Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 aug 2025 11:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Hvor tit ryger du den fede?
Aldrig 3%  3%  [ 6 ]
Hver dag (med få undtagelser) 38%  38%  [ 70 ]
Én gang om ugen 6%  6%  [ 12 ]
Et par gange om ugen 27%  27%  [ 51 ]
Én gang om måneden 6%  6%  [ 12 ]
Et par gange om måneden 14%  14%  [ 26 ]
Et par gange årligt 5%  5%  [ 9 ]
Afgivne stemmer : 186
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det var da en sørgelig statistik :(

Hvad gør I, der ryger hver dag, for at komme ud af jeres misbrug?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:

Jeg stemte selv næsten dagligt. Hvordan difinerer du misbrug ?

Selv ryger jeg som regel en enkelt bette pind med 0,2-0,3 g om aftenen efter arbejdet, for lige at koble af - og for at kunne sove (det er dog en ond cirkel med søvnen da det kan ødelægge min søvn hvis jeg har røget for meget).

Hvis ikke jeg ryger om aftenen ligger jeg og tænker og tænker og tænker hele natten.. og kan ikke sove for mine tanker. og så er alternativet at falde i søvn til fjernsynet, men det er sgu heller ikke det sundeste.

Derudover ryger jeg i weekenden hvis jeg kan komme til det 1-3 gram over en weekend efter hvad jeg har af planer.

Jeg ser det ikke som et misbrug, da det ikke spolerer mit liv, mere end så meget andet. Dog ser jeg det som et mindre overforbrug, men jeg lader tiden vise om jeg kan reducerer mit cannabis indtag med tiden.

Junior medlem

Smoke'N'Fly skrev:
anxiety A.K.A Phenomena skrev:

Nej, det er jeg ikke. Hehe ;-)

Vi starter med at tage ind på staden og købe også smutter vi forbi Irma på vejen og handler lidt ind. En masse lækkert, det er forskelligt hver gang! Så sidder vi hjemme hos mig (oftest), hører noget Bob Marley og sidder ellers bare og ser noget tv.. Min veninde L laver altid noget lækkert mad til os også sidder vi og fråder for sygt! Mega lækkert.. :D

Hehe, jeres ryger aftner ligner totalt dem, mig og mine homies holder når der skal hygges. Men det sjove er at uanset hvad køn man er, og hvilke interesser man har, så er fråderen bare altid en vigtig del, af en hyggelig rygeaften med gutterne/tøserne :D

:offtopic: Go' stil der, med Marley ;) Er også blevet mega vild med en af hans sønners musik, prøv at hør: Kymani Marley - Ghetto Soldier :offtopic:

Lige det nummer er ikke så reggae, som noget af hans andet musik ;) Men fedt alligevel, og undskyld for Off Topic :D

Hehe, har sgu lige skrevet en PM til dig, for at spare de andre for off-topic shit :D
Men ja.. fråderen betyder fucking meget. Det er jo det vigtigeste!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det er en mærkelig rækkefølge spørgsmålene står i.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
cake skrev:
Hvordan difinerer du misbrug ?

Når man er påvirket af et stof hele døgnet i flere måneder.

Nu er der jo ringe afhængighedspotentiale i thc, men folk der har brugt år på at ryge fede hver dag, fortæller sjældent at det var ufatteligt produktivt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
cake skrev:
Hvordan difinerer du misbrug ?

Når man er påvirket af et stof hele døgnet i flere måneder.

Nu er der jo ringe afhængighedspotentiale i thc, men folk der har brugt år på at ryge fede hver dag, fortæller sjældent at det var ufatteligt produktivt.

Okay, sådan har jeg aldrig hørt misbrug defineret før.

Alt med måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har røget dagligt, også mest for at koble af. Men efter at ha været mere eller mindre konstant påvirket over en længere periode gik magien ligesom bare af at være skæv.

Så var det pludselig noget nyt en dag at være sådan rigtigt ædru igen. (: Men det er jo bare en livsstil man vælger. Så længe man har styr alt det andet shit i livet, så kan man da ligeså godt fyre lidt joints på sidelinjen og bare nyde tilværelsen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Smoke'N'Fly-ja jeg syntes også det er meget sygt kan hvert fald godt lide farverne :D

Medlem
Brugeravatar

SunshineJunkie skrev:
Jeg har røget dagligt, også mest for at koble af. Men efter at ha været mere eller mindre konstant påvirket over en længere periode gik magien ligesom bare af at være skæv.

Så var det pludselig noget nyt en dag at være sådan rigtigt ædru igen. (: Men det er jo bare en livsstil man vælger. Så længe man har styr alt det andet shit i livet, så kan man da ligeså godt fyre lidt joints på sidelinjen og bare nyde tilværelsen.

Kunne ikke være være mere enig SJ :cheers:

Day-Tripper skrev:
Smoke'N'Fly-ja jeg syntes også det er meget sygt kan hvert fald godt lide farverne :D

Den er noget herre hot høm! :D

Gad godt at ha' den i hånden, så jeg kunne studere den nærmere med mit mikroskop ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
cake skrev:
Alt med måde.

Det er jo netop ikke "med måde" at gøre det hver dag.

Moderator
Brugeravatar

Jeg ryger et par gange om ugen, i weekenderne, det påvirker mig lidt dagen efter, så jeg ikke synes jeg kan yde optimalt. Det er også fordi jeg synes cannabis-rusen bliver så kedelig, de gange jeg har røget på et dagligt plan. Når jeg har røget på dagligt plan i længere tid (2-uger plus, ferier) oplever jeg at den mentale glade tvistede høj bliver sjælnere og sjælnere, og den rus er jeg normalt rigtig glad for, jeg synes også man mister de små facetter af røgen, og hash bliver bare hash, med forskellig potens, duft, smag og nuance men mere eller mindre samme virkning, skunk har også noget af samme skuffe, men der er større bredde at vælge mellem, så det er nemmere at undgå, hvis man ikke bare ryger 50/50 hybrider. Ret baked, så ved ikke om i kan følge mig.

Men jeg synes rusen er af bedre kvalitet, mere contrastfuld, og interessant når jeg ikke ryger så ofte. Ideelt set, ville det nok være at ryge hver 2-3 uge, rus kvalitets wise, men der er jeg gået lidt på kompromi må jeg indrømme, uden dog det gør så meget ved rusen. Det gælder vel bare om at finde ens personlige sweet-spot, så det i øvrigt også hamonerer med det man ellers render og laver.

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
cake skrev:
Alt med måde.

Det er jo netop ikke "med måde" at gøre det hver dag.

Okay, siger hvem ?

Jeg synes sgu selv at 0,2-0,3 gram hash er et RELATIVT fornuftigt dagligt forbrug, på den måde jeg ryger.

Så kan vi jo så diskuterer hvor produktivt det er . Det kommer jo nok an på hva man laver mens man ryger.

Junior medlem
Brugeravatar

ryger hverdag, med min veninde, vi ryger altid rundt omkring i byen og i parker, så vi ryger tit med venner vi møder på vores færd :P

Medlem
Brugeravatar

Akon skrev:
ryger hverdag, med min veninde, vi ryger altid rundt omkring i byen og i parker, så vi ryger tit med venner vi møder på vores færd :P

Det er også hvad jeg foretrækker, men KUN om sommeren ;)

Dedikeret medlem

Kaktus Klausen skrev:

Agreed... Har lidt svært ved at lægge skadesreducerende stofsite og daglig cannabisindtagelse sammen. Man kan dog sige så meget, at der nok er flere cannabisrygere der klikker på dette topic end ikke-rygere.

Medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Kaktus Klausen skrev:

Agreed... Har lidt svært ved at lægge skadesreducerende stofsite og daglig cannabisindtagelse sammen. Man kan dog sige så meget, at der nok er flere cannabisrygere der klikker på dette topic end ikke-rygere.

Ja, enig, men denne afstemning blev lavet, for at se statistik over cannabisrygere...

Derfor startede denne vote også kun med 4 muligheder:
Hver dag (med få undtagelser)
Et par gange om ugen
Et par gange om måneden
Andet

En admin ændrede det til det du ser nu, for at flere kunne stemme med, incl. folk der ikke ryger den fede, hvilket også er fint... men du skal bare lige vide at meningen var, at se statistisk over cannabis rygere, da det nok er størstedelen af dem der læser her, som du i øvrigt hentyder til.

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

3 gange om ugen.. Altid fredag+lørdag + en random hverdag i ugen.. Synes selv at det er et for højt forbrug, og vil egentlig gerne skære ned. For som andre siger, er rusen ikke den samme mere, når man ryger så ofte..
Men synes da det er sørgeligt at så mange ryger dagligt..

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
cake skrev:
Kaktus Klausen skrev:

Jeg stemte selv næsten dagligt. Hvordan difinerer du misbrug ?

Selv ryger jeg som regel en enkelt bette pind med 0,2-0,3 g om aftenen efter arbejdet, for lige at koble af - og for at kunne sove (det er dog en ond cirkel med søvnen da det kan ødelægge min søvn hvis jeg har røget for meget).

Hvis ikke jeg ryger om aftenen ligger jeg og tænker og tænker og tænker hele natten.. og kan ikke sove for mine tanker. og så er alternativet at falde i søvn til fjernsynet, men det er sgu heller ikke det sundeste.

Derudover ryger jeg i weekenden hvis jeg kan komme til det 1-3 gram over en weekend efter hvad jeg har af planer.

Jeg ser det ikke som et misbrug, da det ikke spolerer mit liv, mere end så meget andet. Dog ser jeg det som et mindre overforbrug, men jeg lader tiden vise om jeg kan reducerer mit cannabis indtag med tiden.

Din historie er nok identisk med min, og vi må altsp ikke glemme selverkendelsen, i den søde cannabis rus. En daglig spliff, er et misbrug. Et par gange om ugen er vel et overfrobrug, og få gange om måneden er forholdsvist fornuftigt og moderat, hvis mna endelig skal ryge. Vi er misbrugere, vi er bare nogle af de mildeste af slagsen, der overhovedet kan støves op, men vi kan ikke løbe fra det. Det er dumt.

Medlem
Brugeravatar

Ryger i weekenden (fredag-lørdag måske søndag)
Men så holder jeg en pause på 1-4 ugers tid.

Medlem
Brugeravatar

Synes lidt man bliver en del mindre social hvis det er hver weekend.
Så hellere tage i byen/fest/druk den ene weekend. Og så ryge den anden.. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]