Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ikke flere der vil afgive svar ??

Junior medlem

-ryger i tjald/har prøvet at ryge?
Jeg ryger tjald en gang imellem i weekenderne ja.
er i afhængelige?
Nope :)
er i gået videre?
Nej.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
ryger i tjald/har prøvet at ryge?
Ja, jeg ryger mellem 0-10 gange om måneden

er i afhængelige?
Nej, det vil jeg bestemt ikke mene.

er i gået vider?
Nej, men jeg går videre her om en lille uges tid :P

hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ?
Hvis jeg skal være ærlig, er det nok fordi at jeg synes, at det er skide spændende. Og nej, ikke direkte. Men hvis du nu omformulerede spørgsmålet og spurgte, om jeg ville været gået videre, hvis jeg ikke havde røget hash, ville svaret nok være nej. Så ville jeg slet ikke være blevet introduceret til stof-miljøet. Det er det man får ud af illegalisering ;)

Junior medlem
Brugeravatar

altså jeg ryger nok cirka hver weekend og jeg er ikk afhængeig ( of course ) og jeg har ikk prøvet andet men vil gerne prøve svampe :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg ryger hver dag...... 5-10 pinde og en enkelt eller 2 banger..... det pisse alt for meget... men er desværre hooked på lortet og det sgu svært at slippe ud af det lort...... altså afhængigheden=lort ikke tjalden.... tjald er nice:=)

PLUR

Junior medlem

ryger i tjald/har prøvet at ryge? Ja masser af gange, røg hværdag på et tispunkt..
er i afhængelige? Har været små afhæning, så holdte jeg en pause på to uger, har meget lyst, men slet iik den samme træng..
er i gået vider? Ja jeg har taget amf en hel del gange...
hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ? Nej det var iik tjaldens skyld, vil nærmer sige det var vennekredsen, alser den ene vennekreds vil helst ryge en pind og den anden vil helst tage en bane :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
@Xganja, saa du ville ogsaa begynde paa herion, hvis det var det der var 'in' i vennekredsen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

postmandper: Hvorfor er det lige du spørger om heroin? Burde du ikke have spurgt om PCP e.lign? Heroin er jo i sig selv ikke farligt, men forkert omgang med stoffer kan gøre det farligt.

Jeg glemte vist lige et par spørgsmål

Er i gået videre? Videre? Altså du ude efter om hash har været et gateway drug? Jeg startede med at drikke øl og ryge smøger... så må alkohol og nikotin jo være gateway til den fede.... LOL men ja, jeg tager diverse psykedeliske stoffer og stimulanser når tiden er til det.

Hvorfor jeg er gået videre: Jeg er psychonaut af natur, mit eget indre er min fedeste feriedestination.

Medlem

@Wushu
Noget doku der kan svare på især det med at "gå videre" til "hårdere" stoffer, men ellers er det nok en af de senere dokumentarer omkring cannabis..

http://www.youtube.com/watch?v=Vr04g0xc ... 7A&index=2

Se det hele sammen med dine forældre

TIP: vær enig med at holde kæft overfor hinanden til programmet er færdigt..

Junior medlem
Brugeravatar

-ryger i tjald/har prøvet at ryge?
Ja. On/off i 8 aar nu.
er i afhængelige?
psykisk afhaengig. Vil helst have min daglige ryger, men kan sagtens undvaere i mndr hvis det er det. Cannabis er bare mit favorit, "all round" rusmiddel :)
er i gået videre?
Ja, men ikke galarens skyld. Nu hvor jeg har proevet forskellige rusmidler, er jeg kun blevet bekreftiget i, at hash er min favorit.

Medlem
Brugeravatar

- ja, ryger vel omkr 0,5 gram hash pr. dag. Det er dog normalt skodkvalitet.

er i afhængelige?
- ja, må jeg nok indrømme, psykisk afhængig men det er nok ligeså meget pga nikotinen.

er i gået videre?
- nej, og vil aldrig gøre det. Tror jeg er en personlighed som nemt kan blive afhængig og vil ikke risikere noget.

mine forældre ved jeg ryger (jeg er 35) og har ikke noget imod det. De startede med at samme holdning som mange andre; at det fører til hårdere stoffer, man bliver psykotisk mv, men de har et andet syn nu og groede sågar cannabis í deres have i sommers til mig.Vi har bl.a. set Kampen om Hampen som er en ganske god udsendelse for dem som ikke kender meget til den slags.

Det er surt at det påvirker kontakten til dine forældre, har de set Kampen om Hampen?

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Er i gået videre? Videre? Altså du ude efter om hash har været et gateway drug? Jeg startede med at drikke øl og ryge smøger... så må alkohol og nikotin jo være gateway til den fede.... LOL men ja, jeg tager diverse psykedeliske stoffer og stimulanser når tiden er til det.

ja lige præcis ;)

Citat:
@Wushu
Noget doku der kan svare på især det med at "gå videre" til "hårdere" stoffer, men ellers er det nok en af de senere dokumentarer omkring cannabis..

http://www.youtube.com/watch?v=Vr04g0xc ... 7A&index=2

Se det hele sammen med dine forældre

TIP: vær enig med at holde kæft overfor hinanden til programmet er færdigt..

ville med glæde vise dem alle dem dokumentare jeg har fundet, problemet er bare at de ikk kan engelsk -.-

har vist min mor en del af Kampen om hampen. og prøver også stadig at få hende overtalt til at se resten.
jeg vidste hende den del med vadestensteorien, men alligevel så har jeg på fornemmelsen af at hun ikk hørte efter, for hun bruger den stadig.
og så er de Støbt så solidt i den danske kultur at de stadig holder på
alkohol = MEGET GODT, du blir aldrig afhængig
Tjald = du kommer til at blive narkoman, og du er ikk solid nok til at stå i mod andre stoffer, og du blir afhængig af det. (den sidste sætning var ordret fra min far til aftensmad) men det er sådan samtalen lyder

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
CoA, nu kom jeg bare med et eksempel, om han hvad end det er, der bliver taget i hans omgangskreds, om han saa ogsaa ville tage det. Jeg synes man skal tage de stoffer man selv har lyst til, og ikke bare tage det som ens venner synes er fedt lige pt.

Og heroin er da skidefarligt, ligesom alle andre stoffer er skidefarlige!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Geografisk langt væk...
Ja ryger, men kun i sjældne tilfælde, engang om måneden, men de dage jeg gør, ryger jeg også igennem og nyder det

er i afhængelige?
Nej, her vil jeg også gøre opmærksom på at alkohol indeholder stoffer der afhængigheds vanende, frem for hash, der ingen har, men kun psykisk vanenden.

er i gået vider?
Ja har prøvet svampe nogle gange, men længe siden og har ikke brug for at prøve det mere, var en fed oplevelse jeg ikke vil lege med mere. Men selve kemiske og hårde stoffer, holder jeg mig fra og endnu ikke faldet i det.

Tjalden gav nok et lille skub i retningen af svampene, det åbnede jo op for mange sider hvor der også stod meget om hallucinationer, men det var det jeg læste der primært gav mig hang til at prøve, og tjalden "viste" mig bare hvor du kan finde det :)

Medlem

Citat:
Nej, her vil jeg også gøre opmærksom på at alkohol indeholder stoffer der afhængigheds vanende, frem for hash, der ingen har, men kun psykisk vanenden.

Jeg vil rigtig gerne se en kilde på det der!

Medlem

Child of Aum skrev:
postmandper: Hvorfor er det lige du spørger om heroin? Burde du ikke have spurgt om PCP e.lign? Heroin er jo i sig selv ikke farligt, men forkert omgang med stoffer kan gøre det farligt.

nu når vi åbenbart flueknepper så er pcp heller ik så fucked up som medier og youtube videoer vil gøre det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Ryger I tjald/har I prøvet at ryge?
Ja. Har røget et par joints om dagen de sidste 1.5 år og jeg synes ikke det har påvirket mig negativt.

Er I afhængige?
Jeg har problemer med at sove de første par dage efter en pause, og så kommer drømmene igen (det er ret sjovt).
Har lysten til at ryge, den samme lyst, som en der stopper med at spise slik hver dag, har. (Måske. Spiser ikke rigtig slik og sådan noget) Det er et ritual, en vane, som selvfølgelig er svær at slippe fordi det er dejligt.

Er I gået videre?
Hvorfor er I gået videre. Og var det tjaldens skyld?

Ja, jeg har sniffet amfetamin et par gange. Tror ikke hash har haft en direkte indvirkning, men det har nok bidraget til at jeg turde - i den forstand at jeg så har haft erfaring med stoffer. Så nej, det var ikke hashens skyld.

Junior medlem

Ja, jeg ryger nu tjald på hverdagsbasis på 4 år, det ka virkeligt være et nice drug hvis man bruger det ordentligt.
er i afhængelige?
Ja pænt meget også desværre ka ikk sove uden, og det er noget pis når man ikk har penge eller weed STREEESS! dont go there;)
er i gået vider?
Næh er faktisk gået tilbage hvis man ka sige det sån, røg dog et par gange sidst i folkeskolen men ellers startede jeg faktisk med den dårlige, det udviklede sig så til lsd, svampe, mdma keta og den slags snavs. Men nu er jeg hoppet jeg sku hopppet på weedvognen, eller det så et par år siden nu, men har droppet alt andet og det passer mig fint. så skal røgen nok følge med, engang;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Postmandper skrev:
CoA, nu kom jeg bare med et eksempel, om han hvad end det er, der bliver taget i hans omgangskreds, om han saa ogsaa ville tage det. Jeg synes man skal tage de stoffer man selv har lyst til, og ikke bare tage det som ens venner synes er fedt lige pt.

Og heroin er da skidefarligt, ligesom alle andre stoffer er skidefarlige!

PMA - PMMA - 2c-t-7 - Ibogaine - mephedrone

nogle eksempler

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger tjald lejlighedsvis i hverdagene, i mine fri weekender og hver dag i ferierne!
er i afhængelige?
Næ, Jeg går på gymnasiet og holder tit lange pauser, men jeg er rigtig rigtig glad for at ryge!
er i gået vider?
Jeg har taget lidt LSA men ellers ikke, regner dog med at udvise mit psychedeliske arsenal i den nærmeste fremtid.
Ren og skær nysgerrighed. Det er ikke tjaldens skyld men det er klart at man vælger det svageste psychedelikum (staves?) først, for derefter at udvide sine grænser en lille smule ad gangen.
Man eksperimenterer heller ikke med analkugler og gaggingballs når man leger doktor i børnehaven!

Held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]