Kaktus Klausen skrev:
Så fik vi det på plads

Citat:
Type: Nepalese (Nepal)
Cultivation: There are small cannabis cultivations in the Highlands of Nepal.
Production: Rubbed, the hash resin is collected by carefully rubbing the live marijuana plants between both hands. Later, the collected resin is pressed to homogenous hash balls. Before shipment these balls are pressed into slabs.
Color: Black on the outside, dark brown inside.
Smell: The aroma is very spicy, heavy and quite sweet. It is particularly potent if a piece of hash is broken up.
Taste: Highly aromatic and sweet, more so than Afghani but less harsh on the throat.
Consistency: Usually somewhat harder than Afghani but still soft enough to be kneaded at body temperature.
Effect: Very physical and stony high.
Potency: Potent to very potent.
Availability: Very rare.
http://www.a1b2c3.com/drugs/hash010.htmJeg var ude og købe lidt røg i går - i stedet for de æg (god marokkansk hash) jeg skulle have haft, fik jeg til min store skuffelse en hash der var ret hård/sej, mørk udvendigt og en lille smule lysere indvendigt. Efter at have googlet lidt, og sammenlignet mange billeder, er jeg kommet frem til, at det må være nepalesisk - eller lavet på samme måde.
Til start var det en meget stenet rus. Jeg er dog overbevist om, at det har været selve situationen, der har været hæmmende. Senere var jeg hos en kammerat, og jeg sad og var ved at brække mig af grin i timevis, mens vi røg. Jeg har den opfattelse, at humøret skal være der i forvejen - hashen skal bare bruges til at forstærke det. Jeg forstår f.eks. ikke mennesker, der ryger når de er i skidt humør. For mig gør det bare mit humør værre, og hjernen ræser derudaf.
Selv om konsistenen og udseendet skuffede fra start, blev jeg vildt overrasket over effekten. Den bobler ikke så voldsomt som "numsehash" og andet kvalitets marrokansk, men effekten er en helt anden. Det lugter heller ikke nær så godt og stærkt, når det brænder - det kunne måske være på grund af en stor mængde hudceller som følge af produktionsmetoden?
Jeg vil også lige tilføje, at jeg ikke synes rusen var overvældende tung i kroppen. Jeg har prøvet værre, selv fra lysere hashtyper.
(Hva fan', kan man sidde og tale om rødvin og dens karakteristika, så kan man også med hash

)
Her er forresten det, der triggede den voldsomme griner:
http://www.youtube.com/watch?v=VYGswDU1QTo