And skrev:
Indtørring af væske på spiseligt materiale - så at sige - medfører vel en høj risiko for mug og råd af anden art?
Hvis du med spiseligt materiale mener papir (ville nok foretrække fordøjeligt i den sammenhæng), så skulle der ikke være noget galt med det så længe det ikke er vådt. Kender umiddelbart ikke til så forfærdeligt mange bakterier der kan overleve finsprit. Der findes selvfølgeligt extremofiler (en:
extremophiles), men da der (så vidt jeg ved) ikke findes nogle steder i naturen hvor der findes finsprit, så tvivler jeg på at ekstremofiler der lever i finsprit findes.
And skrev:
Hvordan vil du så sikre, at al materialet bliver i papiret, meget af spritten vil vel bare gå igennem og ned på underlaget?
Normalt inddamper man det. Spritten fordamper nemt, og tilbage er resterne. Du kan selvfølgeligt også indtage spritten, men så er det, ganske som du påpeger det, dumt at putte det i et materiale der bliver opløst (kan man bruge ordet volatilt i den sammenhæng?) af væsken. Man kunne jo bare drikke det.
Har selv lige lavet en ekstraktion af LSA ud fra opskriften her. I stedet for alkohol brugte jeg dog isopropylalkohol, og jeg gjorde det 2 gange for at sikre mig at jeg fik mest muligt ud af det.
Fik idéen at bruge vand til en tredje ekstraktion for at se hvad der skete (vand er også et polært opløsningsmiddel), men resultatet var en meget uklar sort væske, så jeg besluttede at det nok ikke var en så god idé at indtage det, af ren og skær frygt for hvad den bestod af.