Halluu!

Jeg lavede selv den dummeste fejl at lyve overfor mine forældre da de spurgte, ikke det bedste da de fandt lidt urt på mit værelse et par uger efter. Den måde emnet kom på banen, da de først spurgte mig, var bare helt forkert: min lillesøster på 15 (hun er lige begyndt på samme efterskole jeg begyndt på) stod ved siden af mig, desuden ved jeg min mor tager stor afstand til alt ulovligt. I situationen ville jeg bare udskyde det så jeg kunne tage en snak med min far, da jeg ved han har prøvet det, og mere til. - Det vil jeg bestemt ikke råde dig til!
Som alle andre skriver var det helt sikkert en befrielse at få snakket om det, selvom de lidt uheldige omstændigheder.
Jeg er selv 17.
Jeg har selv den opfattelse at hvis jeg har noget liggende gør det ikke så meget om jeg er alene eller sammen med vennerne, i weekender eller hverdage. Jeg har ikke problemer med skolen fagligt, og er ligeså umotiveret som jeg altid har været. Når jeg ryger er det 3-5 dage, til jeg løber tør, og så går der omkring en måned før jeg ryger igen. Jeg har røget omkring halvandet år nu.
Jeg vil bare sige at så længe du ikke får problemer med skolen og bliver alt for umotiveret, kan jeg ikke se noget problem i at ryge i weekenderne, pas lidt på med at få for vane at ryge i hverdagene, man er ikke alt for veloplagt dagen efter.
Håber mine erfaringer giver ide om hvordan man ikke bør tage snakken