Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Rense min krop!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Krydderier kan simpelthen ikke bruges nok!

Det er simpelthen en kilde til enorme anti-antioxidanter

kombineret med the og urte-the, q-10, bi-pollen, msm, melatonin, amino-syrer

så skulle du være klar til kamp imod de frie radialer og alle de andre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

haha, på med heksedoktor-attituden anima [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Anima hvorfor bliver du ved med at promovere Melatonin?
Mon ikke at vi lige skal huske på at melatonin er et hormon, som nogle forskere mener kan være kræftfremkaldene.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Doctor D:
Anima hvorfor bliver du ved med at promovere Melatonin?
Mon ikke at vi lige skal huske på at melatonin er et hormon, som nogle forskere mener kan være kræftfremkaldene.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det var nu mere ment som eksempel på en kilde til anti-oxidanter og så vidt jeg har forstået så virker Melatonin mange gange kraftigere som Anti Oxidant end C og B vitamin

Jeg anbefaler absolut ingenting, jeg fortæller bare om muligheder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal nok lige påpeges at man ikke bare skal pumpe kroppen fuld af antioxidanter, da det ikke er alle frie radikaler der er skadelige, nogen er også en del af immun-systemet og skal ikke fjernes. Så lad være med at pumpe dig fuld af melatonin og andet skummelt snask uden at tænke på dosen.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Melatonin er serotoninstimulerende hormon, der bliver frigivet ved lys. Vinterdepressive mennesker frigiver ikke nok melatonin i perioderne med svagt lys og en behandlingsmetode heraf er lysterapi.

Fungerer det samtidigt som antioxidant? ...? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Det er korrekt at Melatoning er et uskadeligt hormon udskilt fra kroppen selv, men der har i amerika i nogle år nu været muligt, at købe melatonin i håndkøb mod søvnløshed. Flere læger har peget på Melatonin som et kræftfremkaldene hormon hvis bliver indtaget "unaturligt"...
Melatonin-mængden falder jo fra højt til lavt igennem hele livet, og er grunden til at babyer kan sove... ja som små babyer, og at mange ældre mennesker har søvnproblemer.
det er denne rytme man nok ikke skal gå ind og skubbe til?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Doctor

Oki spændene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] btw. tjek PM

In our memories

>hey Doc2r D,.. har du evt. links til noget relevant læsestof? Gerne på dansk, men ikke nødvendigvis..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har brugt Melatonin on/off i en del måneder, netop fordi jeg har forskudt døgnrytme (hele mit liv ifgl. min mor)...

Udover at hjælpe til at "synkronisere" ens biologiske ur, giver Melatonin mere intense drømme og gør det nemmere at huske dem.

Desuden syntes jeg at have bemærket en væsentlig reduktion på "hash-abstinenser" i perioder hvor jeg har holdt pause - dette kan muligvis være psykosomatisk, men det hjælper for mig. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Jeg har brugt Melatonin on/off i en del måneder, netop fordi jeg har forskudt døgnrytme (hele mit liv ifgl. min mor)...

Udover at hjælpe til at "synkronisere" ens biologiske ur, giver Melatonin mere intense drømme og gør det nemmere at huske dem.

Desuden syntes jeg at have bemærket en væsentlig reduktion på "hash-abstinenser" i perioder hvor jeg har holdt pause - dette kan muligvis være psykosomatisk, men det hjælper for mig. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja, det er faktisk korekt...

DHEA siges at ha lignende virkninger på ens drømme...

In our memories
Brugeravatar

Muligvis kan Melatonin fjerne hash abstinenser på grund af at hashen får pinealkirtelen til at udløse Melatonin, hvilket også forklare hvorfor Melatonin også kan påvirke ens resistens i positiv retning (så man blir mer skæv)

Dedikeret medlem

Zionboy/N|DK>
Zionboy, sig mig har du nogensinde læst vejledning til tarmskylning ordentlig igennem? der skal ikke kastes op. Saltvandet skal drikkes, og derefter kombineres med nogle meget bestemt yoga øvelser, og derefter skal man drikke mere saltvand og begynde forfra igen.

Med en tarmskylning følger der også et specielt mad program til bagefter, for udføres tarmskylningen ordentlig er det ikke kun mavesækken der tømmes, det er også galde og alt hvad der ellers er i de systemer. Når du er færdig med tarmskylningen skal du kunne drikke et glas saltvand, og når du går ud på toilettet og skider så skal og vil det være ligeså rent og klart som da du indtog det.

Hvilket jo nok burde give en en ide om hvor sårbar maven efterfølgende vil være overfor bakterier og andet snask, derfor madprogrammet.

Men off topic, jeg ville bare lige komme med en kommentar.

UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER BØR NOGEN UDFØRE TARMSKYLNING UDEN GRUNDIG VEJLEDNING AF EN YOGA VEJLEDER MED FORSTAND PÅ LORTET!!!!

Man behøver ikke tænke sig meget om for at se der er massere af grunde til at denne advarsel står i alle beskrivelser af tarmskylning.

Og selv om jeg ikke er nogen ekspert, hverken i kroppen eller yoga, så har jeg da opdaget en ting, der er fandme en god, lad mig sige en fuckng god grund til at der er advarsler visse steder i yoga bøgerne, følg dem eller betal prisen.

Just my words and warnings.

Ellers held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
N|DK, jeg kan huske du skrev noget om du havde ondt i leveren på mIRC.. Jeg har læst mange steder og fået anbefalet mange steder at marietidsel (Silybum marianus) skulle være supergodt til at udrense leveren. Har ikke selv prøvet, men jeg vil samle en kæmpe bunke næste sæson. Det bliver brugt af medicinen til at afgifte alkoholikere.

Du kan købe det i matas.

mvh,
Ashoka

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
AssHookah> Det lyder lækkert - har du nogle supplerende information - evt. omkring dosering, behandlingstid osv.?

Titel:
Junior medlem

Hej,

Jeg er i gang med et tv-indslag om saltkure. Hvis du har haft ubehagelige oplevelser med en renselse med slat, så hører jeg gerne fra dig.
Du kan maile mig på dva@dr.dk

Mange hilsner
dorthe

Titel:
Medlem

Aigh? Så vidt jeg har læst mig til, mener mange forskere at melatonin lige omvendt hæmmer kræftceller, og dannelsen af dem? Eller er det mig der er forkert på den?
http://en.wikipedia.org/wiki/Melatonin skriver de f.eks.

Citat:
It has been studied for the treatment of cancer, immune
disorders, cardiovascular diseases, depression ...

Derudover er melatonin jo også dannet i kroppen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

n_dk skrev:
I forbindelse med et sindsygt experiment, ville jeg høre jer urtehoveder om muligheden for en slags udrensning/afgiftning af kroppen med diverse antioxidanter.

Det spooky er, at det mest ekstremt virksomme er det mindst ekstremt interessante. F.eks. ved man, at tager man et æble til venstre og sætter det op mod en flok piller til højre, som indeholder den samme mængde kunstige anti-oxidantaer, så vinder æblet.

Vi mennesker antioxiderer bedst, hvis vi spiser den varierede kost, som vores forfædre er vokset op med i et par millioner år. Så få noget frugt, grønt, svampe (ha ha), kød og fisk, og hold igen med moderne, kunstige produkter og du giver din krop den bedste mulighed for at holde oxidering under kontrol.

Personligt vil jeg ikke anbefale diverse salt-kure. Ekstreme mængder af salt i kroppen kan såvidt jeg husker forstyrre cellernes virkemåde, få dem til at suge uanede mængder af vand til sig, for derefter at briste. Effektivt forestiller jeg mig, at det svarer til at tusinder af celler sprænger deres involde ud i din krop udenfor kontrol. Du får det naturligvis bedre bagefter, når du holder op med at indtage gigantiske mængder salt, for kroppen reparerer skaden og det føles jo godt. Vær i det hele taget skeptisk overfor sundhedskure, som først gør dig syg, for det er et tegn på, at din krop faktisk bliver skadet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]