Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tror virkelig mange mennesker er gode til at overvurdere hvor skidt cannabis er for psyken.

Og ligeledes er rigtigt mange mennesker, specielt hashrygere (inkl. mig selv til tider) enormt gode til at undervurdere hvor slemt cannabis kan være for psyken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Da jeg tog min gymnasiale uddannelse var vi nogen stykker der røg og jeg vil ikke mene det havde nogen gavnlig effekt på uddannelsen, overhovedet! Jeg er ikke i tvivl om at der nogen som kan bruge det til noget gavnligt. Jeg ved bare, at når jeg skal ryge, så det for at hygge mig og slappe af, uden at skulle tænke på noget.

Gør jeg det hver dag vil det have den negativ indvirkning på min hverdag, efter en uge med hverdags rygning. Jeg kan mærke det så tydeligt. Dårlig hukommelse, umotiveret og tung i hovedet. Jeg går og gaber og den første time/halv anden af morgen på arbejdet, ligner jeg døden fra Lübeck. Mit ordforråd bliver dårligere og "øh" og "æhm" bliver en del af en samtale. På længere sigt, får jeg det svært med at kunne forholde mig empatisk over for andre. Det hele føles lige meget og dagens højdepunkt er når man tænder op for piben. Nu begynde effekten af cannabis at have den samme virkning, som når jeg er klar og clean i hovedet og jeg begynder at fortælle mig selv, at cannabis gør mig mere indsigtfuld og jeg ser pludselig verden med helt nye øjne. Realiteten er bare sådan, at den tåge som man lever i bliver letter en smule, når man får stabilisere sit niveau til normal tilstand ved at ryge en fed.

Ja, det sjovt og hygge og spirrituelt, så længe jeg ikke gør det mere end et par gange om måneden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror virkelig mange mennesker er gode til at overvurdere hvor skidt cannabis er for psyken.

Og ligeledes er rigtigt mange mennesker, specielt hashrygere (inkl. mig selv til tider) enormt gode til at undervurdere hvor slemt cannabis kan være for psyken.

slemt for psyken ligefrem? Uddyb endelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Natürlichweiss, mein edles Ross!

Jeg skriver om den omtågede tilstand der (kan) opstå(r) (hos nogle) ved tung rygning i en weekend. Problemerne ved at være bagskæv kender du sikkert: sløvhed, disassociation og forringet evne til at kommunikere (specielt non-verbalt IME) er blandt de værste symptomer.

Personligt er jeg først rigtigt ude af sådan en tåge i slutningen af ugen, hvilket muligvis er længere end de fleste andre.. Ihvertfald risikerer man at være mindst halvskæv halvdelen af sin tid med et stort cannabisforbrug hver weekend.

Disse problemer gælder først og fremmest misbrugere af cannabis. Men der er mange af os, langt flere end vi selv synes!

Derudover synes jeg at mange undervurderer de akutte psykologiske problemer (paranoia f.eks.) og afhængighed ved cannabisbrug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Natürlichweiss, mein edles Ross!

Jeg skriver om den omtågede tilstand der (kan) opstå(r) (hos nogle) ved tung rygning i en weekend. Problemerne ved at være bagskæv kender du sikkert: sløvhed, disassociation og forringet evne til at kommunikere (specielt non-verbalt IME) er blandt de værste symptomer.

Personligt er jeg først rigtigt ude af sådan en tåge i slutningen af ugen, hvilket muligvis er længere end de fleste andre.. Ihvertfald risikerer man at være mindst halvskæv halvdelen af sin tid med et stort cannabisforbrug hver weekend.

Disse problemer gælder først og fremmest misbrugere af cannabis. Men der er mange af os, langt flere end vi selv synes!

Derudover synes jeg at mange undervurderer de akutte psykologiske problemer (paranoia f.eks.) og afhængighed ved cannabisbrug.

Det er sådan set ikke fordi at jeg er uenig. Men efter at have observeret et par venner der faktisk fungerer bedre ved at ryge dagligt, har jeg fået et lidt mere nuanceret syn på cannabis.
Nogen mennesker derude, nok ofte med en ret høj IQ, kan bruge cannabis til at blive mere rolig, stadig fungere optimalt og score det ene 12 tal efter det andet.

Det skal dog siges at den her gruppe er en minoritet, og for de fleste vil daglig cannabis brug nedsætte ens kognitive funktioner i en ret høj grad (ala de bivirkninger du selv nævner).

Men nu nævner du jo så også selv at det kun gælder for nogle.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt bestemt, nogle kan klare sig forbløffennde godt med ret store cannabisforbrug.. Desværre virker det som om at mange er blevet overbevist om at et stort uskadeligt forbrug er normen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]