Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Rygestop
Junior medlem

Okay, det havde jeg slet ikke tæmkt på, men I har ret. Man skal vidst kun fortælle sin læge om sit misbrug, hvis man stoler 110% på ham/hende, især når behandlingssystemet er så firkentet i Danmark. Det er nemlig rigtigt, at hvis man f.eks har en psykisk sygdom og sundhedssystemet ved at du også har et misbrug, så er det de fleste steder misbruget de behandler først - og så kan du ellers få lov at vente... Der mangler helt sikkert en mere sammenhængende og helhedsorienteret indsats, for er man psykisk syg fordi man tager stoffer, eller tager man stoffer fordi man er psykisk syg?
Men tilbage til dig, 2BAKO: grunden til, at jeg foreslog lægen, var egentlig fordi, jeg syntes du beskrev nogle meget genkendelige følelser, som hos mig tit begynder når jeg er på vej til en depression (har haft dem jævnligt moderat-svære siden puberteten). Det kan jo sagtens være abstinenssymptomer, hvad det også tyder på, nu du er igang med at få det bedre. Men jeg ville stadig lige passe lidt ekstra på mig selv, jævnligt standse op og mærke/lytte efter i krop og sjæl ;) Sindet er et skrøbeligt væsen og du har sikkert brug for at at lære dig selv at kende igen :) Peace out - Bianca

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]