Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
HopIFjordeN skrev:
Slacker skrev:
Visual Mind.. Du skal ikke lytte til tøserne.. Interessant eksperiment faktisk. :D

Altså, nu er det jo en klassiker hvis man har sat sig, lidt for godt på bongen... Så der er nu intet nyt eller banebrydende ved udskrab - har selv været der mange gange, da jeg plaffede bonghoveder i sin tid... Det er ret klamt, men ja, det virker sgu...

Præcis. Det ikke det mest forargelige jeg har læst her!.. Så evigt langt fra endda! Jeg reagerede på folks forargelse!. Skadeligt? Måske? Ulækkert? Næ, synes jeg ikke! Og det jo heller ikke noget man kan gøre særligt ofte skulle det være skidt for en! :D
Den på Psychedelia.dk der aldrig har røget noget underligt, klamt, usundt, eller skadeligt af trang, eller nysgerrighed kan jo kaste den første bong? :wink:
Jeg indrømmer!!... Sidste uge lavede jeg en joint af 12 skodder. Det kradsede lidt, men skæv blev jeg sgu :mrgreen:
Jeg er ikke "misbruger" og ryger ikke hver dag og når kun efter kl. 19 når alle dagens pligter med hus, skunkprojekt hjem, job, kone, unger er klaret :D

Senest rettet af Slacker 19 dec 2010 15:24, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg vil lige komme med en tanke. Nu har jeg aldrig været bongryger i eget hjem, så derfor ikke eksperimenteret med udkrads rygning. Men der var da et tidspunkt hvor jeg altid gemte asken fra min pibe, for at si den og genbruge eventuelle ubrændte noller. Det fungere også, men bør helt sikkert ikke ryges uden iblanding af noget bedresmagende. Og det er på ingen måde en økonomisk gevinst, selvom det er et affaldsprodukt, fordi det tager meget længere tid at si asken fra, end det ville gøre at tjene en tilsvarende værdi, uanset hvad men end laver (eks samle flasker!).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Visual Mind skrev:
Jeg kan se der er mange fordomme mod dette, uden at fornærme nogen :)

Fordomme?
Nahr...jeg tror nu mere at folk kommer med deres uforbeholdne mening omkring noget de selv har erfaret...incl. mig selv!

Visual Mind skrev:
Kristian12: der er ikke flere stoffer i udkradset end hvad der er i den nold man normalt ryger på, ej heller det grønne eller den almindelige tobak. Tværtimod. Desuden får du kræft af at trække vejret ude på gaden, hvis vi skal fluekneppe. (hvilket vi ikke skal da tonen jo er meget venlig :) )

Det lyder lidt for skråsikkert imo!
Så du mener altså helt alvorligt at der er mindre "gift" i et ufuldstændigt forbrændt og kulsort produkt af harpiks/olie end der er i andet plantemateriale?

Jeg har selv været på bongen i mange, år så jeg kender alt for godt den der dårlige narkomanvane med at ryge udkrads, når lommepengene fra far og mor ikke rakte til et gram presset sand/kamellort. For ryge - det skulle man sgu :)
Vi var de sande udkrads connoisseurer - Noble riddere af affaldsrøg! Øv!

På et tidspunkt have min tjubang akkumuleret så meget snask, at jeg ville eksperimentere med at trække nol på lortet.
Den store cone med snask blev udrystet i alkohol og alkoholen delvist inddampet...men...forestil jer en lugt af gammel sur tjubang, der er forstærket 100 fold! En opkoncentrering af tjære, sod, PAH og nedbrudte cannabinoider :D
Lortet blev promte doneret til skraldespanden!

Jeg skal ikke lyde for frelst, da jeg selv har kørt den der provinsteenagestil med for tidlig afhængighed af hash, men det er dog ikke en periode jeg vil basere min kommende selvbiografi på :)
Det er i hvert fald over 15 år siden jeg har røget udkrads sidst. Det er jeg holdt op med!
Ligesom jeg også er stoppet med at æde min egen afføring fordi der tilfældigvis er en lille rest af næring tilbage!

Nå, I kan nok ikke bruge den her post til en bjælde. Det er blot min egen personlige aversion mod udkrads og dårlig hash :)

Bom Shankar!

Jeg håber da ikke du åd din afføring dengang du også røg uskrads :lol: Ellers godt skrevet/sagt CannaChem :wink:

Senest rettet af Slacker 19 dec 2010 15:34, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
CannaChem skrev:
det bedste indlæg i denne tråd - og måske i psy's historie :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
CannaChem skrev:
På et tidspunkt have min tjubang akkumuleret så meget snask, at jeg ville eksperimentere med at trække nol på lortet.
Den store cone med snask blev udrystet i alkohol og alkoholen delvist inddampet

Blev læderet (hvis det var en læderlangpiw') ikke opløst af alkoholen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
HopIFjordeN skrev:
CannaChem skrev:
Den store cone med snask blev udrystet i alkohol og alkoholen delvist inddampet

Blev læderet (hvis det var en læderlangpiw') ikke opløst af alkoholen?

Nej, det var et primitivt paprør til postforsendelser hvor der var en cone af snask fra bonghovedet inde i røret.

Uha - røret blev godt tilrøget over flere år. Kunne ikke være i samme rum med røret hvis ikke det blev forsvarligt forseglet mod sur, gammel pibestank.
Oh, du gamle studietid - frygtet og savnet :D :whogives:

Medlem

Geografisk sted: Århus
Det bare min mening. I ryger løs. Held og lykke med "projektet".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
ryger selv udkrads og jeg har fundet metoder at få det mere potent men så smager det også vold grimt. Har sket ikke noget imod at ryge det. Det er godt til at trappe ned med. Troede ikke lige jeg skulle finde et topic om dette men synes det er Nice jeg ikke er den eneste der går ind for "genbrug"

Zh4d0w OUT

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

Ja, nu vil jeg som en af de få give thumbs up på den her tråd :lol:

Jeg syntes nu ærgeligt talt ikke udkradset smager slemt? Og jeg kan nu godt se trådstarters pointe i at der må være mindre affalds stoffer i ud kradsen siden der allerede er optaget en del af tjæren?

Lyder ret logisk for mig?

anyway, udkrads er sku ikke for lavt til mig, så glæder mig til flere indlæg :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Tak for den generelt gode respons på denne tråd :) er glad for at nogle har kunnet bruge informationen og andre bidrage med mere :)

Jeg gør det dog ikke mere da jeg er stoppet med at ryge bong. Det endte med at gøre mig dårligt tilpas, selv med en ren bong og et godt mix uden udkrads.
Det eneste jeg gør nu er at rengøre min grinder når der ikke er mere grønt at ryge på, og så ryger jeg støvet på min fine lille pibe, hvilket er ultra :D

I er velkomne til at tilføje alt hvad i vil omkring emnet, og jeg vil aktivt følge med og bidrage hvor jeg kan :)

God ryger til alle - udkrads eller ej ;D

Moderator
Brugeravatar

hankypank skrev:
... Og jeg kan nu godt se trådstarters pointe i at der må være mindre affalds stoffer i ud kradsen siden der allerede er optaget en del af tjæren?

Lyder ret logisk for mig?

Problemet ved det argument er bare at de fleste aktive stoffer koger ved omkring 200 grader, som du indhallere ved førstegangs rygning, og du derfor har brugt det meste af potentialet, men efterlades med biproduktet af afbrændt plantemateriale, blandt andet tjære, sod og andre kræftfremkaldene og på anden måde sundhedskadelige stoffer, som danner den udkrads masse i så ryger anden gang. Man ender op med et sundhedskadelig potentiale der er mangedoblet, i forhold til først inhaleret, gram til gram, og dårligere virkning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann jeg kan sagtens følge dig. Man kan så sige at spejlet har 2 sider. Ryger man ofte, så kan du ikke undgå at få højere risiko for sundhedsskader end dem der ikke ryger særligt tit. Så lad os sige at en der ryger sjældent, af og til ryger udkrads, måske pga. økonomi, han får lige så meget affaldsstof i sig som en der ryger en del mere og en del oftere.

Virkningen er naturligvis heller ikke den samme med udkrads, det siger jo sig selv. Men forstår godt at nogle ryger det af og til, for måske at spare penge, eller hvis der ingen penge eller røg er, men der er brug for en lille effekt, så kan det jo godt bruges som erstatning, til et hovede eller to.
Igen vil jeg understrege at jeg ikke vil anbefale det, både pga. smag og potentielt højere risiko for skader - det er jo et harm reduction forum ;)

Så det kan ikke argumenteres for at det er dårligere for dig end hverdagsrygning, dog heller ikke modsat.

Har lidt svært ved at få det skrevet rigtigt, da en forklaring i ord kan være svært, men jeg håber du/i forstår hvad jeg mener. :)

Uanset hvad, så er det nok ikke noget man bør gøre ofte, da er det bedre at købe nyt røg eller holde pause :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det skal det ikke være løgn at det er sket.
Men fandme nej, ikke noget jeg håber jeg skal udsættes for igen.
men uanset hvad - så bliver man sku skæv.
Tror bare det er tanken om at halvdelen er tjærre.. Det naaasty.

Moderator
Brugeravatar

@Visual Mind
Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg tror ofte at rygning af udkrads hænger sammen med/er en konsekvens af et højt forbrug. Også fordi der skal ryges en del for at akkumulere nok snask til at blive kradset ud. Men selv ved et lavere forbrug+udkradsrygning, er det så ikke også åndsvagt at få samme/større mængde bivirkninger som ved hverdagsrygning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bismann jeg er helt enig i hvad du siger og syntes det er kloge ord. Og Manze, ja bare tanken om hvordan det ser ud, lugter og smager er klamt nok i sig selv, men lad os nu alle huske på at tråden startede i sjælen om mulighederne for at ryge det og se hvilke metoder der fungerede bedst :)
Men overall så er det da en god debat om emnet da jeg er sikker på en del nok har tænkt på at gøre det, eller allerede har :)

Nu kom der endelig lidt god skunk ind af døren, så nu er det tid til pind og en gang LoL :) hyg jer alle så længe ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jamen alle der ryger bong har da røget et udkrads mix.
Det tror jeg sku :)
Jeg vil dog kun nærme mig udkrads når jeg ryger med min faste og meget gode ryger ven.
For så ved jeg hvilket hash der har været igennem bongen, og at ryge udkrads fra en kashmir er sku lidt federe end fra en tør standard.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah, tænker tilbage på dengang jeg røg det på spand. Bevares, det smagte sgu ikke så godt, men man blev fandeme skæv.
Derefter tog jeg bongudkrads fra det udkrads, jeg røg, og så lavede jeg guldkakao af det. INTET THC SKAL GÅ TIL SPILDE. Joke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Har hørt du kan få bittesmå aluminiums skår i lungerne
af at ryge af et aluminiumshoved, eller aluminiumspibe,
som kan lave små rifter i lungerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Det er Rigtig usundt at ryge på aluminiums folie da der er en masse giftstoffer i det som brændes af når hovedet bliver varmet op

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]