Euforiseret skrev:
Ja jeg er 16, men derfor kan jeg stadig tage ayahuascha. - Jeg er ikke under behandling af cipralex mere, ikke siden ca. 5 dage før nytår - så det burde være ude af kroppen nu.
Psykedeliske oplevelser hjælper mig enormt meget med humøret, da det tilføjer noget ekstraordinært til livet - samtidig med at jeg tænker det hele så sindssygt mange gange igennem på et trip, på en måde som jeg ikke er i stand til i normal tilstand.
Derfor spørger jeg bare til råds om hvad fanden jeg skal gøre for ikke at gå i brædderne på et ayahuascha trip.

Euforiseret skrev:
Jeg har brugt det i 2 måneder ca.
Årsagen var en generel følelse af at være en zombie/et omvandrende lig - altså følelsesmessigt.
- Jeg har skudt skylden på hashen, og har derfor ikke røget siden jeg startede på lykkepillerne.
Jo. 1-2-3... Ingen hash - ingen følelsesmessig zombietilstand.
Så nej problemerne er ikke forsvundet på magisk vis, men de er forsvundet.
Der er meget i denne tråd, men jeg starter ét sted og fortsætter måske en anden dag

Det er vigtigt at huske på, at de evt problemer (zombietilstand), som du forbinder med hash, kommer fra din egen psyke - det er ikke noget udefrakommende, som hashen pådrager dig. Følelsen har ligget latent inde i din psyke hele tiden, hashen har formodentlig fremkaldt den (et chok ville kunne gøre det samme).
Pas på med at give stofferne skyld for, hvad der sker i din psyke (både godt og skidt) - for det er vigtigt, at vi hver især tager ansvaret for vor egen psykiske tilstand.
En helt anden ting: det lyder som om, det trip, du søger lige pt, ikke nødvendigvis er ayahuasca, men derimod fx svampe.
For som du skriver vil du ikke" gå i brædderne", vil ikke være rundtosset, have kvalme, du vil gerne trippe i Dyrehaven/Bellevue + du kan lide det, som psykedeliske stoffer tilfører til livet og det, at du tænker tingene igennem fra mange vinkler på en helt anden måde end i normal tilstand.
Alt dette peger i retning af, at svampe ville være egnede. Men gør dig selv (og dem der holder af dig) en tjeneste at passe på dig selv og din psyke - der er ingen grund til at have travlt, stofferne forsvinder ikke. Og for hver dag der går modnes du og dermed også chancen for, at du vil få nogle konstruktive oplevelser med psykedelika.
Som flere har skrevet, nytter moralprædikener fra os mere garvede psykedelikere ikke spor, men derimod et velment råd er på sin plads
Da jeg startede med psykedeliske stoffer (svampe og LSD), syntes jeg også, det var fedt at gå i naturen og i fx Fælledparken + til koncerter - fordi jeg kunne håndtere det nogenlunde på svampe - selvom man jo aldrig ved, hvad der kommer udefra (folk, pansere, gøende hunde osv..)
Efter mange års seriøs trippen begyndte jeg på ayahuasca (ville aldrig tage aya uden en erfaren og trænet shaman/tripleder) Og hvor er jeg glad for, at jeg ventede en del år med lige netop ayahuasca, for det er altså et psykedelika, man er nødt til at behandle med den dybeste ærefrygt og respekt.
Et godt råd: hvis du vil trippe på Bellevue eller lignende steder, så vælg noget andet end ayahuasca, for så langt som man kan komme ud på ayahuasca, er det ikke smart at komme ud i et så ubeskyttet set & setting (ikke to bryg/planteblandinger er lige potente, så man ved aldrig, hvor kraftigt trippet er, før man er på det). Med tanke på, at du lige har været på medicin pga psykiske problemer, er det en god ide at være meget nænsom mod dig selv og din psyke - den skal du jo have hele dit liv.
Jeg har set for mange have for travlt og være for frygtløse i forhold til brugen af stoffer - de fleste af dem er enten døde eller alvorligt psyksisk skadede og tør aldrig mere tage noget som helst - og det er da for trist..
Noget af det du (ligesom alle vi andre) søger, kan også findes via meditation, kampsport (qi gong, tai chi..), yoga, tantra, naturoplevelser, bjergbestigning osv... Alt dette vil også kunne tilføje en dimension af ro, magi og spænding til din normale daglige tilstand.
Euforiseret skrev:
.....på ayahuascha - ihvertfald MIN oplevelse af det, er det bare som om du er tvunget til at vælte hvis du går rundt, men når du ligger ned, kan du overhovedet ikke mærke svimmelheden. Tingene kører ikke rundt.
Jeg tror selv at jeg vælger en plante der kun indeholder DMT næste gang, evt. chacruna ville være et godt bud

Det kunne måske nedsætte svimmelheden nok til at jeg virkeligt kunne nyde trippet

Til det med at jeg burde vente - det sker først til foråret. Så det bliver sikkert engang i april, så er der dømt solskinstrip i dyrehaven og bellevü

Psykedeliske stoffer er bedst om sommeren, ude i det gode vejr, et dejligt sted i Danmark

Hvad mener du med, at du vil vælge en plante, der kun indeholder DMT næste gang?
MAOI (på dansk: MAO-hæmmer) er nødvendig, for at DMT ikke nedbrydes i kroppen af MAO.
Med andre ord: MAOI (MAO-hæmmer) stopper for en tid virkningen af MAO (der nedbryder DMT) og gør det muligt for DMT at blive optaget i blodet.
Btw jeg bryder mig ikke om ordet "bivirkning" i din overskrift, for det er nogle af de virkninger, der ofte følger med brugen af ayahuasca - bare fordi mennesket ikke bryder sig om en specifik virkning, kan man så kalde det bivirkning? Måske det bare ikke er det rigtige stof til denne specifikke person