Ja, det er nok en god ide at have en "babysitter" til at våge over en, hvis man skal tage pigæble. En som ikke bliver paranoid hvis man bare opfører sig underligt (taler i "tunger" eller taler med folk som ikke er der), men som tilgengæld kan gribe ind og evt. binde en, hvis man skulle finde på noget lige så tåbeligt som det du, Xochipilli, skrev!
Da jeg selv drak udtræk af brugmansia rod, følte jeg ikke at jeg kunne finde på at skade mig selv, men tilgengæld tror jeg ikke jeg ville have sluppet godt fra at bevæge mig alene ud i trafikken, hvis jeg havde fundet på det! Så hav altid en strait person ved din side.
Det lyder ellers enormt spændende det du fortæller, om at du drikker the med datura metel frø. Der er ingen tvivl om at planten kan trække en ind i dimensioner af verden som man normalt er forment adgang til (og dette er måske med god grund! :twisted: ), men da menneskets er nysgærrig af natur, vil der altid være nogen som drager af disse dunkle stier, og måske får en gave med hjem. Hvis de da ikke lige får røvet deres forstand istedet

. Det er op til den enkelte at bedømme om det er risikoen værd.
Jeg har aldrig prøvet at ryge planter med tropane alkaloider. Jeg har gået og flirtet lidt med tanken om at at lave en svedehytte, og så brænde bulmeurt-frø af på de varme sten. Røgen som så blander sig med dampen giver en synets gave. Oraklet i delfi benyttede dette tricks, når hun skulle spå folk.
hilsen Fanny