Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ikke haft et decideret forbrug vil jeg sige, men røg da tjald nogle gange om måneden med venner, har ikke røget i to uger nu og agter at holde pause til efterårsferien i hvert fald :)

EDIT: jeg er forresten 17 år gammel :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Lækkert tidspunkt denne tread skulle dukke op på. :)

Den 15 september stoppede for mit 'næsten' daglige cannabis forbrug. Jeg havde længe ønsket af stoppe, men det var for svært og jeg faldt hele tiden i igen - og med mig er det sådan, at hvis jeg ryger den ene dag, så får jeg automatisk lyst til at ryge den næste.

Men pludselig var det som om jeg ikke kunne retfærdiggøre mit forbrug længere og det blev til min store overraske pludselig utrolig let at sige 'stop!'.

Siden den 15, har jeg dog røget 2 gange. Begge gange var i løbet af stadens fødselsdag. Jeg må indrømme det var en smutter, men lysten til at fortsætte med at ryge/selv gå ud og købe mere ryger har ikke generet mig. Så jeg ser mig endelig fri fra den søde røgs klør. (:

Det har lettet meget på min samvittighed og jeg husker 20 gange bedre nu, end jeg gjorde før og jeg får faktisk klaret hverdagens små bump meget lettere end før hvor jeg havde en dårlig vane med at udsætte alt ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hashpause initieret fra 5/10.
Er gået meget on/off det sidste års tid med at ryge hver dag 2 måneder, helt røgfri 1½ måned, ryge hver dag 2 uger osv osv. Altså perioder med enten/eller. Men det fungerer ikke rigtig for mig, så nu vil jeg prøve at gøre det lidt anderledes..
Så det bliver ikke et 100% stop, da jeg gerne vil kunne ryge ved særlige lejligheder, fx. til snoop koncerten på torsdag. Der skal jeg da helt sikkert stå på forreste række med en pølse af en phillie, stå og vifte med den og håbe på at han er frisk på en puffpuff pass l0l. Men ellers vil jeg forsøge at holde jævne mellemrum, gerne mindst en måned mellem hver tur.

GL til jer alle :)

Junior medlem

Er selv lidt mere på nedtrapning hvis man kan sige det sådan.. Prøver at space røgen lidt længere ud så man rigtig kan nyde godterne. Har røget 2 gange siden forrige uge, og fra et dagligt forbrug er det da lidt fremad!

....men købte faktisk lidt i dag. Tror der ryger lidt i morgen. ;)

Junior medlem

HEJ FOLKENS!!!! :)

SUPER fedt der er flere der er med på vognen! Hvor er det bare sejt!!!

Jeg er desværre først lige kommet hjem fra min studietur, så har derfor ikke kunne være her inde!

Jeg vil senere sætte mig ned, og få gang i denne tråd! Keep up the good work!!!

Kærligst...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
jeg tager en slapper fra nu af og til sidst i november hvor jeg har fødselsdag :P

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

har ikke røget i små 2 måneder nu.. har droppet både tjalden og smøger.
har faktisk ikke på noget tidspunkt haft særlig svært ved at holde det

Medlem

Hvis tråden stadig er aktiv (Redlips?), så vil jeg også give mit besyv med:

Er 22 år, har røget ~ hver dag i næsten 3 år. Min motivation er, at jeg for det første har en nært forestående eksamen, som kommer til at kræve en klar hjerne. Dernæst har jeg fået en kæreste, og selvom hun er cool med det, har jeg haft svært ved at få plads til hende i mit liv ved siden af mit misbrug.

Mit mål er kun at ryge den dag jeg har været til eksamen, og så ellers være clean til 1. december, hvorefter jeg forhåbentligvis kun vil ryge tjald lejlighedsvis. Jeg stoppede fra og med søndag d. 23/10, og den første uge har været overraskende nem! Har haft svært ved at sove og har ikke spist meget samt der har været lidt svedeture, men ikke de store humørsvingninger, hvilket jeg synes er overraskende.

Jeg tog en kold tyrker efter at have været i Amsterdam i efterårsferien, hvor vi var fire gutter der fik røget lidt over 50 g på bong på 4 dage :) Så har man ligesom fået nok af tjald..

Hvordan står det til med jer andre?
God vind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Fra igår den 11/11-11, stoppede jeg med at ryge, forhåbentlig for altid. Mødte den her pige igår og det var bare love ved første blik og jeg sagde at jeg vil ligge det på hylden for hendes skyld og det blev hun meget glad for at høre, så jeg vil prøve så godt jeg kan med at lade være med at ryge så jeg ikke skuffer hende :)

Mine venner siger jeg ikke kan men er ret sikker på jeg kan lade være.

Narkopolo is out//

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

Sejt Narkopolo! Tror du ikke du kan holde den for altid, men husk, hvis du falder i, er det ikke en undskyldning for at starte igen - så gælder det om at holde dig ædru så længe som muligt, før det sker igen ;)

Held og lykke

Medlem

Fra den 10-11-2011 stoppede jeg også - for bestandigt. Er spændt på at se hvad tiden vil bringe.
Held og lykke til alle andre der også er stoppet/på pause.

Junior medlem

Sidst jeg røg hash var 14. maj 2011

6 måneder og 14 dage siden.

Da havde jeg røget mindst 3 gange om ugen siden September 2009.

Stoppede dog delvist da jeg valgte at skifte skole til en anden by for at komme ud af misbruget. Det hjalp meget men var slet ikke færdig der.

Stoppede helt én måned før jeg begyndte at arbejde i Forsvaret. Det var utroligt hårdt i starten med kraftige psykiske abstinenser, kunne ikke sove og dagligdagsting blev uoverkommelige.

Nu, lidt over 6 måneder senere får jeg stadig en smule trang når jeg sidder alene derhjemme i weekenderne. Der har jeg heldigvis nogle gode venner som støtter mig i det.

Jeg er 19 år.

Nysen

Medlem
Brugeravatar

Kan jeg hoppe med bare kun med nedtrapning?

Medlem

Hej. Jeg er lige påbegyndt mit ryge stop, jeg er på anden dagen og jeg vil sige jeg allerede kan mærke en klar forandring i hovedet. Jeg er desuden også mere frisk om morgenen og på mit uddannelses forløb. Jeg har haft problemer med at sove ellers ikke rigtigt noget.
Mit forbrug har været på et par joints om dagen.

Medlem
Brugeravatar

I have joined you long time ago...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg læste denne tråd da den blev oprettet og ville egentlig have hoppet med på vognen.
Er på stående fod 22 år og har røget i lidt over 2 år, hvoraf det sidste 1½ har været et uoverskueligt misbrug.
Efter at være kommet i ret store problemer i miljøet har jeg nu valgt at sige stop i forbindelse med jeg lægger mit gamle liv bag mig, flytter sammen med brødrene og starte på en frisk.

Har ikke røget siden mandag eftermiddag (2 dage siden) og har kun haft de typiske svedeture om natten, men faktisk ikke tænkt på at ryge, eller haft særlig meget lyst.
Tror de næste par uger bliver forholdsvis nemme at komme igennem da jeg får meget fokus på at pakke og flytte :)

Dog tror jeg at jeg kommer til at ryge med på en pind i aften da der skal tages afsked med nogle rigtig gode venner :(
Mit største ønske i forbindelse med alt dette er jeg forhåbentlig vil kunne ryge en joint ved begivenheder som nytår eller en anden speciel aften :)

Fedt initiativ by the way! Og god vind til jer alle. I know you can do it :D!

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Jeg har ikke røget en uge nu -- men jeg har spist meget hampesmør... hehe :smile:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
grifter, det er da vist at snyde lidt, ik? :D Men ellers godt holdt at der ikke har været røg i lungerne i en uge :) Thumbs up!

Lille update: Er kommet godt hjem igen efter en hyggelig aften, men har lidt dårlig samvitighed over at jeg røg i aften. Vidste da jeg gik hjem til min kammerat, at jeg nok ville føle mig paranoid på vejen hjem igen, hvilket jeg også gjorde. Det er som en følelse der er blusset op den sidste uge, når jeg har røget vel at mærke.
Nu vil jeg gå til ro med lidt Prison Break på skærmen.

Godnat :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Håber stadig der er gang i tråden, hopper i hvert fald med på vognen, og holder forhåbentlig til starten af marts måned(omkring 10 uger)

Har røget siden jeg var 14(hvilket er alt for tidligt at starte efter min egen mening) og er nu 18. har aldrig holdt over en måned og det er også over et år siden jeg sidst holdt en rigtig pause.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem
Brugeravatar

Hej fellas!
Jeg har været på stop siden d. 1/12-2011, så lang tid er det ikke blevet til endnu.
Jeg stoppede fordi jeg droppede ud af gymnasiet pga. Fravær/karakterer.
Jeg ser mig selv som en kvik dreng på 17 år, men siden påsken har jeg røget mellem 5 og 10 pinde om dagen, og det har helt klart påvirket mig utrolig meget i gymnasiet.

Jeg faldt dog i her i lørdags, da min far fandt 10g MXE og smed det ud, så der var jeg lidt depri, og det hjalp rigtig meget. (ikke depri fordi han smed det ud, men pga. problemerne der hober sig op hjemme hos de gamle).

Nu skal jeg starte på højskole og væk fra miljøet, hvilket jeg glæder mig meget til, og så er mine intentioner at starte på et kostgymnasium efter sommer, så jeg virkelig kan komme væk og få taget min skole seriøst :)

Jeg er også startet på et kort rådgivnigsforløb hos ugekontakten i Århus (igen). Så det skal nok gå hen og blive godt!77
Jeg vil gerne stoppe indtil Roskilde 2012 hvis det er muligt! ellers have et minimalt forbrug!

Og til sidst vil jeg ud og lede efter en kæreste så jeg har en anden en Mary Jane at tænke på!

Hvis man ikke kan sove hjælper det mig utrolig meget at drikke en øl inden jeg skal i seng, det kan bare godt tage overhånd!

Peace Out - Voldsomt! :cheers:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]