Natürlichweiss, mein edles Ross!
Jeg skriver om den omtågede tilstand der (kan) opstå(r) (hos nogle) ved tung rygning i en weekend. Problemerne ved at være bagskæv kender du sikkert: sløvhed, disassociation og forringet evne til at kommunikere (specielt non-verbalt IME) er blandt de værste symptomer.
Personligt er jeg først rigtigt ude af sådan en tåge i slutningen af ugen, hvilket muligvis er længere end de fleste andre.. Ihvertfald risikerer man at være mindst halvskæv halvdelen af sin tid med et stort cannabisforbrug hver weekend.
Disse problemer gælder først og fremmest misbrugere af cannabis. Men der er mange af os, langt flere end vi selv synes!
Derudover synes jeg at mange undervurderer de akutte psykologiske problemer (paranoia f.eks.) og afhængighed ved cannabisbrug.
Det er sådan set ikke fordi at jeg er uenig. Men efter at have observeret et par venner der faktisk fungerer bedre ved at ryge dagligt, har jeg fået et lidt mere nuanceret syn på cannabis.
Nogen mennesker derude, nok ofte med en ret høj IQ, kan bruge cannabis til at blive mere rolig, stadig fungere optimalt og score det ene 12 tal efter det andet.
Det skal dog siges at den her gruppe er en minoritet, og for de fleste vil daglig cannabis brug nedsætte ens kognitive funktioner i en ret høj grad (ala de bivirkninger du selv nævner).
Men nu nævner du jo så også selv at det kun gælder for nogle.