Francis Begbie skrev:
TheRagingPussy skrev:
Pas på med hvad i bruger som bonghoved drenge, jeg har hørt at messing hoveder, sølvpapir, topnøgle osv. er rigtig giftigt at ryge på. hold jer hellere til merskum.
ja, det er helt sikert at sølvpapirshoveder o.lig. skader helt vildt. er ikke sikker men kunne forestille mig at det afgiver tungmetaller til lungerne hvilket ikke er godt.
køb et rigtigt hovede i f.eks. merskum, glas, porcelæn eller ligende.
Ovenstående er et perfekt eksempel på rygter og vandrehistorier.
Alle taler om giftigheden ved at ryge på metal, men ingen kan bevise det
Jeg skal dog ikke gøre mig selv for go´i denne sammenhæng, idet jeg også har frarådet folk at ryge på metal!
Indtil det modsatte er bevist, så sætter jeg spørgsmålstegn ved om rygning på rustfrit stål af højere renhed og korrosionsbestandighed er decideret farligt ift. f.eks på merskum. Jeg har søgt og søgt, men ikke fundet undersøgelser, der skulle tyde på det! Anyone?
Det samme for "værktøjsstål"? Cr/Va har et temmligt højt smeltepunkt!
At rygning på merskum er en af de det æstetisk korrekte materialer at ryge på, hersker der ingen tvivl om

Uden at kunne (mod)bevise, at det er farlige at ryge på messing end rustfast stål, så tror jeg dog det forholder sig sådan pga. legeringens komponenter i sig selv - kobber og tin, hvor frit tin har et relativt lavt smeltepunkt, selvom det jo er højere i en messinglegering.
@Francis B.: Lad mig høre hvorfor du mener at sølvpapirshoveder skader helt vildt, på trods af det er lavet af aluminium og ikke afgiver tungmetaller?
Edit: Fuck hvor er jeg go til at gå off topic

Lad jer ikke atge ved lære af det LOL!