Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Interessant tråd jeg følger lige med - har igen leverkræft i familien og det kan være det bliver aktuelt med noget alternativt.

Medlem

I forhold til THC er det bedst at bruge topskud, men hele planten kan bruges. I forhold til CBD, er der nogen der mener, at blade og stængler indeholder mere end topskud, men jeg har ikke kunnet finde noget absolut sikkert, så der ville jeg bruge hele planten...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Og hvis jeg skal bruge det til f.eks kræft patienter er det CBD jeg skal bruge eller ?
Jeg har læst mig frem til at rick ligger planterne i blød i er "Naphtha" som han også nævner i denne video

Citat:
Naphtha (/ˈnæfθə/ or /ˈnæpθə/) normally refers to a number of flammable liquid mixtures of hydrocarbons, i.e. a component of natural gas condensate or a distillation product from petroleum, coal tar, or peat boiling in a certain range and containing certain hydrocarbons. It is a broad term covering among the lightest and most volatile fractions of the liquid hydrocarbons in petroleum. Naphtha is a colorless to reddish-brown volatile aromatic liquid, very similar to gasoline.

Det lyder giftigt og mærkeligt.
ethanol kan så hvidt jeg har forstået bruges istedet ?

Jeg er med denne her olie fuldkommen ligeglad med THC hvis det ingen gavnlig effekt har på kræft patienter. Jeg har hørt at man kan bruge industrihamp til denne type olie hvor det stadig har effekt så jeg begynder at tvivle på at THC overhovedet er nødvendigt, i så fald at man kan dette, bliver det jo pludseligt en utrolig nem ting at lave.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

men bliver alle cannabinoider primært ikke lavet i plantens trichomes ?
jeg kan ikke følge med mere :D der er vist 3 slags trichomes og en af dem der næsten producere ingenting og som skulle være ret bette sidder på det meste af planten så hvidt jeg har kunne læse mig til i nat.

Jeg har læst mig forvirret og vil egentlig bare gerne igang med at lave den skide olie nu istedet for at træde vande.
jeg kender nogle mennesker der virkelig godt kunne bruge det :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Viridis skrev:
men bliver alle cannabinoider primært ikke lavet i plantens trichomes ?
jeg kan ikke følge med mere :D der er vist 3 slags trichomes og en af dem der næsten producere ingenting og som skulle være ret bette sidder på det meste af planten så hvidt jeg har kunne læse mig til i nat.

Jeg har læst mig forvirret og vil egentlig bare gerne igang med at lave den skide olie nu istedet for at træde vande.
jeg kender nogle mennesker der virkelig godt kunne bruge det :(

Det er ikke fordi der er 3 slags trichomes, det er 3 forskellige modnings stadier af trichomet. Jo, cannabinoiderne sidder i trichomesne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.rollitup.org/t/different-kin ... 839/page-2

anyways kan være jeg har misforstået noget - jeg er træt
så altså det rick gør er bare helt admindeligt iso (Isopropylalkohol) udtræk ? :D :lol:

Medlem

Ja, Rick bruger Isopropylalkohol.
Ethanol er efter min mening mere sikkert, når man laver selv, men måske også lidt mere omstændigt, og dyrt hvis man ikke selv producerer... Med ethanol vil jeg anbefale at det trækker minumum en uges tid, tager lidt længere tid at få indholdsstofferne ud, end med iso...
I forhold til kræft, så virker både THC og CBD, og allerbedst er, såvidt jeg har hørt, en kombination af begge to!
Læs mere og den videnskabelige del her: http://www.cureyourowncancer.org/how-ca ... works.html
Find evt. "‎Medicinsk Cannabis - We are in recovery - Expect US by your side -" På facebook, her er der mange, der ved en del: https://www.facebook.com/groups/Cannabinoider/?fref=nf

Medlem

Læs også evt. her: http://www.fmcd.dk/hvordan-slaar-cannab ... eft-ihjel/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tak igen ! :) nu begynder det hele at give mere mening.

jeg plejer at give trim 60-80 sek i iso hvis min mening er at lave olie for potensens skyld.
men her skal jeg give det 4-5 minutter - hvis det er for den medicinske virkning ?

Medlem

Jeg vil mene at kontaktiden afhænger af den endelige indtagelsesmetode. Klorofyl er ikke så rar at ryge, men fint nok at indtage oralt.

Dedikeret medlem

I relation til "trichomes", så har du ret Viridis. "Trichomes" er hår strukture og tjener mange forskellige formål. På en cannabis plante er det de glandulære trichomes der står for en del af biosyntesen og udskillelsen af bl.a. cannabinoider. Samme struktur ses også hos fx. soldug.

Evt. http://en.wikipedia.org/wiki/Trichome

Heptan synes jeg ikke lyder specielt lækkert at bruge. Jeg ville ikke bruges det, når alternativer eksistere og produktet ikke er noget, man har mulighed for at oprense / rekrystallisere i mindre giftigt solvent..

Hvis man vil undgå klorofyl i slutproduktet ved brug af alkoholer, kan man iblødsætte plantematerialet i vand et par dage, hvor vandet skiftes dagligt. Det vil udvaske en god del af klorofylen og diverse andre vandopløselige stoffer. Efterfølgende kan det tørres og behandles med en alkohol, for et langt renere produkt.

I øvrigt kan store mængder klorofyl godt virke lidt afførende, grundet indholdet af magnesium. Jeg ved ikke om det kunne være et problem..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg gør således:
Vil gerne beholde lidt af mit potente trim til nol, men så hvidt jeg har forstået skal der også noget "bud" til da THC'en også har en medicinsk virkning i sig selv (giver fred giver ro og hvile, som giver healing).

Jeg tager derfor 15-20% af det potente trim og smider i bunken med plante (blade og stilke og stammer), og en god håndfuld topskud også bare for at være på den sikre side hehe. vil i mene det er en for sølle blanding ? nærig ? er i tvivl om jeg måske bare skulle undlade de største stilke.
jeg kommer jo aldrig til at kunne garantere nogen medicinsk virkning :( ..... jeg er ikke professor, det nære mig dybt.

jeg er ikke ude på at lave penge på det her, overhovedet. tværtimod syntes jeg priserne på olierne derude er ekstreme når man tænker på hvor syge de folk der køber det er.

Jeg kan vel kun give et individ det og forklare hvordan jeg har lavet det, og hvad jeg ved.
det skader vel ikke en kræft patient, jeg vil bare heller ikke snyde dem og give dem falske forhåbninger, det er jo livet de står til at miste og jeg kan på ingen måde sætte mig ind i hvor voldsomt det må føles at få sådan en dødsdom. Ingen grund til at hælde salt i såret.

Insane psychedelia user!

Jeg synes det lyder helt fint og en smuk tanke bag så tommelfinger op :)

Medlem

Lyder som et rigtig godt "projekt" Viridis, også tommelfinger op herfra. Vær opmærksom på, at den "kur" som Rick Simpson anbefaler til f.eks. kræftpatienter er på omkring 60g olie indtaget på en periode over 3 måneder (se f.eks. her: http://phoenixtears.ca/dosage-information/ ) - der skal altså RIGTIG meget cannabis til at producere de mængder, mener jeg har læst omkring 1kg bud til 60g olie... Så, tjaah, du må hellere i gang med at gro stort ;-)

Held og lykke med det hele, hold os gerne opdateret ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tak skal i have :) !
1 kg plante materiale eller 1 kg rent topskud ?

Jeg ser også det første forsøg her som en slags prøve, går det rigtig godt overvejer jeg ar bruge mine guerilla spots til production af olien udelukkende. mine forældre har også sagt god for at lade noget af deres have blive brugt til det HVIS industrihamp kan bruges og det er lovligt.

60g olie til en kur ..... hmm... hvis jeg fylder hele min have op med industri hamp er der fandme til mange kure så :D lol.
ellers kender jeg et par marker der ofte bliver sået industri hamp på.... men man må jo ikke stjæle.... men mon ikke man kunne tale med bondemanden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hvis nogen kender navne på strains der skulle være særligt gode til sådan medicinsk olie så del meget gerne.

Medlem

Jamen det lyder jo rigtig godt! Mener de snakker om 1kg topskud...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]