Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Hvad manden gør med hans skunk og lunger er hans egen sag. Og man kan ikke bebrejde ham for ikke at lytte til råd han modtager på forummet. Det er meget almindeligt at søge andres mening før man drager en beslutning.

Jeg ville også have svært ved at smide god hjemmedyrket skunk ud. Når det er sagt aner man aldrig hvad man køber, der er massere af eksempler på købte grøntsager indeholdende knust glasskår, pulveriserede sedativer osv..

Hvis du insisterer på at ryge det ville jeg gør en af følgende ting:
1. Bag det grundigt 80-100 grader i 20-30 min..
(Det burde ikke skade potensen alt for meget - prøv evt. med lidt af gangen..)

2. Bag og tør det og kast dig ud i et forsøg på bubblehash - der er utallige guides på nettet hvor folk netop skriver at de anvender lettere muldende buds.

Når det er sagt virker det til at folk har en mild mug-forskrækkelse.
Bevares, det kan være frygtelig røg, men næppe noget der giver varige mén. Man kan sagtens besøge et skimmelramt hus utallige gange uden de store følger og jeg regner ikke med at topic-starter skal ryge skidtet i mange måneder.

Selv om lungerne måske virker sårbare sammenlignet med gaster så har de et veludviklet immunforsvar - specielt hos ikke rygere.

Det er min mening.

Junior medlem
Brugeravatar

Svampesporer i lungerne er dødeligt.

"De svampe, der kan inficere lungerne, og som findes i Danmark, er gærsvampen Cryptococcus neoformans, der kan give lunge-cryptococcose, og skimmelsvampen Aspergillus fumigatus der kan give lunge-aspergillose. Ingen af svampene er en del af den menneskelige normalflora af mikroorganismer. Førstnævnte findes udbredt i jorden og i fuglegødning. Indånding af svampepartikler herfra kan give infektion i lungerne hos mennesker. A. fumigatus findes i jorden, i rådne planter, støv og i luften. Den kan ligeledes ses på mugne madvarer. Ventilationsanlæg og luftfugtere kan være spredningskilde på et hospital."
- Sundhedsguiden.dk

Junior medlem

Xiton skrev:
Svampesporer i lungerne er dødeligt.

"De svampe, der kan inficere lungerne, og som findes i Danmark, er gærsvampen Cryptococcus neoformans, der kan give lunge-cryptococcose, og skimmelsvampen Aspergillus fumigatus der kan give lunge-aspergillose. Ingen af svampene er en del af den menneskelige normalflora af mikroorganismer. Førstnævnte findes udbredt i jorden og i fuglegødning. Indånding af svampepartikler herfra kan give infektion i lungerne hos mennesker. A. fumigatus findes i jorden, i rådne planter, støv og i luften. Den kan ligeledes ses på mugne madvarer. Ventilationsanlæg og luftfugtere kan være spredningskilde på et hospital."
- Sundhedsguiden.dk

Og hvor står der noget om dødelighed i det citat? Jeg venter spændt på at blive præsenteret for case-studiet af den fatale udgang hos en patient med en svampesporebaseret pulmona-infektion..?

Junior medlem
Brugeravatar

"Da personer, der får en svampeinfektion i lungerne, ofte er immunsvækkede, er udsigterne ikke altid gode. Der findes kraftige svampemidler, såkaldte antimykotika, som virker godt på svampeinfektioner. Ved svamp i lungerne gives de intravenøst (i en blodåre) i flere uger. Der er visse bivirkninger ved behandlingen."
- Sundhedsguiden.dk

Siger ikke at der er 100% dødelighed ved en infektion, men behandlingen lyder bestemt ikke behagelig. Det er selvfølgelig hovedsageligt personer med allerede nedsat immunforsvar der bliver ramt, og derfor er dødeligheden så høj, men har man virkelig lyst til en infektion?

Anyways, her er linket
http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/svampeinfektioner/svampeinfektion-i-lungerne/

Junior medlem

Eller flg. citat:

"Normalt er det kun, hvis personen er HIV-smittet eller på anden vis immunsvækket, at man vil overveje om det kunne være en svampeinfektion."

At tale om fatale konsekvenser af en infektion er tåbelig. Der står også:

"En svampeinfektion i lungerne hos en ellers rask person vil langt overvejende kunne kureres fuldstændigt med antimykotisk behandling. "

Dvs. uden brug af lungeskylning..

Få at for det på det rene opfordrer jeg IKKE til at man ryger buds med mug,
Men, men, men, - hvis man alligevel vælger det er det ikke noget man sådan lige falder om af.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har røget noget der ikke havde det for godt efter at have været i en netto pose i utørret tilstand i noget tid. Tog det værste fra men det jeg ikke kunne se noget på røg jeg. Det er nu flere år siden, men jeg er stadig i live. Til gengæld er det meget bedre at ryge noget dejlig grønt der er blevet behandlet godt så smid den ud og lav en ny til næste år eller indendørs :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]