Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Den der med at dyret selv opsøger en når man ryger en fed er lidt langt ude..

Nej det er ej. Har du aldrig set de mange hunde ude på staden, som konsekvent stiller sig lige ved siden af røgen, når der bliver fyret op for tjubang/stor joint/whatever. Kan 100 % bekræfte at en gammel hund på staden er afhængig af cannabis, da den bruger det meste af dagen på at gå rundt at blive passivt skæv. Har selv røget en joint, mens hunden kom hen til mig, og lænede sig op af mit ben i mens jeg røg. Dette er også beskrevet i Nordkraft, selvom dette selvfølgelig er fiktion.

Ellers er der aber der stjæler drinks og drikker sig fulde her http://www.youtube.com/watch?v=pSm7BcQHWXk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
okay det vil jeg give dig ret i kan lade sig gøre, men jeg tror ikke at hunden startede med at opsøge røgen - hvor skulle den vide fra at der er noget godt at hente i det før den er blevet "tvunget" skæv - husker da jeg var inde i abegrotten for mange år tilbage og trådte ind i et røgfyldt lokale, skulle stå og vente der i 10 minutter på NOGET, og jeg og en kammerat blev sgu helt svimle imens, og derinde var der af og til nogle få hunde der gik rundt og virkede ret sløve, det synes jeg sgu er syndt at mennesket på den måde skal overføre sine usunde og små ulækre vaner til sine kæledyr, måske ender det med at hunden selv opsøger lortet (hvad ved jeg) fordi den netop er en junkiehund ;) men det gør det sgu ikke mere rigtigt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes bare man skylder dyrene at skåne dem for sådan en påvirkning.
Dyreplageri

Jeg synes jeg før har set beskyldninger om dyreplageri i lignende tråde herinde. Det er en latterlig og useriøs beskyldning som ikke hjælper trådstarter en skid - det er ikke det svar han leder efter. Trådstarter lader i øvrigt til at tænke på dyrets velbefindende ellers havde han nok ikke startet en tråd om sin kanin.

/Dega

Det er da om noget useriøst at man vil lade den indånde den røg, om den giver tegn på ubehag elller ej. Der er ikke tankevirksomhed nok.
Hvilket svar er det han da leder efter..? "ja ja ryg du bare, det er muligt den bliver skæv, og bliver påtvunget mulige skader... Men det er jo bare en skide kanin" ?

Lige meget hvad, så skal man bare flytte den kanin ud af rummet, eller bedre man ryger udenfor eller et ande rum end kaninen. Alt andet er sgu useriøst

Medlem
Brugeravatar

Synes stadigvæk det egentlig interessante ved disse diskussioner, er at se hvor meget folk går op i en lille kanins helbred. Som sagt i en lignede tråd; hvis man har så ondt i røven over en kanin eller hund bliver passivt skæv, kan man starte med at købe økologisk, boykotte pels, melde sig in i anima osv. Det er tankevækkende at et husdyr der bliver skæv kan få så meget opmærksomhed, når man tænker på de dystopiske skæbner kyllinger, mink, grise, køer mm. lider under på slagterifabrikkerne. Men de er også godt gemt væk ude på landet, så vi slipper for at tænke på den tortur de gennemgår før vi æder dem. Fuck om en hund eller kat bliver skæv - det mindste vi burde gøre er at give slagteridyrene et nogenlunde ordenlig liv inden de bliver slagtet, men money makes the world round.

Insane psychedelia user!

Hvem siger personerne som brokker sig ikke allerede køber økologisk, eller helt har droppet at spise kød?

Uanset hvad i siger er det noget forbandet svineri, at ryge husdyr skæve, drikke dem fulde, Det er i det hele taget noget forbandet svineri at holde dem som slaver!!

Senest rettet af Røvkussen 25 jun 2012 18:14, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg syntes bare man skylder dyrene at skåne dem for sådan en påvirkning.
Dyreplageri

Jeg synes jeg før har set beskyldninger om dyreplageri i lignende tråde herinde. Det er en latterlig og useriøs beskyldning som ikke hjælper trådstarter en skid - det er ikke det svar han leder efter. Trådstarter lader i øvrigt til at tænke på dyrets velbefindende ellers havde han nok ikke startet en tråd om sin kanin.

/Dega

Det er da om noget useriøst at man vil lade den indånde den røg, om den giver tegn på ubehag elller ej. Der er ikke tankevirksomhed nok.
Hvilket svar er det han da leder efter..? "ja ja ryg du bare, det er muligt den bliver skæv, og bliver påtvunget mulige skader... Men det er jo bare en skide kanin" ?

Lige meget hvad, så skal man bare flytte den kanin ud af rummet, eller bedre man ryger udenfor eller et ande rum end kaninen. Alt andet er sgu useriøst

Hvad er det for nogle skader du snakker om? Forstår heller ikke det du skriver med ''tankevirksomhed'' - det er jo bare provokerende overfor trådstarter, som du ikke kender. Han leder vel efter et konstruktivt svar, videnskabelig artikel eller andre folk som har eller har haft en kanin der er/var udsat for passiv rygning....du er ikke kommet med nogle af delene.
Ser man 15-20 år tilbage hvor antallet af rygere var langt højere end det er i dag og hvor passiv rygning ikke blev diskuteret i så høj grad som i nutidens helsetrippende Danmark, så var der altså også langt flere kæledyr (og børn for den sags skyld) der var udsat for passiv rygning. Og her snakker vi regulær tobaksrygning, flere pakker om dagen i ét hjem og det var jo ikke ligefrem fordi kæledyr eller børn faldt om på stribe. Til trådstarter: Hvis din kanin opfører sig som en normal kanin trods jeres bongrygning, så har den det nok fint, men du kan eventuelt få tjekket dens luftveje regelmæssigt hos din dyrlæge for at være sikker. Det er som om folk er blevet ramt af paranoia og forargelse efter passiv rygning er kommet på dagsordenen. "Passiv rygning, hvad!!?? Jamen, der var jo ikke nogen der havde fortalt os at lille Lukas kunne tage skade af at vi ryger 60 smøger om dagen i vores 1-værelses". Man glemmer bare at problemet har været langt langt værre for år tilbage hvor man måtte ryge over det hele.

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Hvem siger personerne som brokker sig ikke allerede køber økologisk, eller helt har droppet at spise kød?

Uanset hvad i siger er det noget forbandet svineri, at ryge ryge husdyr skæve, drikke dem fulde, Det er i det hele taget noget forbandet svineri at holde dem som slaver!!

Elsker bare når folk går amok over dyre velfærd. Og de samme personer så er de første til at nakke eddekopper. mus, rotter, måske endda går ned og fisker og "fyre" en korg igennem kæben på en fisk, abre for at sætte den ud igen, or what ever.

Og nu vi snakker om kat, så de ikke "slaver" de kom til os i tidernes morgen Mens hunde, heste og grise f.eks er nogen vi har taget som "slaver" som du kalder det.
Katten var bare smart den ved den får gratis mad hos mennesket.

Nu har jeg også min kat som ude-kat, men sjovt nok siger statestikken at ude katte lever korter end inde katte. Er det så synd eller ej at give den, den frihed?

Anyhow, jeg sikker på der ikke er nogen herinde der sidder og ryger deres dyr skæve som sådan. At de bliver lidt sideskæve det så en anden side af sagen.

Og som sagt er der mange dyr der selv intager alkohol i form af gæret frugt. Så de klare den fint selv med at "drikke sig fulde"

Insane psychedelia user!

Vi snakker kat? Jeg snakker om Khat. :roll:

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Godt svar... :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes stadigvæk det egentlig interessante ved disse diskussioner, er at se hvor meget folk går op i en lille kanins helbred. Som sagt i en lignede tråd; hvis man har så ondt i røven over en kanin eller hund bliver passivt skæv, kan man starte med at købe økologisk, boykotte pels, melde sig in i anima osv. Det er tankevækkende at et husdyr der bliver skæv kan få så meget opmærksomhed, når man tænker på de dystopiske skæbner kyllinger, mink, grise, køer mm. lider under på slagterifabrikkerne. Men de er også godt gemt væk ude på landet, så vi slipper for at tænke på den tortur de gennemgår før vi æder dem. Fuck om en hund eller kat bliver skæv - det mindste vi burde gøre er at give slagteridyrene et nogenlunde ordenlig liv inden de bliver slagtet, men money makes the world round.

Kunne ikke ha' sagt det bedre selv

Lidt til overvejelse:

http://blog.seattlepi.com/thebigblog/2011/06/30/animals-love-to-get-stoned/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

så man må altså godt ryge sine dyr skæve - det helt iorden så længe man ikke er veganer eller nåået.... njøøøh.... høhø
Det kan da godt være der foregår en masse lidelser og dyreplageri rundt omkring i verden ! og det kan da godt være at nogle af os fattigrøve er tvunget til købe den forkerte mad og støtte noget lort, men det er forskel på overlevelse og hvad vi ikke lige kan ændre her og nu, og bare random at "plage" (kald det hvad du vil) et dyr hvor man rent faktisk kan træffe et valg om man vil pine det eller ej, det eneste der står i vejen eller imellem det er vel folks dovenskab.

Det er det ikke når det gælder mad.

Og man kan sgu ikke sige at (hvad for nogle skader ? vi ved jo ikke om det skader kaninen) nej og så er det jo helt iorden ?

hold da kæft, jeg kan ikke forstå at folk kan sidde og forsvare deres egen dårlige samvitighed på den måde.

Insane psychedelia user!

Tricome: Du behøver ikke købe billig kød for at overleve. Det er en dårlig undskyldning! Det er langt billigere slet ikke købe kød. Og det kan man altså godt overleve uden. Nogen vil mene at man faktisk lever bedre uden.
Det er lige så meget et valg du tager, som dem der vælger at ryge deres slaver skæve.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tricome: Du behøver ikke købe billig kød for at overleve. Det er en dårlig undskyldning! Det er langt billigere slet ikke købe kød. Og det kan man altså godt overleve uden. Nogen vil mene at man faktisk lever bedre uden.
Det er lige så meget et valg du tager, som dem der vælger at ryge deres slaver skæve.

De to øverste liner er jeg i høj grad enig med dig i. Men den sidste er noget mere kompleks. Tag f.esk hunde de er blevet domesticeret flere gange ie. de kom til os. Udover det, kan jeg ikke skamme mig over at være en modernet menneske og måden vi blev det på bla. ved at domesticere dyr og planter. Hvis du kigger på hvordan dyr har det ude i naturen så er det jo ikke ligefrem er reallife version af Disney filmen "Bambi". Der ude er det de få rå der overlever.

Insane psychedelia user!

Der skal da ikke herske nogen tvivl om at vi er kommet overst i fødekæden bla. pga. vores evner til at udnytte andre dyr. Det er dog ikke nogen god undskyldning for at blive ved med vores adfærd. specielt ikke når vi i dag sagtens kan overleve uden.
Det er dog en helt anden diskussion, imo.

Ret/
Hvis jeg personligt skulle vælge et hårdt og risikabelt liv, vs et nemt liv i fangeskab uden frii vilje. Så ved jeg godt hvaf jeg vælger..
Nu kan jeg ikke spørge dyrene, men mit rationale siger mig at de sikkert vil vælge som jeg.
Mht de domesticerede dyr så vrd jeg godt de ikke bare sådan kan slippes løs. men vi kunne i det minste stoppe med at avle på dem...

Senest rettet af Røvkussen 26 jun 2012 01:34, rettet i alt 3 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ikke rigtig, i fremtiden vil jeg meget gerne have mig et jagt tegn og en stor gård så jeg kan skaffe mig min egen mad helt uden at have dårlig samvitighed, men indtil da skal jeg bruge kød for at psykisk kunne holde mig kørende :D
og hvis det kommer fra et pint og dyr skammer jeg mig da, men som sagt har jeg ikke råd til andet æder jeg det, for det kan godt være det er langt billigere ikke at købe kød, men med de få grøntsager jeg rent faktisk bryder mig rigtig godt om kan det ikke være et protein right nok måltid jeg kan få bakset mig sammen, min ven prøvede det samme som har nogenlunde samme smag som jeg og måtte stoppe pga vitamin og proteinmangel, og siden jeg ikke gider at æde noget jeg ikke bryder mig om gør jeg som jeg nu gør, men jeg vælger stadig at puste min jointrøg i den anden retning hvis der sidder en dyr ved siden af mig, for at sammenligne de to ting er fuldkommen blæst og helt hen i vejret :) og jeg kan ikke se hvorfor det retfærdigøre noget af det- som topic handler om.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
okay, først og fremmest vil jeg udmelde at vilde dyr skam også gør sit for at blive skæve, hvadenten det er primater, ulve eller kattedyr. Dyreejere, isæt latteejere gør også sit for at lægge en vane på deres dyr; katteurt. Af eksempler kan jeg nævne at jaguarer gerne ligger og gnaver på Banisteriopsis caapi lianer (som vi i øvrigt bruger til ayahuasca), mens bier gerne mæsker sig i gærede frugter pga. alkoholen... alle dyr er som udgangspunkt wired til at opsøge berusende og euforiserende stoffer.

Først og fremmest kommer dyrets påvirkning an på rummets størrelse. Hvis der er 1 person der ryger i en stue på 25-30 kvm, så skal han ryge meget før nogen af hans kæledyr i rummet bliver bare minimalt skæve... én joint er i al fald ikke nok, og røgen bliver ikke hængende i luften for altid.

For det andet kommer det an på dyrets størrelse... der er forskel på om man har en rotte, en chihuahua, eller en grand danoir i rummet; Jo mindre krop, jo mindre tolerance.

For det tredje er der variationer i dyrets anatomi og biokemi. Katte og hunde har fx. en lidt anderledes biokemi end os, så det er ikke til at vide hvordan de bliver påvirkede eller hvor meget der skal til. Rotter derimod har en biokemi der er næsten identisk med vores (derfor de bruges til forsøg med medicin osv.), så de bliver også påvirkede af THC i næsten samme omfang som os, og deres dosis/tolerance er lavere grundet en mindre størrelse.

Det er velkendt at mindre gnavere (rotter, mus, marsvin, chinchillaer osv.) har skrøbelige luftveje, så dem ville jeg selvfølgelig tage højde for og undlade at ryge i deres nærvær, især hvis de står i et lille rum, eller hvis der er mange der ryger i huset. Med større dyr gør det dog ikke så meget, da de for det første har større tolerance og for det andet har mulighed for at gå ind ved siden af hvis det bliver for meget for dem. Jeg ville i al fald ikke gøre andet end at holde en dør på klem så hunden eller katten kan gå ud af rummet på egne vilkår.

At en kat eller hund går hen til én mens man ryger, vil jeg kalde almen interesse, især pga. den fremmede lugt, ikke fordi dyret er afhængig af røgen.

Når man så tænker på Nordkraft og Asgers "junkiehunde", så skal man også tænke på at for det første er både Asger og Maria habile hashrygere, for det andet er Asger pusher, så han har tit kunder og venner på besøg, så i det hus er der en pretty much en konstant hashtåge, noget som hundene sikkert også er vokset op med.

At man ryger en bette joint i enrum om aftenen eller i weekenden, eller en sjælden gang i mellem har en rygeraften med et par kammis resulterer altså ikke i junkiedyr, da slet ikke hvis aftenen med gutterne består af et enkelt rygeaggregat der går på omgang...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]