Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Brown skrev:
Ja... Jeg ryger for at blive skæv! og nu har jeg røget hverdag i ca 5 år, så jeg har opbygget en rimelig stor resistance

Jeg ryger selv næsten hver dag, men i begrænsede mængder. På den måde kan du sagtens holde din tolerance nede. Når jeg ikke synes jeg bliver ordentligt skæv er det på tide med en lille pause, og så kører møllen igen. At optrappe sit forbrug er da en skør måde at tackle sin tolerance på?

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Det er jo ikke et problem for mig, jeg nyder også at ryge i den mænge jeg gør. Det handler jo ikke om at jeg prøver at optrappe min større tolerance...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Godt ord igen. Og go' røg!

Junior medlem

Kan hash ryges i joints? I har lige åbnet en helt ny verden for mig....

Spøg til side. Some south park film titlen. Bigger longer uncut...

Medlem

Freaked skrev:
Kan hash ryges i joints? I har lige åbnet en helt ny verden for mig....

Nej faktis er det et paradoks! Det er jo fysisk umuligt at brænde ting som er kegleformede :idea:

Junior medlem

Brown skrev:
Vinkelsliber skrev:
Brown skrev:
(dette skulle være indlysende da det er den samme mængde der skal brændes har vi efterfølgende fået af vide af en fysik lære)

Det kan man da ikke rigtigt sige. Jo større overflade (enden af jointen hvor du tænder ild) jo hurtigere vil du få brændt det af. Det svarer lidt til at du tænder ild til en stykke papir fra bunden - det brænder hurtigt... Men hvis du tænder det i toppen brænder det langsomt. Det har ikke så meget med overladen at gøre: men samme mængde materiale brænder hurtigere fordi der kommer bedre "gang" i papiret... det samme med en tyk joint, tror jeg :).

Jeg er begyndt at bruge en "rollmate" nøglering til at rulle med. Det er et konisk metalrør som man kan forme sin joint på :). De bliver rimeligt tykke efter min mening, men ikke noget vildt. Synes man skal kunne se, at det er en joint - ikke tro, det er en cigarret :lol:. Synes en joint ligger bedst i hånden når den er lidt tung i enden... :D

Det eskempel du kommer med kan ikke bruges i denne sammehæng... da alle jo ved at ild brænd op af! Derfor vil papiret selvfølelig brænd hurtigst når det tændes i bunden :wink:
Hvis du tviler der resultat vi kom frem til, er du mere ind velkommen til selv at give det et forsøg! Jeg vil meget gerne høre om dit resultat.

Nu var det en gods ven fysik lærer der kom med den utales efter vi havde lavet vores tid på joints eksperiment, så jeg vil mene det er en rimelig pålidelig kilde :|
det er altså logik at når der er en støre bræne flade vil lortet bræne hurtiger

Medlem
Brugeravatar

Hvis man er mere end 2 om en joint, skal den helst være stor og tyk. Men når man bare hygge ryger et par joints en aften, ser jeg hellere de er tynde og så nogle flere af dem ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kayser skrev:

Hehe.
Det afhænger af lidt af hvert

Hvis varmen er nogenlunde konstant, så tager det længere tid at brænde en stor overflade, end en lille.

Hvis vi antager at samme mængde tobak og hash bruges i både en kort, tyk joint og en lang, tynd joint, så vil de stadig brænde lige hurtigt.
I og med der er en mindre overflade, er der mindre der skal brændes. Altså går det en smule hurtigere. Til gengæld er der mere længde der skal ædes igennem, så det går op i sidste ende.
En tyk joint får en større overflade, dvs. mere brændsel der skal ædes igennem, så det tager længere tid. Til gengæld er den kortere, så det går op med den lange, tynde joint.

Anyway. Desto større gløden er, desto kraftigere bliver varmen. Hvilket vil sige det nok går en lille smule hurtigere at ryge en tyk joint. Men det hænger også ofte sammen med at der bliver taget kraftigere og større sug på en tyk joint.
Mere ilt giver en større glød.

Hvis man ryger behersket på en tyk joint, uden at suge tyrepik, så burde det tage omtrent lige så lang tid at ryge en kort, tyk joint, som det gør at ryge en lang, tynd joint.

Nå.
Men personligt foretrækker jeg en tynd joint når jeg er alene eller sammen med en enkelt ven.
De store, lange, tykke joints bliver smidt omkring når der er flere i selskabet. Det er sgu bare mere hyggeligt med en kæmpe fætter der går på omgang.
Ikke mindst fordi der kan være mere i, så den brænder i længere tid.

Medlem

Espersen skrev:
Hva der kan ryges!^^

Nej... Kan gode lide den er lidt lang og lidt tynd i det... er ikke fan af de små tykke må jeg sige...

Smoke weed everyday :joint:

haha pervert :D:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Amendir skrev:
kayser skrev:

Hehe.
Det afhænger af lidt af hvert

Hvis varmen er nogenlunde konstant, så tager det længere tid at brænde en stor overflade, end en lille.

Hvis vi antager at samme mængde tobak og hash bruges i både en kort, tyk joint og en lang, tynd joint, så vil de stadig brænde lige hurtigt.
I og med der er en mindre overflade, er der mindre der skal brændes. Altså går det en smule hurtigere. Til gengæld er der mere længde der skal ædes igennem, så det går op i sidste ende.
En tyk joint får en større overflade, dvs. mere brændsel der skal ædes igennem, så det tager længere tid. Til gengæld er den kortere, så det går op med den lange, tynde joint.

Anyway. Desto større gløden er, desto kraftigere bliver varmen. Hvilket vil sige det nok går en lille smule hurtigere at ryge en tyk joint. Men det hænger også ofte sammen med at der bliver taget kraftigere og større sug på en tyk joint.
Mere ilt giver en større glød.

Hvis man ryger behersket på en tyk joint, uden at suge tyrepik, så burde det tage omtrent lige så lang tid at ryge en kort, tyk joint, som det gør at ryge en lang, tynd joint.

Nå.
Men personligt foretrækker jeg en tynd joint når jeg er alene eller sammen med en enkelt ven.
De store, lange, tykke joints bliver smidt omkring når der er flere i selskabet. Det er sgu bare mere hyggeligt med en kæmpe fætter der går på omgang.
Ikke mindst fordi der kan være mere i, så den brænder i længere tid.

Det brænder altså hurtigere jo større overfalde, der er. Der brænder jo mere på én gang, så der går derfor mere til spilde ud i luften, end hvis man ryger en tynd joint. Hvis man så sugede af den konstant, ville det være det samme, men da jointen jo ofte hviler, går der jo noget til spilde.
Fx kan en helt skov sagtens brænde ned på nogle dage. Hvis man fylde hele skoven ned i en joint, ville det nok tage mange år. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fortrækker selv tynde joint, da de simpelthen er dejligere af ryge på. Jointen er jo længere, så røgen har længere vej igennem jointen, så den derfor bliver afkølet mere. Derfor laver jeg også ret lange filtre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

John D. Rockefeller skrev:
Det brænder altså hurtigere jo større overfalde, der er. Der brænder jo mere på én gang, så der går derfor mere til spilde ud i luften, end hvis man ryger en tynd joint. Hvis man så sugede af den konstant, ville det være det samme, men da jointen jo ofte hviler, går der jo noget til spilde.
Fx kan en helt skov sagtens brænde ned på nogle dage. Hvis man fylde hele skoven ned i en joint, ville det nok tage mange år. :P

Det er ca. også det jeg skriver, hvis du læser efter :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg er helt sikkert også mest til de store joints. Hvis jeg ryger hash plejer jeg gerne at smide 2 smøger i et mix til en joint, og så bruge noget bredt papir. One big, fat and juicy joint :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Andro skrev:
Jeg er helt sikkert også mest til de store joints. Hvis jeg ryger hash plejer jeg gerne at smide 2 smøger i et mix til en joint, og så bruge noget bredt papir. One big, fat and juicy joint :)

En stor joint er nice. Det mister dog alt charmen, når man som du, putter to smøger i. Så bliver det jo bare en stor smøg med lidt hash i.
Samtidig brænder det ikke optimalt, hvis der er for meget tobak i forhold til hash.

Medlem
Brugeravatar

Andro skrev:

En stor joint er nice. Det mister dog alt charmen, når man som du, putter to smøger i. Så bliver det jo bare en stor smøg med lidt hash i.
Samtidig brænder det ikke optimalt, hvis der er for meget tobak i forhold til hash.

Det er bestemt heller ikke hver gang jeg gør det, da det er meget sjældent at jeg ryger hash. Jeg ryger næsten kun skunk og pot, og så bliver jointsne væsentligt mindre. Er jeg derimod endt op med en god klump, er jeg klart mest til store, stærke joints. :)

Medlem

Ikke hvis der er tilsvarende mere hash i jointen i forhold til tobakken, hvilket for det meste er meningen med at putte to smøger i en joint :wink:

Medlem
Brugeravatar

Brown skrev:

Ikke hvis der er tilsvarende mere hash i jointen i forhold til tobakken, hvilket for det meste er meningen med at putte to smøger i en joint :wink:

Lige mine ord :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
Andro skrev:

Der skal jo også mer hash i hvis den er større (;

Medlem
Brugeravatar

Kenneth L skrev:
Andro skrev:

Der skal jo også mer hash i hvis den er større (;

Som man siger i Frankrig:
Word, nigga...!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg plejer at starte op med en stor fed cone, og så laver jeg små tynde joints som altid brænder perfekt :)
I min omkreds er jeg bare ham der bliver sat til at lave joints, sådan er det sku blevet er jeg bange for.

Men de lange tynde er sku bedst.
De store fede er en direkte brænd fælde, og hvis du ryger med nogle som er bare lidt uerfarne taber de glæden mindst 2 gange, og hvergang de så skal fyre op flyver det ud med glæder, det noget værre shit.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]