Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Ny ryger.
Medlem

Du sagde i røg, og det styrkede jeres vennekreds...
Så kan i vel for pokker tage den 14årige med ud og lave noget andet de 2 gange der, eller finde nogle andre dage med ham, eller en fælles tur i kan tage på...
Men og starte med og ryge i så ung alder, der er sgu ikke godt for nogle...

Begyndte selv da jeg var 15, og har mildesttalt haft et HELVEDE, både sundhedsmæssigt,skolemæssigt, og med min familie, venner og økonomi. (startede også ud med kun et par gange om året)
Jeg er 19 nu, og det er først inden for det seneste ½år, jeg har fået mit liv på rette kurs igen.

Gider ikke til og sidde og punkte det ud hva der er sket, men ihvertfald.... hash+unge under omkring 18=BAD combo... det BLIVER forsvært og styre, og når vennegruppen er så stor, er sandsynligheden for at 1-x af jer, vil ryge oftere, og derved måske "hygge" (if you know what i mean) med jer andre.... og så ender det i sidste ende med, at i alle sidder med bongen i hånden, går ud af 9 klasse, og ryger på kontanthjælp...
True store bro....

Pas på jer selv, og tænk jer nu om...
Nu har jeg alligevel brugt nogle min på at skrive dette inlæg for JERES skyld, og skal på arb kl bæ, søndag(imorgen) morgen, så i har bare og lytte! :D :D :peace:

Junior medlem

Det gør vi også :D! Jamen så må vi jo det bla med den 14 årig. Tak for tips :D!

Junior medlem

Nu det ikke fordi jeg skal spille klog eller noget som helst, men jeg har sgu også en træng til at fortælle det samme som alle andre. :life:

Jeg er 18 år og fortryder allerede nu at jeg har røget så meget som jeg har, jeg har haft måske den lidt "milde" stonerlife. Har dog altid vægtet skolen osv over hashen, men ikke fester damer osv. HVILKET jeg fortryder! Jeg har skåret utrolig meget ned, og min omgangskreds er blevet så meget mindre fordi du ikke ligesom følte du havde noget tilfælles med dem hvis de ikke røg. Man skal styre det, meget! Ikke lige tag den joint i frikvarteret vis du har lorte timer eller noget i den art, det er der det går galt.. Hyg jer evt. med lidt alkohol, som der tidligere er blevet sagt mød nogle mennesker hyg jer med dem, det godt og kende en masse, også ryg lidt hist og her når i føler for det, ikke bare fordi det skal gøres! Nyd den, gå en tur eller find et godt sted udenfor hvor i sidder godt og har det fedt, med en god sativa og få noget at flække af grin over nyd det! Peace! :)

Respect the drugs, cause they wont respect you.

Junior medlem

Ja men hensyn til den 14 årig, så har han desværre været mobbet meget og han joinede ogs i klassen for et år siden. Så tror han ville tage det ret tungt hvis han blev smidt ud de 2 gange vi gjorde det

Mobning i skolen + Hashrygning som 14 årig = Problemer

Hvis han allerede har problemer i skolen, skal hash slet ikke være noget han burde gøre som 14 årig.
Det eneste jeg kan se er en kæmpe risiko for at jeres buddy bliver afhængig nu da han allerede har problemer.

Mennesker der bliver mobbet søger tit en flugtvej fra deres liv, og det er ligepræcis her hash kommer ind i billedet og bliver en del af hans hverdag...

-Nu kender jeg ikke din ven, men jeg kender mange mennesker der har denne fortid. Så pas nu for helvede på.

Tam flugt. 2 gange om året, og endda med fornuftigt selskab er ingen ting

Medlem
Brugeravatar

Du siger I kun ryger 2 gange om året, men nu er det din tur til at købe, og jeres 14 årige ven 'plejer' kun at kigge på? Men du er kun 15? Hvor mange gange har du så røget ialt???

2 gange om året lyder som lidt af en underdrivelse, keep it real overfor dig selv, der sgu ik noget galt med at ryge 2 eller 5 gange om året, men det bliver til hver anden måned, som bliver til hver måned, som bliver til hver weekend og inden du for set dig om sidder du og slammer bong hver aften for at falde i søvn, og jeg kan næsten garentere at sådan ender det for mindst et par stykker af din vennekreds, bare vent og se...

Det er et spørgsmål om valg og konsekvenser. Jeg tror ikke på hashen kan 'stjæle din ungdom'. MEN jeg tror hashen kan fylde ud i en ungdom der er TOM!!! Men pas på med at brug hashen til det, og altid vær ærlig overfor dig selv, vær klar over hvis det er ved at ske for dig, hvis hashen fylder mere og mere så vær ÆRLIG overfor dig selv og tag et valg og konsekvensen!! Ikke lev dit liv i blinde...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]