Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Brown - det lyder ret specielt det med at være derude midt om natten i et trip :P

Var det ikke en ret så underlig oplevelse? Hvad lavede i? :P

Jeg ville ihvertfald ikke turde rende rundt derude om natten på et trip! :D
Var ved at fare vild derude på et LSD og stepperude trip, (ét mærke + 2,5 gram stepperude) :P - og det var om dagen i slutningen af juli, på en bagende varm solskindsdag!
Jeg var faktisk på vej hjem alene fra bellevü der, hvor at jeg lige besluttede at jeg ville køre en omvej(dum idé)
Så jeg cyklede rundt uden at ane hvor jeg var, samtidig med at idéen om at dette ikke var dyrehaven - men en savanne i Afrika, var ved at sætte sig fast i hovedet på mig... :shock:
Jeg kom dog hjem efter 1-2 timers tid ca ;)

Har du en triprapport om jeres trip om natten der?
Kunne nemlig godt tænke mig at læse den så :D

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Har efter lidt søgning, fundet ud af at den voldsomme svimmelhed, (måske!) skyldes at det var chaliponga jeg valgte. Det indeholder nemlig også en del 5-MeO-DMT - som ifølge wikipedia, giver et stærkt bodyload med MAO-I.

Det lyder nemlig også usansynligt at det skulle være stepperuden, da jeg før har taget op til 5 gram af det(uden andre ting indblandet) uden den store svimmelhed.

Erfaringer med ayahuascha er stadig velkomne! F.eks din oplevelse med svimmelheden forbundet med trippet.
Mange tak, hilsen euforiseret :)

- Abraham Lincoln

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Nej jeg har ikke skrevet en tripreport om det... Men kan da godt komme med en meget kort beskrivelse af hvad jeg kan huske lige nu og her.
Vi var et par drenge der havde et årstid + hvor vi drak rigtig meget ayahuasca, jeg vil næsten gå såvidt og sige at vi praktiserede det, eller dvs. vi gjord et stort nummer ud af det og holdt seancer og sermonier hvor vi nogen gange drak det over flere dage.
Jo det var en ret så underlig oplevese, Vi drak først en mild start bryg hjemme fra og tog der ud og satte tre store lommelygter til at lys ned fra træerne der hvor vi havde "base" (Et par underlag og soveposer samt et gasplus hvor vi kogte mere ayahuasca) også da det hele var sat op og den første kop begyndte at virke drak vi nummer to som var en del kraftigere da vi havde brugt omkring 35 gram mimosa hostilis pr næse. Så sad vi bagefter og snakkede lidt om hvad vi skulle lave og blev eninge om at vi skulle meditere ind til en af os komme i kontakte med noget eller nogen. Det gjorde vi dog ikke denne gang men vi havde det mega sjovt over at selv når det er helt mørkt og man ikke kan se noget så kunne vi alligevel godt se "noget"... Og vi klatrede vist også op i nogen af træerne og byggede en borg af knækkede grene fra træerne
Vi var på det tidspunkt 17-18 år og langt fra ansvarlige nok til at løbe rundt ude i skoven helt blæst og lege indianer, men vi havde det sjovt og ingen af os kom til skade!

Med hensyn til din svimmelhed så er det meget normalt at opleve nogen gange, jeg har selv prøvet det flere gange hvor jeg har været direkte bange for at hvis jeg rejste mig op så ville ikke bare jeg falde men også hele universet fald den vej. Mange af dem jeg har drukket det med har også prøvet de har været så svimmel at vær gang de har stået op har de brækket sig udover det hele. Men så er det godt at vi har nogen store gryder ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Brown - Den svimmelhed du beskriver der. Er det noget man kan relatere til hvis man ikke har prøvet det? Er det sådan lidt alla alkohol svimmelhed, for så kunne det for mig godt lyde lidt som en trip killer? Jeg gad godt nok ikke ligge i 12(+) timer og være på karruseltur :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Nej jeg ville ikke sammenligne det med den svimmelhed som oplever når man er fuld, måske lidt når det er ved at starte men ellers ikke. Nogen gange kan det være rigtig skræmmende men sådan er det jo med mange psychdeliske oplevelser. Jeg mener ikke det er noget man skal lade sig skræmme af. Hvor mange hash ryger har ikke gså oplevet at blive ubehaglit skæv af at ryge nogen gange..?

Medlem
Brugeravatar

Svimmelheden på alkohol - omgivelserne kører rundt hele tiden, ligesom hvis du drejer hurtigt rundt om dig selv 30 gange!

Hvorimod at på ayahuascha - ihvertfald MIN oplevelse af det, er det bare som om du er tvunget til at vælte hvis du går rundt, men når du ligger ned, kan du overhovedet ikke mærke svimmelheden. Tingene kører ikke rundt.

Brown - tak for den lille triprapport :) Jeg tror selv at jeg vælger en plante der kun indeholder DMT næste gang, evt. chacruna ville være et godt bud :P
Det kunne måske nedsætte svimmelheden nok til at jeg virkeligt kunne nyde trippet :)

Til det med at jeg burde vente - det sker først til foråret. Så det bliver sikkert engang i april, så er der dømt solskinstrip i dyrehaven og bellevü :D
Psykedeliske stoffer er bedst om sommeren, ude i det gode vejr, et dejligt sted i Danmark :D

- Abraham Lincoln

Junior medlem

Nu er det nok lidt sent jeg kommer på banen her, men har først lige opdaget dette forum.

Svimmelhed, kvalme, opkastning og negative oplevelser kommer når man ikke er psykologisk og spirituelt parart til at modtage de budskaber som ayahuasca vil lære dig om verden og naturen.
-En ayahuasca-gruppe med en kompetent leder kan hjælpe dig med dette, og jeg anbefaler klart alle der er interesserede i at drikke ayahuasca til at gøre det i en gruppe med en kompetent mester til at guide en, så man undgår skader eller dårlige opleveler med ayahuasca.
Dette kan man finde i Brasilien og nogle steder her i Europa, og jeg kan anbefale at kontakte União do Vegetal eller Santo Daime (søg på nettet efter dem) til de der ønsker en udviklende oplevelser med en kompetent mester og andre der støtter og hjælper én i gennem oplevelsen.

Ayahuasca bør ikke anvendes som et party-drug eller et stof som man bruger til at få en kortvarig oplevelse af glæde og indre ro, men som en vej man kan vælge, hvor de indsigter man får (som oftest) indbefatter et stort ansvar og at man forandrer sit liv og sin indstilling til sine omgivelser, men også en forøget livskvalitet.

De kompetente ledere anbefaler at man ikke drikker ayahuasca hvis man har psykiske sygdomme eller tager medicin herfor. - Jeg ved dog ikke hvorlænge efter man er stoppet med dette.

Jeg vil tro du godt kan komme med i til ayahuasca ceremonier i Santo Daime eller UDV selvom du kun er 16-17 år, men ledren vil interviewe dig først og forhøre sig bla. om du tager medicin eller har psykiske forstyrelser der skal tages forbehold for.

Medlem
Brugeravatar

Euforiseret skrev:
Ja jeg er 16, men derfor kan jeg stadig tage ayahuascha. - Jeg er ikke under behandling af cipralex mere, ikke siden ca. 5 dage før nytår - så det burde være ude af kroppen nu.

Psykedeliske oplevelser hjælper mig enormt meget med humøret, da det tilføjer noget ekstraordinært til livet - samtidig med at jeg tænker det hele så sindssygt mange gange igennem på et trip, på en måde som jeg ikke er i stand til i normal tilstand.

Derfor spørger jeg bare til råds om hvad fanden jeg skal gøre for ikke at gå i brædderne på et ayahuascha trip. :)

Euforiseret skrev:
Jeg har brugt det i 2 måneder ca.

Årsagen var en generel følelse af at være en zombie/et omvandrende lig - altså følelsesmessigt.
- Jeg har skudt skylden på hashen, og har derfor ikke røget siden jeg startede på lykkepillerne.

Jo. 1-2-3... Ingen hash - ingen følelsesmessig zombietilstand.
Så nej problemerne er ikke forsvundet på magisk vis, men de er forsvundet. :roll:

Der er meget i denne tråd, men jeg starter ét sted og fortsætter måske en anden dag :)
Det er vigtigt at huske på, at de evt problemer (zombietilstand), som du forbinder med hash, kommer fra din egen psyke - det er ikke noget udefrakommende, som hashen pådrager dig. Følelsen har ligget latent inde i din psyke hele tiden, hashen har formodentlig fremkaldt den (et chok ville kunne gøre det samme).
Pas på med at give stofferne skyld for, hvad der sker i din psyke (både godt og skidt) - for det er vigtigt, at vi hver især tager ansvaret for vor egen psykiske tilstand.

En helt anden ting: det lyder som om, det trip, du søger lige pt, ikke nødvendigvis er ayahuasca, men derimod fx svampe.
For som du skriver vil du ikke" gå i brædderne", vil ikke være rundtosset, have kvalme, du vil gerne trippe i Dyrehaven/Bellevue + du kan lide det, som psykedeliske stoffer tilfører til livet og det, at du tænker tingene igennem fra mange vinkler på en helt anden måde end i normal tilstand.
Alt dette peger i retning af, at svampe ville være egnede. Men gør dig selv (og dem der holder af dig) en tjeneste at passe på dig selv og din psyke - der er ingen grund til at have travlt, stofferne forsvinder ikke. Og for hver dag der går modnes du og dermed også chancen for, at du vil få nogle konstruktive oplevelser med psykedelika.

Som flere har skrevet, nytter moralprædikener fra os mere garvede psykedelikere ikke spor, men derimod et velment råd er på sin plads :)
Da jeg startede med psykedeliske stoffer (svampe og LSD), syntes jeg også, det var fedt at gå i naturen og i fx Fælledparken + til koncerter - fordi jeg kunne håndtere det nogenlunde på svampe - selvom man jo aldrig ved, hvad der kommer udefra (folk, pansere, gøende hunde osv..)
Efter mange års seriøs trippen begyndte jeg på ayahuasca (ville aldrig tage aya uden en erfaren og trænet shaman/tripleder) Og hvor er jeg glad for, at jeg ventede en del år med lige netop ayahuasca, for det er altså et psykedelika, man er nødt til at behandle med den dybeste ærefrygt og respekt.
Et godt råd: hvis du vil trippe på Bellevue eller lignende steder, så vælg noget andet end ayahuasca, for så langt som man kan komme ud på ayahuasca, er det ikke smart at komme ud i et så ubeskyttet set & setting (ikke to bryg/planteblandinger er lige potente, så man ved aldrig, hvor kraftigt trippet er, før man er på det). Med tanke på, at du lige har været på medicin pga psykiske problemer, er det en god ide at være meget nænsom mod dig selv og din psyke - den skal du jo have hele dit liv.
Jeg har set for mange have for travlt og være for frygtløse i forhold til brugen af stoffer - de fleste af dem er enten døde eller alvorligt psyksisk skadede og tør aldrig mere tage noget som helst - og det er da for trist..

Noget af det du (ligesom alle vi andre) søger, kan også findes via meditation, kampsport (qi gong, tai chi..), yoga, tantra, naturoplevelser, bjergbestigning osv... Alt dette vil også kunne tilføje en dimension af ro, magi og spænding til din normale daglige tilstand.

Euforiseret skrev:
.....på ayahuascha - ihvertfald MIN oplevelse af det, er det bare som om du er tvunget til at vælte hvis du går rundt, men når du ligger ned, kan du overhovedet ikke mærke svimmelheden. Tingene kører ikke rundt.

Jeg tror selv at jeg vælger en plante der kun indeholder DMT næste gang, evt. chacruna ville være et godt bud :P
Det kunne måske nedsætte svimmelheden nok til at jeg virkeligt kunne nyde trippet :)

Til det med at jeg burde vente - det sker først til foråret. Så det bliver sikkert engang i april, så er der dømt solskinstrip i dyrehaven og bellevü :D
Psykedeliske stoffer er bedst om sommeren, ude i det gode vejr, et dejligt sted i Danmark :D

Hvad mener du med, at du vil vælge en plante, der kun indeholder DMT næste gang?
MAOI (på dansk: MAO-hæmmer) er nødvendig, for at DMT ikke nedbrydes i kroppen af MAO.
Med andre ord: MAOI (MAO-hæmmer) stopper for en tid virkningen af MAO (der nedbryder DMT) og gør det muligt for DMT at blive optaget i blodet.

Btw jeg bryder mig ikke om ordet "bivirkning" i din overskrift, for det er nogle af de virkninger, der ofte følger med brugen af ayahuasca - bare fordi mennesket ikke bryder sig om en specifik virkning, kan man så kalde det bivirkning? Måske det bare ikke er det rigtige stof til denne specifikke person ;)

Senest rettet af caapi 09 mar 2010 09:50, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Har først sit dit indlæg nu banisteriopsis

Tak for det :) har lige siddet og tænkt det lidt igennem, og ja, det ville nok være en idé at vente lidt med ayahuascha'en aligevel, så kunne det være jeg skulle forsøge mig med svampe som du siger, det har jeg heller aldrig prøvet før, så det vil jeg helt klart give et forsøg.
Men jeg har jo så fandens mange idéer aligevel. Men her i første omgang, så burde det aligevel være nok med de mere almindlelige psykedelia (almindelig og almindelig, mener svampe, LSD og MDMA f.eks.)

Men den indre ro der, altså det er heller ikke så meget den jo, men samtidig også min psykiske udvikling, hvis det ikke er for dumt sagt af en 16 årig :roll:
For selv nu, ved jeg at psykedeliske (og emphatogene) stoffer har været med til at udvikle mit syn på verden og kærligheden i en positiv retning. Føler virkeligt at det har gjort meget for mig, og faktisk også mit humør. Der er så fandens meget, men det gider jeg ikke og sidde og skrive en hel roman om nu :)

Mht. til det med zombiefølelsen, vil jeg lige sige at den der zombiefølelse jeg havde, - der ændrer jeg ihvertfald ikke mening. Det er måske bare mig der ikke kan tåle hash, det er sikkert min personlighed der bare ikke er bygget til den rus der... Ihvertfald, så har det ødelagt mig midlertidligt. Det gik ud over min selvtillid, mit humør og gjorde mig desuden fandens agressiv og generelt et dårligt menneske - Det er jo ikke ligefrem alle der oplever det ved hash, men det er sådan jeg reagerer på det hvis jeg ryger det for ofte.

Men nå, jeg er 16 år og der er self andre ting som jeg burde tage mig til og, du skrev - ''Noget af det du (ligesom alle vi andre) søger ,kan også findes via meditation, kampsport (qi gong, tai chi..), yoga, tantra, naturoplevelser, bjergbestigning osv... Alt dette vil også kunne tilføje en dimension af ro, magi og spænding til din normale daglige tilstand.'' - Ja for fanden, det har du så meget ret i :) Her er det så bare træning, træning og træning :) - giver også indre ro, + at jeg bliver fandens lækker. Hvilket er en god ego-følelse :peace:

Sidst vil jeg bare lige sige at du misforstod det med DMT planten :P , jeg mente en plante der kun indeholder DMT - da den plante jeg brugte nemlig indeholdte både DMT og 5-MeO-DMT.. MAO hæmmeren glemmer jeg da ikke :P

- Abraham Lincoln

Junior medlem

Svimmelhet er et klassisk tegn på en sterk dose av harmalas, det vil si harmine, harmaline etc. Når du ligger stille føler du ikke svimmelheten. Er bare å snu litt på hodet for å føle deg svimmel. Er ikke noe galt i det, men hvis du vil unngå det, anbefaler jeg å senke dosen med rue.

Medlem

Hvad er grunden til at i syntes det er en dårlig ide at han intager psychedelika når han får medecin?

er det fordi medecinen ødelægger trippet, eller gør det farligt?
Eller fordi han er mentalt ustabil?

Medlem
Brugeravatar

Får som sagt ikke meddicin mere - men SSRI + MAO-I kan lede til serotonin syndrom.

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out and about
Desuden kan forskellige typer medicin, specielt dem der bruges til behandling eller lindring af mentale "tilstande", give en modstridende og dobbeltsidet effekt i kombination med det hallucinogen, empathogen eller hvad dælen, du tager. Ganske ligesom et drug der blandes med et andet kan give en helt anden effekt end den oprindeligt tilsigtede.
Det er jo aldrig en forudsigelig eller ensartet effekt, men når den rammer, så kan den ramme slemt. I et eksempel fra en en triprapport i nærværende forum, viste 2c-I og cannabis sig at frembringe en amnesi/paranoia/blackout-tilstand i en bruger. Denne tilstand viste sig også ved senere brug af cannabis, uden kombination med 2c-I.

I forhold til dine oplevelser med cannabis, og her skal jeg advare om, at jeg absolut ikke betvivler sandheden i dine oplevelser, virkede det helt modsat på mig. Da jeg i sin tid gennemgik en svær depression, skrottede jeg hurtigt den falske lykke fra pillerne til fordel for større indsigt i min situation, mentalt overskud, genvunden selvtillid og stigende humør som forårsaget af hashen.
Jeg indså, at mit liv og livet omkring mig var større og smukkere end jeg nogensinde havde kunnet forestille mig, og på samme tid en grusom elsker. Sagen var at overkomme mine egne problemer for derved at kunne hjælpe andre.

TLDR; Dette er vel egentlig min måde at sige, at stoffer kan have forskellig virkning i forhold til humør, psyke og personlighed. Derfor må man nødvendigvis respektere stoffer og i allerhøjeste grad sig selv.

Og til sidst vil jeg gerne råbe mine hurra for ninjutsu som et selvhjælpsmiddel. Her kommer man blandt andet omkring meditation, så både psyken, selvtilliden og mullerne bliver styrket... Og så kan man som shinobi uddele nogle gevaldige tæv ;)

Al hel og lykke med projekterne! Jeg har selv haft fantastiske oplever med Dmitri. Selvom det er en helt anderledes effekt end ayahuasca, især de fysiske og visuelle aspekter, vil jeg mene, at du er klar når du selv føler, at det er rigtigt og sikkert - og når din medicin er ude af kroppen, selvfølgelig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]