Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 17:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

jeg er daglig ryger og blev taget med cannabis i blodet, selvom jeg ikke havde røget i otte timer. Så du mister det nok desværre.

Junior medlem

Karakanm, tak for du vil ligge papirerne ud på siden. Forresten alt efter hvad jeg læst mig frem til diverse steder så hvis du har et fast forbrug af hash går der 4-5 uger før det ikke kan ses mere på politiets narkometer.

Junior medlem

Hej karakkanm faldt over denne artikel der lige er blevet skrevet her idag den 27 februar 2014 http://ekstrabladet.dk/nationen/article ... okalavisen der står nederst

''Er du en af de 2000, der har fået frataget kørekortet, fordi du havde cannabis i blodet? Ekstra Bladet vil gerne høre fra folk, der har fået frataget kørekortet efter loven blevet strammet i 2012. Skriv til denne mail''

Synes helt du klart du skal prøve at skrive til dem, forsat goddag

Junior medlem

BREAKING
En 36 årig billist tager en prøvesag i retten, han mener ikke at have været til fare for trafikken idet han senest havde røget 3 dage inden han blev snuppet i en narkometertest...

Super, måske får vi ændret tolerancen til noget der ligner den for alkohol..

Ligalize it..

StarGlazer :-)

Junior medlem

Lige et link så han kan læse det hele ;) http://politiken.dk/indland/ECE2221183/ ... r-paa-vej/

Medlem

har i dag fået det første brev fra politiet, der er åbenbart mere på vej :-(

Har svært ved at uploade dem her på siden; trykker på Img knappen, men der sker andet end at der står: [img][img], kan nogen hjælpe??

Medlem
Brugeravatar

har i dag fået det første brev fra politiet, der er åbenbart mere på vej :-(

Har svært ved at uploade dem her på siden; trykker på Img knappen, men der sker andet end at der står: [img][img], kan nogen hjælpe??

viewtopic.php?f=17&t=39217

Medlem

Billede

så fandt jeg ud af det!

Tak for hjælpen phadong :-)

Senest rettet af Karakanm 23 mar 2014 09:56, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, det er fandeme flot.
Du får ikke engang oplyst hvor meget de har fundet I dit blod. Meget belejligt for dem.
Så bliver det ikke nemt for folk at bevise at de rent faktisk ikke var påvirket, og samtidig kan det hjælpe til at sløre hvor mange som får taget kortet pga. ekstremt minimale mængder i blodet.
Og så udtrykket ''misbrugsstoffet''. Fuck !

Medlem

Der står i brevet at det midlertidig kørekort udløber samme dag som jeg blev taget!!!

Betyder det at de 3 års ubetinget frakendelse starter fra den dag de tog blodprøven???
Er det en fejl???

jeg kommer vist til at modtage mere, næste brev er sikkert hvor meget bøden bliver på og hvornår jeg sikkert tage mit kørekort igen!!!

Det er sgu en hård straf synes jeg, staten må da også tabe mange penge på denne lov de har indført!

Medlem

Ja det er fandme krænkende for ens retssikkerhed!!!

Sindsyg lov, staten kan da kun tabe enorm mange penge på det her!

Jeg har regnet lidt på! (I må rette mig hvis jeg har regnet forkert)

Straffen til mig bliver:

3 ubetinget frakendelse af kørekort
4% eller 1/25 del af bruttoindkomst (går ud fra de bruger min bruttoindkomst fra 2013) ca. 15.000kr i bøde
Nyt kørekort om 3 år ca. Pris 12000kr

Staten mister fra mig:

6 gange halvårlig vægtafgift a 1550kr = 9300kr
Bilforsikring pr måned 572,61 heraf 155kr pr måned til statsafgift i 3 år = 5580kr
Benzin!! jeg kør ca 25.000 km om året jeg tager udgangspunkt i med min golf 3!!!!
Den Kør ca 12km pr liter benzin

24.000km/12km/l = 2000 liter benzin pr år gange med ca 10kr pr liter = 20.000kr pr år x 3 år = 60.000kr

Så staten mister fra mig ca 74.880kr på 3 år!!!

Håber jeg har regnet rigtigt!!!
De mister sikkert også penge på andre områder i form af moms på reservedele når bilen skal på værksted!!!

Billede af min bruttoindkomst:
Billede

Senest rettet af Karakanm 23 mar 2014 09:58, rettet i alt 1 gang.

Medlem

[quote="[url=http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=652544#p652544]Mr.Cookie » 16 mar 2014 11:29[/url]"]Nå, det er fandeme flot.
Du får ikke engang oplyst hvor meget de har fundet I dit blod. Meget belejligt for dem.
Så bliver det ikke nemt for folk at bevise at de rent faktisk ikke var påvirket, og samtidig kan det hjælpe til at sløre hvor mange som får taget kortet pga. ekstremt minimale mængder i blodet.
Og så udtrykket ''misbrugsstoffet''. Fuck ![/quote]

Ja det er en hetz og retssikkerhedskrænkende for mange, at blive udsat for det her!!!
Der er faktisk nogle som mister arbejdet, når kørekort bliver taget!
Hvordan de kan overhovedet finde på at være så streng med hash, i flere lande er man begyndt at løsne op for det strenge regler der hidtil har været!!!

I realiteten kan man som hollænder ikke køre bil når man er i Danmark på ferie man hvis normalt ryger hash i hjemlandet!!! Sindsyg lov de har fået lavet her!!!

Medlem

Vil det sige at i retten skal anklager og dommer kunne bevise at man var påvirket på det pågældende tidspunkt for blodprøven eller hvad???? Eller er det nok med at jeg var over bagatelgrænsen til at blive frakendt kortet i 3 år ????

Please er der nogen som kan hjælpe med svar???!!???

Medlem

Tror faktisk ikke engang at man skal starte helt forfra med nyt kørekort efter de 3 år er passeret,
Fandt dette inde på politi.dk:

Ubetinget frakendelse af førerretten
Du kan risikere at få en ubetinget frakendelse af førerretten, hvis du overtræder færdselsloven. Det fremgår af færdselslovens § 126, hvornår ubetinget frakendelse af førerretten kan komme på tale.

En ubetinget frakendelse af førerretten betyder, at din førerret er inddraget. Du skal derfor aflevere dit kørekort til politiet.

Frakendelsestiden bliver fastsat til et tidsrum mellem 6 måneder og 10 år. Skyldes frakendelsen spirituskørsel og/eller overtrædelse af færdselslovens § 54, stk. 1 og 2, fastsættes frakendelsestiden altid til minimum 3 år. Under særligt skærpende omstændigheder kan du også få frakendt førerretten for bestandigt.

Efter udløbet af frakendelsestiden skal du generhverve førerretten, hvis du fortsat ønsker at føre motordrevet køretøj. Du skal i den forbindelse bestå en kontrollerende køreprøve (en teoriprøve og en praktisk prøve).

Du kan tidligst aflægge den kontrollerede køreprøve 1 måned før frakendelsestidens udløb.

Hvis overtrædelsen er begået inden for de første 3 år, efter du første gang erhvervede førerret, skal du i visse tilfælde også gennemføre en særlig køreundervisning. Det fremgår af færdselslovens § 60 a, stk. 3, hvornår det er tilfældet.

Hvis du har fået en ubetinget frakendelse på grund af spirituskørsel, skal du gennemføre et kursus i alkohol og trafik (A/T-kursus), før du kan aflægge den kontrollerende køreprøve. Du kan tidligst påbegynde A/T-kurset 3 måneder før frakendelsestidens udløb. Hvis overtrædelsen er begået inden for de første 3 år, efter du første gang erhvervede førerret, træder A/T-kursus i stedet for den særlige køreundervisning.

Hvis du vælger at udvide din førerret med en eller flere nye kategorier eller med tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring, kan denne køreprøve træde i stedet for den kontrollerende køreprøve. Det er dog en betingelse, at køreprøven aflægges efter den overtrædelse, som medførte den ubetingede frakendelse af førerretten. Samtidig skal køreprøven være bestået inden for det sidste år før frakendelsestidens udløb og inden for det sidste år før ansøgningen om generhvervelse af førerretten.

Der står intet ang. Om hashkørsel og intet om hvor mange timer teori/køre timer man skal tage!!!
Kun at man skal bestå en kontrollerende køreprøve!!!!

Kan nogen hjælpe med mig om jeg har forstået det rigtigt???

Utroligt jeg kan ikk engang finde særlig meget på nettet omkring alt det her med hashkørsel, kun at man mister kørekort 3 år + bøde!!!

Utroligt de ikke engang skriver hvor meget jeg hash jeg havde i blodet pr mg liter blod, men de skriver sgu min alkohol promille var 0.00 og det var jo ikke engang det jeg blev testet for!!!

Sorry jeg skriver så meget selv, men der er seriøst ikke meget Info omkring dette, og mangler personer der har været igennem møllen til at fortælle lidt omkring dette!!!
Håber fandeme med lidt modstand til regering at vi kan få ændret denne lov!!!
Sammen kan vi gøre en forskel!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]