliver det vel til. En sjælden gang i mellem kan jeg godt ryge hash en hel dag og bare nørkle med et eller andet vildt nørdet som elektronik eller hjemmesidedesigns.

Er i afhængelige?
-Nej, det kan jeg ikke med rette påstå. Jeg køber ikke særligt meget ad gangen og når det er væk så er det væk og jeg tænker ikke på det i hverdagen.

Er i gået videre?
-At sige jeg er "gået videre" vil, i min verden, være en stiltiende accept af "gateway"-teorien og den mener jeg ikke holder vand, så jeg vil i stedet svare at jeg har prøvet en del andet, men det ville jeg have gjort uanset hvad. Euforiserende stoffer har altid fascineret mig, hash var nu engang bare det der nemmest tilgængeligt, næst efter alkohol og nikotin, som var de første af slagsen jeg eksperimenterede med.
Men det er ikke hashens skyld at jeg i dag tager f.eks. amfetamin fra tid til anden når der skal festes, det skyldes mere alderen (jeg er 30), da jeg efterhånden bliver ret hårdt ramt af alkoholens sløvende virkning.
Derudover er hash så ulig andre stoffer (som de fleste er i forhold til hinanden) at det ikke giver nogen mening at tale om at "prøve noget stærkere".

Medlem

Hey!
Jeg røg hverdag i 8 måneder, også holdte jeg en pause på to uger for en uge siden, for at bevise at man sagtens kan stoppe uden problemer. Havde slet ikke svært ved det. Havde 2 nætter med mareridt og svedeture, det var så også det! Har prøvet sådan lidt og det har ikke været pga. hashen. :) Rigtigt som jeg så en anden sige her, så kan jeg også sagtens holde styr på både mit privatliv, arbejde, familie og oprydning af lejligheden! Har dog lidt problemer med min hukommelse, men hvis du stopper i 2 måneder, så husker du som en elefant igen! :)
Håber det hjalp! Håber dine forældre forstår at bare fordi du ryger fed, er du ikke et narkovrag der ender ude i et stofmisbrug.

Tænder en fed for dig!

Medlem

weeerneeer skrev:
Selvfølgelig kan tjald skabe afhængighed, men det kommer jo an på om man bryder sig om rusen. Alt man synes er fedt, eller behageligt kan jo i teorien skabe afhængighed..

Well said! :peace:

Medlem
Brugeravatar

ryger i tjald/har prøvet at ryge? - Ja ..
er i afhængelige? - Nej, jeg er en hyggeryger, men må indrømme jeg hellere vil ryge fremfor at drikke fx.
er i gået vider? - Jaaee :)
hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ? - Nej .. "gik videre" før tjalden :)

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Ja jeg ville nok også prøve at være flittig med hensyn til skole (måske fritidsarbejde også?) og det må jo vise dine forældre at du har styr på dit liv SELVOM du ryger en fed i ny og næ..

det er i hvert fald hvad jeg har gang i, men jeg skal også overbevise min mor om det er en god ide at plante nogle sjove planter i haven :whogives:

Junior medlem
Brugeravatar

Det er sjovt du bringer det på bane, for lidt over en måned siden startede jeg til SSP (misbrugskonsulent) i Århus, fordi jeg blev smidt ud af min efterskole pga. hashrygning, det var jo noget værre lort. Jeg har aldrig selv betragtet mig som afhængelig men du ville miste utrolig lidt på at begynde der inde. Du snakker lidt med en flink person en times tid om ugen, og medmindre dine forældre tvinger dig skal du ikke til urinprøve (sådan er det i mit tilfælde... Citronsaft og en masse vand gør prøven negativ), du kunne prøve det og det ville dine forældre sikkert også blive meget glade for :)

og nej jeg har aldrig taget andet end hash, alkohol og smøger :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
ryger i tjald/har prøvet at ryge? Ja, med stor nydelse :)

er i afhængelige? Psykisk, ja, men ikke decideret fysisk... kan sagtens vågne næste morgen uden at hige efter en frisk joint... modsat smøger.

er i gået vider? nej, og planlægger ikke at gøre det medmindre jeg er 110% sikker på at det er relativt ufarligt. Desuden hader jeg sprøjter og det at sluge piller :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland

Ja, jeg prøvede det i en ung alder.

er i afhængelige?

SLET ikke. Jeg synes det er sjovt at gøre en gang imellem men stod valget mellem coke/meth og tjald, ville jeg klart vælge det første. Jeg er uden tvivl en uppers tøs :roll:

er i gået vider?

Ja men vil ikke give hash skylden. Hash har bare aldrig rigtigt været mit fortrukne. Jeg kan sagtens ta en tur indimellem bare for en griners skyld men det er ikke noget jeg finder sindsygt rart, mere sjovt pga selvskabet.

Som jeg sagde før har tjald bare aldrig rigtigt været mit stof. Min bror derimod har røget hash siden han var 15 år (det var ham jeg røg med første gang) Han endte med at ryge næsten hver dag i ca. 13 år. Jeg tror det kommer meget an på om man får noget personligt ud af rusen. Jeg gjorde/gør ikke men det gør min bror derimod.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]