Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 05:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
hvis jeg ikke husker forkert så fordamper THC ved 265 grader.
Om det så mister virkning på vej derop af ved jeg ikke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Malkavian skrev:
Ved madlavning skader du ikke THC'en ved opvarmning, tværtimod decarboxylerer THC'en (sker også ved rygning hvor temperaturen er godt over 200 grader celcius). Oversat betyder det, at THC'en bliver en tand mere psykoaktiv ved opvarmning (også selv om der givetvis(?) bliver mistet lidt THC her og der pga. selve opvarmningen). Såvidt jeg husker anbefaler de fleste pot chai opskrifter også en relativt langvarig tilberedning.

Langvarig opbevaring bør dog ikke ske i varme omgivelser, da det fremskynder nedbrydning af THC'en.

Medlem
Brugeravatar

Jeg brugte faktisk lidt denne fremgangsmåde, da jeg skulle prøve oralt hash her sidste weekend efter en længere hash-pause. Dog lidt mere primitiv:

Smeltede en lille smule smør i en lille gryde, og tilsatte ca. 0,2 g god ryger. Rørte derefter rundt i det ved svag varme i ca. 5 minutters tid (Er dette mon for kort tid?), og derefter brugte en halv skive ristet brød til at hælde det ud over og så bare ned med det. Det smagte ikke ligefrem godt, men det var da til at få ned.
Rusen blev også ganske ok - dejligt blød, rolig og snigende og ikke så hissig som fra diverse rygeinstrumenter. Dog var den også lige en tand for svag, så næste gang skal der nok prøves 0,25-0,3.

Selvfølgelig kan man godt gøre en masse ud af at lave et stort flot velsmagende måltid, når man skal indtage hashen, men personligt syntes jeg, det er helt forkert. Èn af de fedeste ting ved hashen er jo netop, af man ca. 1 times tid senere får den lækreste fråder på, og så er det da temlig dårligt timet, hvis man har spist sig stopmæt, dengang man skulle indtage hashen, så der ikke er plads til specielt meget mere.
Så for mit vedkomne skal det bare ned med et absolut minimum af mad som tilbehør, og så gemmer jeg de store madorgier til lidt senere. ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
holder mig bare til hamp skinken fra veganwonderland :D

Medlem

Super fed opskrift det er det helt store hit mellem mine venner respekt yodawgyo :D

Medlem

Det lyder fedt rotte91, er glad for at kunne hjælpe ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]