Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 11:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jaja jeg har forstået det bare rolig, din pusher er gud, ingen af vores andre kan hamle op med den du køber hos :lol: bare rolig mate haha.
Jeg har røget bong i .... 11 år ? og har sommetider fundet mit tjald andre steder end på staden,
da jeg syndes det er for ringe det de sælger somme tider og i perioder.
Det eneste jeg rigtig kommer efter derinde er faktisk deres skunk ( som heller ikke lige altid er til at regne med )
Og siden at man sagtens kan få tjald der er ligeså godt eller bedre end det på staden tættere på mit hjem,
gider jeg ikke den halve time togtur ;) staden bruger jeg mest til hyggelige stunder, ikke så meget til køb.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
eskapisme skrev:
jaja jeg har forstået det bare rolig, din pusher er gud, ingen af vores andre kan hamle op med den du køber hos :lol: bare rolig mate haha.
Jeg har røget bong i .... 11 år ?

og du har ingen tolerance ? en normal sort ryger med 0,4 gør dig skæv

ye right

har ik sagt noget om han er bedre end jeres, er du helt blank ?

siger bare at når han siger noget er kashmir så det kashmir, hvis han siger maroc så det maroc

du siger at alt det man køber aldrig er det de kalder det og derfor prøver jeg at forklare dig at han nok ik er som din pusher hvis alt det du køber aldrig er det du betaler for

/edit : det de har på staden er sommetider for ringe ? hahaha omfg clueless

du har åbenbart ingen ide om hvor du skal købe, det er sku nok derfor der er en der fylder dig med lort og du aldrig får det som du betaler for, gg

Site Webmaster
Brugeravatar

Stop jeres dick sizing og vend tilbage til emnet. Vi er ligeglade med jeres pushere.

Mvh. rbp

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tja jeg kender også en pusher der siger sandheden.
Derfor sælger han aldrig noget der hedder marok eller sort super slasker da han siger det næppe er det rigtige.
Colabad, sådan er der meget sort tjald der laves desværre.
Men næh han sælger bare godt balle uden man bliver taget i røven, han havde engang kashmir, fik en klump gratis med da jeg købte en masse skunk engang,
det sparkede skam okay røv, men... ikke noget specialt.

Og sådan syndes jeg det er med det meste hash, det er jo bare thc.

Holder man en pause på 14 dage, kan selv en 0,6 tør klam 70er på joint få dig op at flyve og grine igen.

Jeg siger ikke at alt det man køber aldrig er det de kalder det ? er du nu helt blank ?
jeg siger bare at staden er staden, du lære det når du bliver ældre min dreng :)

tutteluueh :D

edit: sorry rbp tror lige vi egentlig glemte hvad det handlede om.. jeg er også skredet :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ahh ja. Alle de navne.
Man skal virkelig være erfaren connoisseur, for at kunne skelne skidt fra kanel, da der findes så vildt mange typer og kvaliteter af tjald.

Du nævner "rigtig" kashmir.
De kashmirer jeg har set på staden er alle plader af ryst og ikke den sorte "rub" type, som faktisk er den oprindelige og korrekte kashmir ud fra hvad jeg har læst.
Var kashmiren en plade af ryst eller var det "sort" tjald?

Medlem

Geografisk sted: Århus
CannaChem:

Har selv aldrig prøvet at finde den helt rigtige kashmir i Danmark. Men har været heldig at få opsporet en plade hash, der var dyrket og produceret i Marokko men planterne var Kashmiri genetics. Fantastisk high! Smagen er noget jeg aldrig kommer i nærheden af igen :( :shock:

Husk også på at stort set al hash der kommer til Danmark er skam-cuttet i Spanien først - Og nogen gange yderligere en gang til i Danmark. Heldigvis er det stadig muligt at finde rigtig god hash i Danmark.

Senest rettet af Kristian12 08 jul 2010 11:34, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Læste ikke lige hele topic, men kan da sige at når jeg skal forkæle mig og min rygerhule med god tjald så køber jeg hos den lokale pusher noget ryger til 80kr grammet.
Det er det er semi-blødt i normal tilstand, men når det er ved lomme temperatur bliver det blødt, og jo varmere det er jo mere modulervoks bliver det. hvis du så sætter ild til det bliver det bare til 'nol' - altså bare flydende.
Og jeg er heftig bongryger, og synes ikke en joint med 1gram semi slår mig ud når et par venner deler den, men når vi ryger en joint med det her..

Wuff, man bliver høj.. Hele ens hoved føles bare tungt, og som om det presser ovenfra.. det fandme sjovt som i gamle dage! :D

Dedikeret medlem

Ægte sort nepal har større tendens til couch lock; den sorte farve skyldes at en stor del af trichomes'ne er smeltet sammen på grund af måden det høstes fra planten ("håndrulning"). Når trichomes bliver "åbnet" på denne måde, tillades større mængder ilt at nå ind til de aktive stoffer. Således bliver større mængder THC omdannet til CBN, CBD o.a. cannabinoider. Disse cannabinoider giver en tungere rus.

Personligt undgår jeg sort hash medmindre jeg stoler på kilden; det er efter min opfattelse nemmere at lave falsk sort hash, end det er at forfalske lys hash. Det begrunder jeg i, at man i god lys hash oftest kan se de individuelle thrichomes, hvilket man naturligvis ikke kan på hverken falsk eller ægte sort hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så vidt jeg giver høj mængde af cannabinoider en høj rus, og en høj mængde THC giver den tunge rus?
Eller - det er jeg faktisk næsten sikker på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Well det er forkert.
THC er opløftende, CBN, CBD osv er sløvende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.youtube.com/watch?v=x9J2N6_bl0A

Det kan være vi ser forskelligt på hvad der tungt og opløftende.

Dedikeret medlem

Manze skrev:
Så vidt jeg giver høj mængde af cannabinoider en høj rus, og en høj mængde THC giver den tunge rus?
Eller - det er jeg faktisk næsten sikker på.

THC er opkvikkende, og gav ved et forsøg på mennesker en meget ubehagelig rus, da det blev indtaget alene uden andre cannabinoider som CBN mv. Naturlige cannabisprodukter indeholder altid en blanding af cannabinoider; her er der tale om laboratorieforsøg, hvor "de" har fået fat på ren, syntetisk THC. Så snart THC blandes med andre cannabinoider bliver effekten anderledes. De forskellige cannabinoider regulerer effekterne fra hverandre, hvilket således resulterer i forskellige rus'er (hvad hedder rus i flertal? Rusi? :lol: ). Jeg kunne ikke lige finde et link til den undersøgelse jeg omtaler, men jeg læste det på pubmed, så den er god nok.

Her er et link der forklarer nogle af de forskellige cannabinoiders funktioner på et meget jordnært plan: http://www.a1b2c3.com/drugs/mj028.htm

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yeps, du har ret ;) læste lige lidt videre på det, og fandt frem til at jeg var forkert på den :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Så fik vi det på plads :D

Citat:
Type: Nepalese (Nepal)

Cultivation: There are small cannabis cultivations in the Highlands of Nepal.

Production: Rubbed, the hash resin is collected by carefully rubbing the live marijuana plants between both hands. Later, the collected resin is pressed to homogenous hash balls. Before shipment these balls are pressed into slabs.

Color: Black on the outside, dark brown inside.

Smell: The aroma is very spicy, heavy and quite sweet. It is particularly potent if a piece of hash is broken up.

Taste: Highly aromatic and sweet, more so than Afghani but less harsh on the throat.

Consistency: Usually somewhat harder than Afghani but still soft enough to be kneaded at body temperature.

Effect: Very physical and stony high.

Potency: Potent to very potent.

Availability: Very rare.

http://www.a1b2c3.com/drugs/hash010.htm

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:

Citat:

Production: Rubbed, the hash resin is collected by carefully rubbing the live marijuana plants between both hands. Later, the collected resin is pressed to homogenous hash balls. Before shipment these balls are pressed into slabs.

Smell: The aroma is very spicy, heavy and quite sweet. It is particularly potent if a piece of hash is broken up.

Taste: Highly aromatic and sweet, more so than Afghani but less harsh on the throat.

Consistency: Usually somewhat harder than Afghani but still soft enough to be kneaded at body temperature.

Så er der vist ikke meget at diskutere! :peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jo da!
Hvordan vi kan lave det selv, nu når der er så lidt af det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
Jo da!
Hvordan vi kan lave det selv, nu når der er så lidt af det :D

Tja, det er vel ikke så svært, det vel bare at ryge noget saksehash, eller pille det af fingrene efter en god omgang høst.
Du kommer da bare forbi her til høst tid, så byder jeg på en joint med noget godt hjemmelavet "sort nepal" :rocking:

Dedikeret medlem

Kaktus Klausen skrev:

Citat:

Jeg var ude og købe lidt røg i går - i stedet for de æg (god marokkansk hash) jeg skulle have haft, fik jeg til min store skuffelse en hash der var ret hård/sej, mørk udvendigt og en lille smule lysere indvendigt. Efter at have googlet lidt, og sammenlignet mange billeder, er jeg kommet frem til, at det må være nepalesisk - eller lavet på samme måde.

Til start var det en meget stenet rus. Jeg er dog overbevist om, at det har været selve situationen, der har været hæmmende. Senere var jeg hos en kammerat, og jeg sad og var ved at brække mig af grin i timevis, mens vi røg. Jeg har den opfattelse, at humøret skal være der i forvejen - hashen skal bare bruges til at forstærke det. Jeg forstår f.eks. ikke mennesker, der ryger når de er i skidt humør. For mig gør det bare mit humør værre, og hjernen ræser derudaf.
Selv om konsistenen og udseendet skuffede fra start, blev jeg vildt overrasket over effekten. Den bobler ikke så voldsomt som "numsehash" og andet kvalitets marrokansk, men effekten er en helt anden. Det lugter heller ikke nær så godt og stærkt, når det brænder - det kunne måske være på grund af en stor mængde hudceller som følge af produktionsmetoden?

Jeg vil også lige tilføje, at jeg ikke synes rusen var overvældende tung i kroppen. Jeg har prøvet værre, selv fra lysere hashtyper.

(Hva fan', kan man sidde og tale om rødvin og dens karakteristika, så kan man også med hash :))

Her er forresten det, der triggede den voldsomme griner:
http://www.youtube.com/watch?v=VYGswDU1QTo

:P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vinkelsliber -
Det er jo stadig ikke til at sige med 100 % sikkerhed at det er den rigtige vare :)
Jeg har røget meget hash der ligner den du beskriver der.

Dedikeret medlem

eskapisme skrev:
Vinkelsliber -
Det er jo stadig ikke til at sige med 100 % sikkerhed at det er den rigtige vare :)
Jeg har røget meget hash der ligner den du beskriver der.

Vinkelsliber skrev:
Efter at have googlet lidt, og sammenlignet mange billeder, er jeg kommet frem til, at det må være nepalesisk - eller lavet på samme måde.

Jeg ønskede blot at dele en oplevelse jeg har fået med en god, sort hash :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]