Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 05:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Fanny* +k for den gode info! (selvom DMT nu ikke er det stærkeste psykedeliske stof man kender :wink: ) Har du evt. en kildeangivelse?

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifax666 skrev:
(selvom DMT nu ikke er det stærkeste psykedeliske stof man kender :wink: )

Det kan man faktisk slet ikke sige noget om, for hvordan måler man det? Man kan snakke om hvor små mængder der skal til, og i så fald løber LSD nok af med sejren. Man kan også snakke om intensiteten i trippet, og her er det straks sværere, for hvilket trip er kraftigst hvis nu man sammenligner f.eks. DMT, 5-MeO-DMT og salvinorin A? Det er ikke så ligetil at svare på...

Titel:
Insane psychedelia user!

Ang. pinealkirtlen og dens funktion i omdannelse af melatonin til pinolin og videre til DMT og 5-MeO-DMT, er denne side måske interessant:

http://www.spiralsofevolution.nl/en/hersenen.shtml

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg læste det som "mest potente"

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Halifax666 skrev:
*Fanny* +k for den gode info! (selvom DMT nu ikke er det stærkeste psykedeliske stof man kender :wink: ) Har du evt. en kildeangivelse?

/karma!

Nej du har ret. Jeg forskrev mig der :oops: . Der skulle have stået "en af de stærkeste psykeliske stoffer man kender" . Kilden er Jørgen Lumbye: "Brug og misbrug. Vi er alle på stoffer!" side 502, hvor han citerer Terence McKenna.

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny:

Det der med at Melatonin bliver omdannet til Pinolin og dernæst DMT og 5-MeO-DMT er det bevist eller er det stadig på teoristadiet? Jeg prøvede nemlig selv at skovle en god gang 20 % 5-HTP ind et par timer inden jeg gik i seng. Jeg blev sådan træt og døset efter en times tid og gik i seng, men vågnede en time efter hvor jeg kan huske stort set ALT hvad jeg drømte. Og vågnede, som du beskriver det, nærmest i trip. Det mærkeligste af det hele var at jeg, til trods for kun at have sovet 1 time, følte mig dejlig veludhvilet. Jeg blev først småtræt igen 4-5 timer efter hvor jeg igen sov meget uroligt pga. drømme, som jeg kunne huske tydeligt dagen efter.

Jeg tror ihvertfald der er noget om det. Det er lidt scary at ens drømme pludselig virkede SÅ livagtige og virkelige, men samtidig også ret fedt ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Så er det derfor jeg drømmer så realistisk hver gang jeg sover sammen med kæresten!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Treasure skrev:
Fanny: Det der med at Melatonin bliver omdannet til Pinolin og dernæst DMT og 5-MeO-DMT er det bevist eller er det stadig på teoristadiet? Jeg prøvede nemlig selv at skovle en god gang 20 % 5-HTP ind et par timer inden jeg gik i seng. Jeg blev sådan træt og døset efter en times tid og gik i seng, men vågnede en time efter hvor jeg kan huske stort set ALT hvad jeg drømte. Og vågnede, som du beskriver det, nærmest i trip. Det mærkeligste af det hele var at jeg, til trods for kun at have sovet 1 time, følte mig dejlig veludhvilet. Jeg blev først småtræt igen 4-5 timer efter hvor jeg igen sov meget uroligt pga. drømme, som jeg kunne huske tydeligt dagen efter.

Jeg tror ihvertfald der er noget om det. Det er lidt scary at ens drømme pludselig virkede SÅ livagtige og virkelige, men samtidig også ret fedt ;)

Jeg har prøvet at finde en videnskabelig kilde der viser biosyntesevejen: Tryptophan - Seratonin - malatonin - pinolin eller DMT eller 5 MeO-DMT. men det er svært. Det nærmeste jeg kan komme er denne adresse:
http://www.inclusivescience.org/pinealproject.htm
hvor de i hvertfald nævner at alle stofferne dannes i pinealkirtlen. Min oprindelige kilde er ikke så videnskabelig (selvom jeg tror den er sand mht. syntesevejen). Det var en hjemmeside kaldet Dark room Enlightenment, men de har skiftet siderne ud med nogle nye, så nu står det der ikke mere.

Det lyder spændende med dit forsøg med 5-HTP (jeg måtte lige slå det op på Google for at finde ud af hvad det var). Det kan i hverfald godt bekræfte førnævnte syntesevej. Fortæl hvis du får flere oplevelser :P
Men lad det ikke blive en hverdags begivenhed!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Et par gode links omkring pineal-kirtlen og tryptofan-metabolismen:

http://www.serendipity.li/dmt/eros.html

http://www.ceri.com/rev-sero.htm

Ca. 3% af L-Tryptofan bliver til Serotonin

Omkring 70% af L-5-HydroxyTryptofan (5-HTP) bliver til Serotonin (5-HydroxyTryptamin)

Tryptofan -> 5-HTP (5-Hydroxy-Tryptofan) -> Serotonin (5-Hydroxy-Tryptamin) -> Mexamin (5-Methoxy-Tryptamin) -> 5-Methoxy-n-Methyl-Tryptamin -> (5-MeO-DMT) 5-Methoxy-n,n-Di-Methyl-Tryptamin

Jeg vil tro at Melatoninen bliver dannet af Mexamin (Acetylering til 5-Methoxy-n-Acetyl-Tryptamin = Melatonin)

Men hvordan (og hvorfor) bliver DMT dannet ?
Det er stadig lidt et mysterie for mig...
Decarboxylering af Tryptofan til Tryptamin, der derefter bliver udsat for samme dimethylering som Mexaminen?

Senest rettet af Dextrose 07 jan 2004 09:12, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Godt at høre fra dig igen Master Dex, i den sædvanlige profesionelle stil :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tak Jensus - Godt nytår! :)

Selvom jeg sjældent er online, så holder jeg da et lille øje på jer! ;)

Jeg var ret stiv, så jeg læste ikke de links igennem fuldstændigt, og det skal lige siges at metabolismen ikke er helt komplet...

Dette er bl.a. derfor det gamle huskråd med varm mælk (som bekendt indeholder masser af tryptofan) mod søvnløshed faktisk har hold i det. :)

Jeg er endnu mere stiv, så -over & out

Love & Light
/Dex

PS. Steen har samme forhold til sin chillum, som jeg har til min kat. :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]