Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 21:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Er det i orden/ansvarligt at blande våben/mili og hash sammen?
NEJ! Det skal holdes langt fra hinanden! 29%  29%  [ 17 ]
Ja det er da ligemeget? 3%  3%  [ 2 ]
Hvis man har kontrol over det, så ja. 43%  43%  [ 25 ]
Er ligeglad 12%  12%  [ 7 ]
Ved ikke 12%  12%  [ 7 ]
Afgivne stemmer : 58
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Smoke'N'Fly skrev:
Så vidt jeg husker, har det ikke noget at sige om man har en voldsdom, når man skal ind i hæren... Det bliver først et problem hvis man vil fastansættes...

Tror der er noget om, at folk som har begået væbnet røveri, eller skudt en eller anden ned, ikke kan komme i hæren ;) Det er vist også kun godt nok.

Det er vist noget med hvilken sikkerheds godkendelse og fortroligheds erklaring du kan få af FET, min kammeret som har voldsdommen talte jeg med i igår og han er kun godkendt til hemmeligt matriale mens mine andre venner er godkendt til fortroligt.
Derfor kan han ikke rykke op fra konstabel før 5 år efter at han er startet eller noget i den stil...

MEGATRON

Hvad er FET ?

Medlem
Brugeravatar

ParadiseAmalie skrev:
Hvad er FET ?

Forsvarets Efterretningstjeneste, forkortelsen er egentlig (FE) ;)

MEGATRON

Smoke'N'Fly skrev:
ParadiseAmalie skrev:
Hvad er FET ?

Det jeg ville frem til :)

Medlem

Smoke'N'Fly skrev:
ParadiseAmalie skrev:
Hvad er FET ?

Jeg troede ellers det var FET, da politiets efterretningstjeneste forkortes. PET.. men der kan man jo bare se...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Link skrev:
Det var bare, hvad jeg fik fortalt til session.
Men det må være en røver så.

Lad nu være med at sidde og lyv, de har jo helt sikkert ikke løjet overfor dig til session det ved vi alle vidst

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Highroller skrev:
Man kan jo sammenligne det lidt med ethvert andet arbejde, chefen skal ikke bestemme om du fyrer op derhjemme når du har fri

Det kan han da sagtens bestemme. På min arbejdsplads blive der for tid til anden taget stikprøver og hvis du er positiv så er det ud af vagten. De går efter den overbevisning at hvis testen er positiv så er man påvirket og så er de ligeglade med at det måske er 2-3 uger siden du har røget og du havde fri mens du gjorde det.

Medlem

Alt Ædende Ateist skrev:
Highroller skrev:
Man kan jo sammenligne det lidt med ethvert andet arbejde, chefen skal ikke bestemme om du fyrer op derhjemme når du har fri

Det kan han da sagtens bestemme. På min arbejdsplads blive der for tid til anden taget stikprøver og hvis du er positiv så er det ud af vagten. De går efter den overbevisning at hvis testen er positiv så er man påvirket og så er de ligeglade med at det måske er 2-3 uger siden du har røget og du havde fri mens du gjorde det.

I tilfælde af at de fyre dig på det grundlag, ville jeg anbefale dig at tage den op med din fagforening. Får jeg tro ikke at de må fyre dig bare fordi at du har røget en lille fed i weekenden, så skal det være fordi du er så skæv i arbejdes tiden at det er meget tydeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg har set mange af mine kollegaer blive fyret på dette grundlag og jeg ved at stort set alle i dette firma er medlem af fagforeningen. Tvivler på at ingen af dem har prøvet at kontakte deres fagforening og alligevel har jeg ikke hørt om at der kørt nogen sager på det.

Man kan jo kigge på de sager hvor bilister der er blevet testet positive for cannabis og blevet "dømt" skyldig i at kører bil i narkotika påvirket tilstand, selv om det er dage siden de har røget. Ret mig hvis jeg er forkert på den, men er ret sikker på at en test ikke kan bedømme hvor meget cannabis der er i blodet, men blot konstaterer at det er til stede. Du kan i såfald lige have røget, eller have gjort det for 3 uger siden, testen er positiv.

Jeg har dog også tænkt på at bruge den med at jeg har opholdt mig i et rum hvor der blev røget cannabis, hvis jeg nogen sinde skulle ryge i fælden. Hvordan vil de modbevise at det er der for testen er positiv? Eller f.eks. fortælle at man lige har spist nogen kodimagnyl eller en masse rundstykker med birkis på, hvis den slår ud for opiater.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
En færdigrullet er standard i kampuniform m84 ;)

Medlem
Brugeravatar

SteeLx^ skrev:
En færdigrullet er standard i kampuniform m84 ;)

Ja, men ikke på øvelser hvor MP'erne checker jer i hoved og røv, for om man har evt. tobak eller chokolade med. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]