Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 17:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bruger nogle gange kamillete.
Røgen kan ikke rigtig føles (hvilket jeg synes er ærgerligt), men til gengæld bliver du lige så skæv, plus det er meget billigere.

Medlem

må man spørger hvordan ryger du hash fra en rist :s ?

Moderator
Brugeravatar

@Weed-star
Man tager et passende stykke hash, og presser det ned på risten, evt. efter at have leget lidt med det, så det sidder bedre fast, så sætter man risten med hash i hovedet/piben og holder lighteren på imens man suger.

Medlem

Niice det skal jeg prøve

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Rene hash hits på bong og gerne med lidt is i kan klart anbefales til alle som ikke har fået prøvet det endnu! Virkelig lækkert!

Cannabis entusiast

Medlem

Geografisk sted: København
Smeltepunket for nikotin er forhåbentligt ikke minus 79 grader :)
Derfor så forlader nikotinen ikke smøgen, i hvert fald ikke for mit ved kom, det var årsagen til jeg startede på cigaretter, begyndte få en smule ubehag når jeg ikke havde røget joints i 1 time eller 2, så fandt jeg ud af problemet lå et andet sted, og jeg rister tobakken Sprød og ikke bare en lysregulering og gul tobak hvis du forstår :)

Senest rettet af MFS 05 okt 2010 13:51, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

hey ved godt det ikk har en skid med det her at gøre men jeg har et problem, jeg er næsten helt sikker på jeg ikk er den eneste der har oplevet det, man sidder herre skæv og skal lige til at lave et hoved i det man kommer til at vælte bongen/en vandfalske/en øl eller noget andet sjovt ned i sit mix alle de gange det er sket for mig har jeg smidt et mix ud, ville høre om der var andre der kender det?... om man kan tørre det uden det mugner?.... eller der er andet smart man kan gøre så det kan ryges igen?

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Citat:
hey ved godt det ikk har en skid med det her at gøre men jeg har et problem, jeg er næsten helt sikker på jeg ikk er den eneste der har oplevet det, man sidder herre skæv og skal lige til at lave et hoved i det man kommer til at vælte bongen/en vandfalske/en øl eller noget andet sjovt ned i sit mix alle de gange det er sket for mig har jeg smidt et mix ud, ville høre om der var andre der kender det?... om man kan tørre det uden det mugner?.... eller der er andet smart man kan gøre så det kan ryges igen?

Evt forebyggelse? Som fx hav ikke våde ting i nærheden af et mix, eller opbevar mixet i en lukket beholder. Men hvis jeg stod i situationen og det var blevet vådt, tror jeg at jeg ville smide det i en gryde og prøve at opvarme det lidt. Man mister vel ikke noget ved at prøve? :D

what is it worth - if anything at all?

Medlem
Brugeravatar

vand fordamper ved 100 c grader, thc fordamper ved 93 c grader (har jeg læst) dog skulle thc være kogt væk ved omkring 200 c grader,... hmm? Tror ikk der ville være meget thc tilbage hvis jeg skulle varme det op?, Nogle der ved om man kan eller ikk kan varme det op og tørre det??
eller kan man lægge det i en luft tæt boks og lade det tørre ? (uden det mugner?)

Senest rettet af Bolck 06 okt 2010 08:33, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Altså, thc fordamper under ingen omstændigheder ved 93grader. Hvordan kan du tro det?
THC koger ved 157 °C.

Måske du taber lidt af potensen ved at varme på det, men du taber endnu mere ved at smide det ud. :wink:

Senest rettet af Røvkussen 05 okt 2010 13:55, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: København
Hvor varm ville i anbefale man bager en hashkage, hvor Thc'en akkurat IKKE når at forlader kagen, men samtidigt får en sprød kage?

Har altid haft nåjeren på med at give den for meget, så jeg altid får en smasket kage :(

Insane psychedelia user!

^bag kagen som du ville gøre hvis der ingen cannabis var i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
MFS skrev:
Smeltepunket for nikotin er forhåbentligt ikke minus 79 grader :)

Jo?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Bolck skrev:
vand fordamper ved 100 c grader, thc fordamper ved 93 c grader (har jeg læst) dog skulle thc have et koge punkt på omkring 200 c grader,... hmm? Tror ikk der ville være meget thc tilbage hvis jeg skulle varme det op?, Nogle der ved om man kan eller ikk kan varme det op og tørre det??
eller kan man lægge det i en luft tæt boks og lade det tørre ? (uden det mugner?)

Du skal endelig ikke lægge det i en lufttæt beholder, for så er du helt sikker på der går mug i det!
Læg på lidt avispapir og lad det stå et døgns tid, så er det til at ryge igen :)

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
Altså, thc fordamper under ingen omstændigheder ved 93grader. Hvordan kan du tro det?
THC koger ved 157 °C.

Måske du taber lidt af potensen ved at varme på det, men du taber endnu mere ved at smide det ud. :wink:
,

Thcs koge punkt er 157 °C, det er fuldkommen fordamped ved omkring 200 °C, det begynder at miste potensen ved 93 °C (hvis det jeg har læst/hørt er rigtigt) Btw fandt en løsning tørrede det på avis til det var nogle lunde (stadig lidt fugtigt) smed det sammem med en hårdt risted smøg og noget mere tjald (og så varmede jeg selvf mit mix sammen) og vupti et mix der var til at ryge =D

Junior medlem

Til trådstarter: Grunden til at du ikke synes at det virkede særligt godt rent var fordi vi ikke røg særligt meget.. Derfor blev du ikke lige så skæv som når jeg har lavet et godt bongmix ;)
(Hvis alle jer andre lige nu sidder og tænker "Hvad?" så kan jeg godt lige sige at det var mig han røg sammen med da der blev røget rent (og alle de andre gange der bliver røget af den knægt) og vi røg ikke super meget lige der)

Junior medlem

Geografisk sted: hjemme i tågen af røg eller kawns garage ;)
eskapisme skrev:
kawn -
ja er det ikke noget med at nikotinen bliver optaget hurtigt i forhold til thc, og har det med at hive det hurtigere med ind i blodet ?
eller er det bare indu en ryger skrøne ?

Pas. Har hørt en kammerat sige akkurat det samme. Han sværger til uristet tobak da han også synes det virker bedre. Tror det er er en smagssag om hvorvidt man kan lide nikotin "rusen" eller ej. Men har da også hørt noget om at thc skulle forstærke effekten af nikotin (nogen der kan be/af-kræfte?), og hvis det passer så virker det vel også omvendt?

ja... jeg kan godt lide når der er lidt mere nikotin i...
for det første da jeg syns det gir en bedre smag...
det andet jeg syns virkningen er bedre....
så jeg riste aldrig en smøg for længe. men når jeg er sammen med venner rister jeg lidt ekstra :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]