Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hmm... Bong, tjubang, chillum, joint, blunt, skolepind, jordfed, snefed, vaporrisor, øhhh... Spandfed, hotknifing, og tricket med røgen under glasset... Hvad har vi ellers... Øhh... Diverse piber, bubblers, vandpibe... Tror det er dem som jeg kan komme på lige pt.. ;)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis vi må snakke om metoder til at lave et rygeredskab hvis man skal ryge MacGyver-style...

Så kan man ryge af en tom dåse (øl/sodavand etc) - man presser den lidt sammen omkring midten, og laver en lille fordybning uden at presse siderne helt sammen - i fordybningen prikkes en masse små huller med en nål, det er så både hovedet og risten, i toppen er der jo hul, mixet ligges på risten, lighteren tændes, lungerne fyldes... Det virker, men er ikke det lækreste...

Ellers er en 7'er eller en 9'er fra et skraldesæt altid de størrelser der mangler i en hashomans værktøjskasse (eller muligheden er der bestemt hehe) - bruges dog som erstatning til et bonghoved, selvom man sagtens kan suge direkte af den, endda bruge den som chillum - MacGyver ville nok bruge noget stof som filter...

I mine teenageår fandt jeg ud af, at tankstationers dækpumpere, altså den metaldel der sættes på ventilen, kunne skrues af og bruges som pibe..

Friske blade kan rulles konisk og bruges som chillum... Evt med et bundfilter af græs..

MacGyver kan også bruge sin hånd som chillum ud at brænde sig... Jeg har selv lært ham det!

Hvor sunde ovenstående er at ryge af, er en helt anden snak - andre erfaringer?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Hvem er MacGyver? Tjekkede ham lige ud paa Youtube, og tja det er da ikke specielt rygerelateret :)?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvem er MacGyver, jeez:P

Han er sådan en superduperhelt, der går hjemmefra uden noget i lommerne - så laver han lige bomber af bambus, flyvere ud af affaldssække osv
Altså, han bruger hvad han har foran sig til at udrette mirakler hehe - det er en kult serie fra 80'erne...

http://www.imdb.com/title/tt0088559/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man føler sig godt nok gammel når ungdommen ikke længere kender MacGyver :?
Desuden fungerer en ølflaske hvor bunden er slået af, med en to-krone som rist også ganske fint som bistandsghettochillum!

Junior medlem
Brugeravatar

der er sku da mere end 100 måneder at ryge på vis man nu bare bruger hjernen og tænker lidt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Det der Macgyver er grineren nok :D. Tak for at informere mit uvidende sind :peace:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Opvarm THC-produkt til cannabinolene frigives i røg, indånd røg, hold vejret et par sekunder og pust ud. :mrgreen:
Det er til stadighed den mest benyttede metode at ryge hash/skunk/pot/nol/THC på. :)

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
LarmerFyr skrev:
Opvarm THC-produkt til cannabinolene frigives i røg, indånd røg, hold vejret et par sekunder og pust ud. :mrgreen:
Det er til stadighed den mest benyttede metode at ryge hash/skunk/pot/nol/THC på. :)

Det lyder fandme smart! Det må jeg prøve! Kan man evt. bruge en lighter til at opvarme sit THC-produkt med?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej er du tosset, mand! Det eneste der virker i den sammenhæng er en solid bunsenbrænder.

Medlem

Mener nu godt man kan hvis det er en fake zippolighter man bruger

Medlem

der rigtig mange måde en sjov måde og ryge på er og købe 2kg ler og så lave en masse piver og prøve dem. har nogen stykker som er sindsyge. har så lavet mindst ligeså mange som var nederen. men ellers kan du lave en af en gasmaske eller en støvmaske. det har jeg faktisk lige lavet i dag den er meget fed faktisk og ser sygt ud når man ryger på den.. :)

ellers er der jo så mange andre "mere normale" måder og gøre det på men ja den fedeste måde og ryge på.. (for mig) hvertfald er home made piver :P ikke flaske bong og sådan men alle mulige ting der bliver lavet om. det sku fedt og så går tiden med noget kreativt :P

GO ryger

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: asteroide B-612
glemmer i ikke lidt alle de frugter og grønsager man kan ryge på?
gulerods-chillum, vandmelons-bong, æble-pibe osv...

og lidt ros til macgyver herfra også! han er sku stadig 1337

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måden man ryger på er jo fælles for alle grøntsager og frugter; sæt ild til og sug - ikke så meget pjat.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Geografisk langt væk...
Man kan ryge af alt der har et start sted til mixet, og et slut sted at suge fra. Alt kan bruges, bare sørg for at have et hoved hvis det brandbart materiale. Bare sørg for at røgen kan komme igennem røret, eller hvad du nu bruger.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Måden man ryger på er jo fælles for alle grøntsager og frugter; sæt ild til og sug - ikke så meget pjat.

:hm:
det er jeg nu ikke helt enig i... tænk på alle de forskellige slagsoplevelser du kan få ud af at bruge forskellige frugter og grønsager...

det svarre vel til at sige at, pibe og joint er det samme; sæt ild til og sug.
hvor jeg bestemt mener at det er to helt forskellige måder at ryge på! :wink:

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Ariaji skrev:
Nej er du tosset, mand! Det eneste der virker i den sammenhæng er en solid bunsenbrænder.

Det er sidste gang jeg følger et af dine råd!!! Du skylder mig et sæt nye øjenbryn!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

augustijn skrev:
Ariaji skrev:

:hm:
det er jeg nu ikke helt enig i... tænk på alle de forskellige slagsoplevelser du kan få ud af at bruge forskellige frugter og grønsager...

det svarre vel til at sige at, pibe og joint er det samme; sæt ild til og sug.
hvor jeg bestemt mener at det er to helt forskellige måder at ryge på! :wink:

Jeg synes da også det er anderledes at ryge på en gulerodschillum fremfor en vandmelonsbong, men nu har smagsoplevelserne altså intet med selve rygemetoden at gøre.
Og nej, pibe og joint er ikke helt det samme rent oplevelsesmæssigt, men fælles for de to er at det er den samme måde man ryger på. Man sætter ild til og suger!
Så du kan være nok så lodret uenig, men hvorom alt er, så skal man stadigvæk bare sætte ild til den ene ende og suge af den anden.

KawN: Du kigger bare forbi, mayn! Jeg tror jeg har noget i gemmeren, så når vi er færdige så skal du nok ende med at være mindst lige så flot som den unge herre her!
Billede

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Jeg synes da også det er anderledes at ryge på en gulerodschillum fremfor en vandmelonsbong, men nu har smagsoplevelserne altså intet med selve rygemetoden at gøre.
Og nej, pibe og joint er ikke helt det samme rent oplevelsesmæssigt, men fælles for de to er at det er den samme måde man ryger på. Man sætter ild til og suger!
Så du kan være nok så lodret uenig, men hvorom alt er, så skal man stadigvæk bare sætte ild til den ene ende og suge af den anden.

okay, "man sætter ild til og suger!" det har jeg fanget... det er jo grundprincippet i at ryge...

når det her topic hedder "Hvor mange måder er der og ryge på"
er dit svar så: én? :roll:

jeg tænker at der menes forskellige instrumenter man kan ryge på...?
hvor under frugt og grønt er helt andre instrumenter end hvad der står på hylderne i en coffeeshop.

by the way :whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]