Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 01:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Inspireret af den her tråd er jeg gået i gang med at drikke en bynke-øl (50g bynke kogt i 30 min, til 20L øl) før sengetid.
Efter fem dage er mine drømme begyndt at blive forvirrende og intense, samt at jeg sover uroligt.

Har desværre afsluttet mine eksperimenter på dette punkt pt, da dårlig søvn ikke er en god kombo med undervisning, men regner med at genoptage og vende tilbage her til i sommerferien. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Rubberlizard, spændnende med bynke-øl? Er det som i alm. øl brygget på malt og så gråbynke som urt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
And skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:
Koffein er koffein lige meget hvor det kommer fra.

Ja, for koffein kan kun komme fra kaffebønnen. Guaranin, thenin og de andre er fra hver sin plante, men ikke koffein. Hvis det var koffein ville det naturligvis også være ligeså potent som koffein, men det er det bestemt ikke. Guaranin er, så vidt jeg husker, kun 1/10 så potent som koffein.
At molekylestrukturen ligner hinanden er vist nok rigtigt, men det gør det ikke til det samme. Jeg kan ikke huske om guarana, thenin etc. metaboliseres til koffein, men selv hvis dette er tilfældet er det stadig ikke koffein. Så ville heroin være det samme som morfin.
Koffein, guaranin, thenin etc. virker også på samme måde, men derfor er det stadig ikke det samme.

Mvh.
Flueknepper-anden

Det er allerede påpeget, men jeg hader fejlinformation.
Kaffe, Te, Guarana, Cacao etc. indeholder alle coffein, fuldstændigt samme stof.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
InnerNetExplorer skrev:
Hej Rubberlizard, spændnende med bynke-øl? Er det som i alm. øl brygget på malt og så gråbynke som urt?

Jep.

Jeg gik ud fra en irsk rød ale (sådan efter hvad jeg kunne huske uden at gide slå de faktiske forhold op) og tilsatte lidt andre småting for at gøre den lidt mere spændende og "middelalder-agtig".

Her kommer den opskrift jeg brugte til 20L:

Malt:
4,00 kg Pale ale malt (5,9 EBC)
0,25 kg Caramunich Malt (110,3 EBC)
0,10 kg Diastic Barley (5,0 EBC)
0,10 kg Ristet byg (591,0 EBC)
0,10 kg Røgmalt (17,7 EBC)
0,10 kg Hvedemalt (3,9 EBC)

Bitterurter og andet
25g East Kent Goldings [4,60 %] (60 min) 13,3 IBU
50g Bynke (blade og blomster) (30 min)
5g klar-urt (10 min)

Gær
1 pakke SafBrew Ale (DCL Yeast #S-33)

Mæskede ved 67 grader celsius i 90 minutter, og gærede ved kølig stuetemperatur i lidt over en måned. Stak ikke om, af tidspres og mangel på beholdere.

Fik en OG på 1056 og FG: 1019.
(alkoholberegning er formlen (OG-FG)*0,132)
Så 4,82%.

Bynken gav en tydeligt smag, der var klart anderledes end humle, men ikke ubehagelig. Den minder meget om malurt, men ikke så skarp (personligt synes jeg de giver en svag antydning af lakrids, dog uden nogen sødme)

Medlem

Geografisk sted: CPH
jeg er passioneret tobaks pibe ryger.
Når jeg slutter aftenen af med en stærk tobak inden sengetid, f.eks Dunhill my mixture no. 965 eller lign, og lader meget af røgen gå i lungerne, oplever jeg tit mange, klare drømme der tit tager mig tilbage i mit liv.
Men jeg oplever også at hvis jeg går i seng stadigvæk lidt påvirket at det sidste stop, kan jeg sige til mig selv hvad jeg ønsker at drømme om, og tit opnå en drøm omhandlende det jeg tænkte på.
Tobak er IMO også værd at betragte som en drømmeplante.

Medlem
Brugeravatar

hvis man skal lave en the af grå-bynke, kan man så bare bruge hele plante, altså stamme, balde og blomster eller er det ligesom cannabis. sys ikk rigtig jeg har kunnet finde noget om det :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]