Jugg skrev:
nomad skrev:
men med visse restriktioner på hvor meget man kan købe, fx 5gr/uge. Kvoten kunne man sikre sig blev overholdt ved at brugerne lod sig registrere i en fælles database
Du laver sjov, ikk?
Nej, det gør jeg sådan set ikke.
Dette forslag er ikke baseret på hvad der er mest optimalt, men hvad der lettest ville kunne accepteres af den brede befolkning til at begynde med, hvis en eventuel legalisering skulle komme på tale.
Jeg synes bestemt ikke at ideen er den bedste, men hvis cannabis skal legaliseres er det ikke nok at tage hensyn til hvad brugerne vil, men i høj grad hvad hr og fru Danmark vil kunne kapere der ikke vil forstyrre deres hverdag i nævneværdig grad.
Og som nævnt er det et forslag der kræver en del finpudsning, men jeg tror at det vil være langt nemmere at sluge for den almene, drøvtyggende befolkning end reklameskilte på hvert andet gadehjørne der med neonbogstaver proklamerer "HASH SÆLGES! 78 VARIANTER".
@Keta-Smølfen: Ja, det kunne den ikke-forbrugende del af befolkningen sagtens gøre og der er sikkert en løsningsmodel for den problemstilling, men jeg tror nu ikke lige det vil være det allerstørste problem.
Og mht. skatter og afgifter er vi helt på samme side, det må på ingen måde blive dyrere end det er nu, det skal derimod blive billigere, så den mentalitet skal ændres.
Og som jeg også skrev så skal der (iht. denne model) være strenge restriktioner på hvem der har adgang til databasen (ingen behøver reelt at have adgang) og i så fald hvilke omstændigheder der kan give én adgang til den. Som du udlægger det lyder det som om det skal være en offentlig tilgængelig database som enhver kan søge på vha. Google og det er på ingen måde ideen i det, tværtimod.
På sigt er den hollandske model klart at foretrække, men den har ingen chance for at blive indført i Danmark sådan som det politiske miljø ser ud og med den uvidenhed der hersker blandt befolkningen, derfor bliver man nødt til at finde et fungerende kompromis indtil vi har skabt en række gode erfaringer.