Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Esrarli_Gözler skrev:
Det vil sige du ikke kan rejse jorden rundt og have det sjovt fordi du er hash ryger? Jeg tror at når du bliver ældre vil du opdage at ikke alle hasrygere er som din sidekammerat med det fedtede hår henne i folkeskolen.Det lyder til det er de forkerte venner du har dig.

hahahaha..... du bliver ved med at køre i det med at jeg blot er endnu et uvidende får i flokken. Det er tydeligvis ikke muligt at nå ind til dig fordi dit hovede er så langt oppe i røven på dig selv. Jeg prøver blot at motivere dig lidt, men fint nok, fortsæt dit misbrug hvis du har lyst, det gør ikke mig noget som helst ;)

edit: og så synes jeg det er sjovt at du bliver ved med at køre på at du ældre, når du jo overhovedet ikke er oplyst. Det er DIG der er den uvidende her, og det var noget af det jeg startede med at skrive. Du tror du har styr på det hele. Du har dannet dig et billede af dig selv og verden som du meget nødig ser ødelagt. Det kaldes fornægtelse.

Jeg tror ikke jeg ved en helt masse, jeg lever efter det princip at jeg ikke ved en skid. Men en ting er jeg dog sikker på, og det er at hvis du lammer din hjerne dagligt med hash så kommer du ingen vegne, og så er det pisse ligemeget med hvordan du ser på livet, for du har ikke noget selv.

Medlem

Du er i en alder af hvad? 18? blevet til misbrugsekspert? Det er fanme flot gået af dig.Jeg synes du skal forfølge dine mål med at drikke hjernen ud og kneppe nye damer hver måned,det lyder som en fornuftig plan for din fremtid.

Medlem

Esrarli_Gözler skrev:
Du er i en alder af hvad? 18? blevet til misbrugsekspert? Det er fanme flot gået af dig.Jeg synes du skal forfølge dine mål med at drikke hjernen ud og kneppe nye damer hver måned,det lyder som en fornuftig plan for din fremtid.

klovn :)

Medlem

Jeg prøver at fortælle dig at der er andre grupper af mennesker end de taber typer som du siger aldrig kommer uden for en dør der ryger hash dagligt.Men lev du bare videre med dine fordomme :whogives:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BryGs skrev:
Esrarli_Gözler skrev:
Jeg skrev jo også at hvis du ikke kan fungere pga af dit forbrug,så har du et problem.Men et forbrug og et misbrug skifter fra person til person.Det burde være lysende klart for alle.

Hvad hvis du ikke fungerer uden dit "forbrug"?

Desuden har jeg kendt mange der ryger og passer deres ting, men du svigter så dig selv på mange andre punkter. Som regel kommer man ikke ud nok, møder ikke nye mennesker etc. Det bliver i det hele taget svært at tage ansvar for meget andet end lige det nødvendige.

Fælles for alle jeg har kendt som har røget dagligt, inkl. mig selv, er at når "forbruget" stopper, begynder det stille og roligt at gå op for en at man har kørt i den samme rille. Måske passer du dine ting som du skal, fint. Men du udvikler dig ikke. Du går ikke nye veje. Du går og har dine egne små idéer om hvordan det hele hænger sammen, og det finder du ro i. Du har skabt dig en identitet som ikke ændrer sig før du kvitter hashen.

NÅR du har droppet det, går det lynhurtigt op for dig at, hov, nu har jeg ikke den joint at gå hjem og hygge om. Nu er jeg færdig med dagens pligter, nu har jeg tid til mig selv og skal slappe af.. hvad så?

Jeg synes ærlig talt at det er en slags falliterklæring at bruge så meget tid på at ryge hash. Du har kun ET liv! Hvad med at gå ud og score damer? Gå i byen på en onsdag! Start til en kamp sport, løft noget fucking jern. Fint du kan passe dit arbejde, who cares? Mød nogle nye mennesker.

Hvis du ikke mener du har et misbrug, så synes jeg da at du skal stoppe med at ryge. For din egen skyld. Lige pludselig er hver dag en NY dag, og du kan gå i gang med at leve dit liv. Det er en helt sindsyg energi du pludselig får dig.

Helt enig her.. Får mig til at tænke på hvor jeg ville være i livet, hvis ikke jeg havde hoppet på cannabis-vognen. Ikke at det har gjort mig til en fedtet hashjunkie der ikke foretager sig noget, men det har helt sikkert skabt nogle lukkede rammer, og dannet et slags mønster, der har blokeret for noget udvikling. Er heldigvis stadig ung og kan nå en masse her i livet hehe.

Junior medlem
Brugeravatar

Bliv alkoholiker i stedet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jamen det er jeg så samtidig :3

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
BryGs skrev:
du styrer selv hvordan folk skal se på dig. Har ikke oplevet at mennesker (udover oldinge, folk der stemmer konservativt osv.) ser ned på folk der ryger lejlighedsvist, hvis man ellers er en cool person som fungerer socialt og kan passe sin uddannelse/skole/whatever. Det er jo ikke en unormal ting at ryge lidt hash engang imellem. Men hvis du ryger ofte og det er en stor del af dit liv er det nok lidt anderledes... En legalisering gør ikke et misbrug mere acceptabelt, hvis det er det du tænker på.

Tror vi kommer i nogen lidt forskellige miljøer... Hvor gammel er du?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg tror, at det brygs forestiller sig, er gutten vi alle kender, der er på kontanthjælp og sidder i affald til knæene, ikke har været i bad i 2 uger og støvsuger 30 bong-hoveder om dagen på sin sofa.

Sådan behøver man jo ikke at være hvis man ryger hash hver dag. Jeg kan f.eks. ikke have noget imod pædagogen, der kommer hjem fra en hård arbejdsdag med stress og skrigende unger, og hver dag slapper af med en halv joint inden der er aftensmad.

Citat:
Hvad med at gå ud og score damer? Gå i byen på en onsdag! Start til en kamp sport, løft noget fucking jern. Fint du kan passe dit arbejde, who cares? Mød nogle nye mennesker.

Jeg kan ikke bare gå i byen på en onsdag og score piger; jeg har 2 børn og en kone, og jeg skal op klokken 7 for at nå på arbejde. Skal jeg bare lade dem blive hjemme og så tage ud og score piger? Hvordan gør det mit liv bedre? Er det ikke dig, der har det unormale liv?

Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke kan ryge hash og gå til en sport. Elsker at træne når jeg er skæv.

Brygs, det er folk som dig, med dine fordomme og pjat, der forhindrer at vi får fri hash i danmark, så vi ikke skal gå og risikere fængselsstraf for en plante, der gør dig fjollet og sulten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Malkvian herindefra har lavet et skema over forbrug og konsekvenser, jeg syntes at det lyder meget fornuftigt. http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyter.php#xtocid3825017

Vil give Brygs ret i at et forbrug der ligger over niveau 4 så har du et problem, og det kommer uden tvivl til at sænke din livskvalitet.

Ligger selv pt. i niveau 4 og vil gerne ned på niveau 2-3.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
SteeLx^ skrev:
Malkvian herindefra har lavet et skema over forbrug og konsekvenser, jeg syntes at det lyder meget fornuftigt. http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyter.php#xtocid3825017

Vil give Brygs ret i at et forbrug der ligger over niveau 4 så har du et problem, og det kommer uden tvivl til at sænke din livskvalitet.

Ligger selv pt. i niveau 4 og vil gerne ned på niveau 2-3.

Har meget respekt for Malkavians side, men studsede lige over den her sætning "Det skal bemærkes til alle kategorier, at det kommer meget an på den enkelte, om niveauet og de tilhørende bivirkninger er gode eller dårlige. For Ph.D. studerende er konstant beruselse, nedsat hukommelse osv. nok en dårlig ide, men en person der lever et liv uden intellektuelle opgaver i et simpelt job er svækket hukommelse uden relevans."

Det lyder næsten som om at det kan være en god idé at være i konstant beruselse. Det synes jeg burde skrive om hvis du ser det her Malkavian. Heller ikke folk med simple jobs burde ryge konstant. Så mærker man jo aldrig hvordan livet føles i æddru tilstand. Det synes jeg er et problem.

Medlem
Brugeravatar

BryGs skrev:
Du har kun ET liv! Hvad med at gå ud og score damer? Gå i byen på en onsdag! Start til en kamp sport, løft noget fucking jern. Fint du kan passe dit arbejde, who cares? Mød nogle nye mennesker.

Dit ideal af hvordan man skal leve sit liv er jo ikke gældene for alle andre. Der findes masser af hobbyer der kan sætte dig i kontakt med nye mennesker og stadig give dig tid til at ryge den fede jævnligt.

Medlem

Min pointe er jo lige netop at selvom du måske IKKE er en bums på kontant hjælp, selvom du måske kan passe dit arbejde og få din hverdag til at køre rundt, så sænker det STADIG din livskvalitet betydeligt. Som sagt, du kører i den samme rille. Så kan det da godt være at den rille er en hvor du går på arbejde hver dag og laver 1 million om året, det er set før - men som regel vil der bare ikke være meget variation i hverdagen, så længe man ryger hash dagligt.

Man skal udvikle sig hele livet. Det handler dybest set om at have det sjovt, og det kan godt være du synes det er sjovt at gå hjem hver dag og ryge dig mega skæv imens du ser noget grineren i fjernsynet, men det er ingenting i forhold til alt hvad livet ellers har at byde på. Synes det er en underlig idé at blive ved med at ryge hash hver dag, når der er 9 millioner andre ting du kan lave. Det er bare det jeg vil frem til, lev livet.

Hvis I tror at jeg har fordomme om hashrygere så er det fordi Esrarli twister mine ord, så de passer ind i hans virkeligheds opfattelse

Medlem

peter pan skrev:
BryGs skrev:
Du har kun ET liv! Hvad med at gå ud og score damer? Gå i byen på en onsdag! Start til en kamp sport, løft noget fucking jern. Fint du kan passe dit arbejde, who cares? Mød nogle nye mennesker.

Dit ideal af hvordan man skal leve sit liv er jo ikke gældene for alle andre. Der findes masser af hobbyer der kan sætte dig i kontakt med nye mennesker og stadig give dig tid til at ryge den fede jævnligt.

Naturligvis, men udvikling er key, og jeg vil vove at påstå at du ikke kan udvikle dig eller tage nye ting til dig for alvor hvis du ryger hash jævnligt/dagligt. Det gælder ikke kun for teenagere.

Men udover det har du fuldstændig ret. Jeg skal heller ikke komme og diktere hvordan folk skal leve deres liv, og jeg er ked af hvis jeg har trådt nogle over tæerne. Men hvis man ser på det sådan at alle har lige muligheder for at gøre og udrette lige hvad de har lyst til, så er det mig en gåde hvorfor man vælger at bruge al sin tid på at sidde og ryge hash. Derfor mener jeg det er en fallit erklæring

Senest rettet af BryGs 22 sep 2011 17:08, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enig Joseph ("heller ikke folk med simple jobs burde ryge konstant. Så mærker man jo aldrig hvordan livet føles i æddru tilstand. Det synes jeg er et problem.).

Rent akademisk kan jeg mærke, hvis jeg ryger for meget. Jeg får slet ikke den samme lyst, til at udvikle mig og lære nye ting. Og jeg kan sagtens mærke dopaminen blive udløst i hjernen, når jeg lærer nye ting.
Men at sætte sig dommer over andres cannabisforbrug er svært, nærmest direkte idiotisk.
Nogle af mine venner ryger nemlig flere gange om ugen, hvis ikke hver dag, og fred være med det, de har det sikkert pisse fedt, det er i hvert fald min opfattelse.
Der hvor jeg synes, skellet er, er at jeg har snakket med en del omkring det at ryge hver dag, og vi er blevet mere eller mindre enige om, at daglig rygning er en meget subtil faktor til depression og ugidelighed, eller i hvert fald til at hænge i den samme rille. Og ud fra hvad jeg selv har bemærket på egen krop, så passer dette på mig.

At nogen kan ryge hver dag og have det for nice samtidig, jamen hatten af for det. Jeg ville da nok også gerne kunne tillade mig at ryge/være lam hver dag, levede vi blot i sådan en verden hehe..
Jeg synes bare der er nogle af mine bekendte, som ville have godt af enten en pause, eller at begynde at lave noget som ikke involverede hash.
I stedet for at ryge hver dag, kunne man jo ryge et par gange om måneden.
Men jeg er også dybt enig det Heisenberg skriver, med at det uden tvivl er for lækkert at slappe af til en joint, efter en hård arbejdsdag. Og derfor er det for mit vedkommende umuligt for nogen at sige, at daglig hashrygning er skadeligt.

Det er udelukkende hvad man selv føler kan klare.
Jeg kan kun konstatere ud fra egen erfaring (og dem jeg har snakket med dette omkring, som var enige), at hvis ryger en gang om ugen, måske endda færre gange, så er mit humør og velvære klart højere, end hvis jeg røg flere gange om ugen. Dét der ligesom gik op for mig, var, at da mine kammerater og jeg var mindre så røg vi jo ikke, det begyndte først i 1. g, og der havde vi det stadig pisse sjovt.
Så for mig er ganja ikke en necessity, men en enchancer der skal holdes ved lige og kontrolleres.

Og ezrarli og brygs: kan I ikke tage den i PM, hvis I skal diskutere på sådan et latterligt niveau? I er efter min mening begge lige fordomsfulde, og det er selvfølgelig fint, men I kommer ligesom ingen vegne ved den måde I argumenterer på.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
John Doe skrev:
Enig Joseph ("heller ikke folk med simple jobs burde ryge konstant. Så mærker man jo aldrig hvordan livet føles i æddru tilstand. Det synes jeg er et problem.).

Og ezrarli og brygs: kan I ikke tage den i PM, hvis I skal diskutere på sådan et latterligt niveau? I er efter min mening begge lige fordomsfulde, og det er selvfølgelig fint, men I kommer ligesom ingen vegne ved den måde I argumenterer på.

Når det ikke kommer til fordelingspolitik er vi vidst enige i mange ting. Lad folks mudderkastning foregå over PM :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad mener du med fordelingspolitik? Er lige fuldstændig blank for some reason.. ikke første gang, men you know hehe.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Joseph Hashdropz skrev:
Det synes jeg er et problem.

Så lad være med at gøre det.

Medlem

Jeg twister ikke nogens ord,du har selv postuleret at hvis man er hverdagsryger så er man misbruger.Hvad med at holde din kæft og stå ved hvad du har skrevet?

Medlem

Du er så elendig til at diskutere at jeg hellere må hjælpe dig. Hvis du virkelig vil køre på at du er gammel og vis, hvad så med at du skriver bare ét indlæg hvor du holder kammertonen?

Udover det, fortæl mig endelig hvor jeg løber fra hvad jeg skriver ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]