DeHades skrev:
@Machavelli:
Så du mener altså seriøst at enhver knejt på 12-14 år skulle kunne købe hash?
Rusmidler er ikke en vej ud af nogle problemer, men det skal du nok opdage på et tidspunkt. Hvis du har så massive problemer som du giver udtryk burde du snakke med en professionel, en psykolog eller psykiater, men disse kan kun hjælpe dig hvis du selv er indstillet på det. Vi er så heldige at vi lever i et land hvor det er muligt at få alskens hjælp, man skal bare spørge, så lad være med at bruge dit liv som en undskyldning for et misbrug. Du har selv et ansvar og det bør du tage alvorligt, for det er holdninger som dine der dæmoniserer rekreativ brug af cannabis i mange folks øjne.
Ud fra dit sprog fornemmer jeg at du ikke er typen der er interesseret i at snakke med psykologer og den slags, men de kan faktisk være rigtigt gode at have, så jeg vil i højeste grad anbefale dig at få en hurtigst muligt, så du kan få vendt dit liv til det bedre.
Det kan lade sig gøre, men det kræver at du selv gør noget. Hvis du ikke vil det må du jo fortsætte i dit nuværende spor og det tror jeg bestemt ikke ender godt.
Man bør ikke tage stoffer for at flygte fra virkeligheden, men for at opleve den mere intenst.
Cannabis er et læge-middel i mine øjne,
hvis den person på de 12-14 år ikke ved hvad han eller hun skal gøre ved sig selv og er helt ude på dybt vand, er cannabis en mulighed.
selføjelig har det en forskellig effekt fra person til person.
og som jeg sagde før. Nogen kan tåle det, andre kan ikk.
Jeg kan kun tale udfra mine oplevelser.
Og tro mig jeg har set mennesker hvor jeg har tænkt:
Fuck man hvorfor ryger den person sig ikk en ordenlig pind.
Eksempel vis folk jeg har været på norvang med,
folk på min alder der er blevet proppet op med norvangs lorte medicin og kanyler og jeg ved ikke hvad, tro mig deres liv bliver aldrig ALDRIG det samme igen, de skær i sig selv konstant derinde og selvmords tanker og jeg ved ikk fucking hvad, havde man stukket en joint i kæften på dem havde det ikk været tilfældet! fordi at skade mig selv når jeg er skæv er nok det sidste jeg har lyst til når jeg er basked.
og med hensyn til det med psykolog: Nej, jeg skal aldrig i mit liv til nogen psykolog igen. Og fordi man ryger den fede i en ung alder betyder ikke altid at være fordi man vil flygte fra virkeligheden, måske er tingene bare så langt ude så du ikke ville kunne håndtere din sag uden at få lidt ro på nerverne.