Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 21:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: SNE FED!
Medlem

Geografisk sted: København
Det skal der da et kæmpe mix til for at fylde.
Har svært ved at se, hvordan øldåsen fungerer som hoved, den er vel alt for bred?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nu fyldte vi det heller ikke. Lagde bare en lille bunke pot oven på hullerne. Skal prøve at hitte et billede imorgen.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Ville være lækkert til inspiration. Tak.

Medlem

Efter en smuk bygget sne-fed og 12 forgæves forsøg gav jeg op.. I´m a failure without mix!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
jeg ved ikke om det er en rigtig snefed, men jeg plejer bare at fylde min bong med sne. Det virker fint.

venlig hilsen
Martin

Junior medlem

Geografisk sted: Østerbro
Nu er sneen desværre smeltet her i kbh, men at fylde sne istedet for vand i bongen, og så selvfølgelig ryge den udendørs i frostvejr, gav mig, i mine unge dage, en god skævert. Prøv det bare, det virker uovertruffent.
Fik en del whiskey i går, så jeg så først det foregående indlæg efter mit eget, men det understreger kun pointen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
mig og gutterne var også ude at lave en sne hugger. vi havde fundet vores gamle bobslæder frem fra gemmerne og så afsted mod en af de gode bakker i byen. vi kælkede lidt og lavede så sne huggeren. hehe det var grinern nok, at kælke videre bagefter. legen hvor det gik ud på at kælke mod snehuggeren og undvige i sidste øjeblik. hehe :P :P :P :P

Medlem
Brugeravatar

mig og gutterne var også ude at lave en sne hugger. vi havde fundet vores gamle bobslæder frem fra gemmerne og så afsted mod en af de gode bakker i byen. vi kælkede lidt og lavede så sne huggeren. hehe det var grinern nok, at kælke videre bagefter. legen hvor det gik ud på at kælke mod snehuggeren og undvige i sidste øjeblik. hehe :P :P :P :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
FredeD skrev:
vi havde fundet vores gamle bobslæder frem fra gemmerne

Det her er en bobslæde:
Billede
Hvor har i dog fået fat i sådan nogle? Jeg har aldrig set en i levende live.

Medlem
Brugeravatar

Billede
det er en bobslæde ^^ :P

men hey, fuck nu også hvad der er hvad. :) nu er der ingen tvivl, nu ved du hvad jeg mener. :P

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Pas på med hvad i bruger som bonghoved drenge, jeg har hørt at messing hoveder, sølvpapir, topnøgle osv. er rigtig giftigt at ryge på. hold jer hellere til merskum.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
TheRagingPussy skrev:
Pas på med hvad i bruger som bonghoved drenge, jeg har hørt at messing hoveder, sølvpapir, topnøgle osv. er rigtig giftigt at ryge på. hold jer hellere til merskum.

ja, det er helt sikert at sølvpapirshoveder o.lig. skader helt vildt. er ikke sikker men kunne forestille mig at det afgiver tungmetaller til lungerne hvilket ikke er godt.
køb et rigtigt hovede i f.eks. merskum, glas, porcelæn eller ligende.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Francis Begbie skrev:
TheRagingPussy skrev:

ja, det er helt sikert at sølvpapirshoveder o.lig. skader helt vildt. er ikke sikker men kunne forestille mig at det afgiver tungmetaller til lungerne hvilket ikke er godt.

Ovenstående er et perfekt eksempel på rygter og vandrehistorier.
Alle taler om giftigheden ved at ryge på metal, men ingen kan bevise det :D
Jeg skal dog ikke gøre mig selv for go´i denne sammenhæng, idet jeg også har frarådet folk at ryge på metal!

Indtil det modsatte er bevist, så sætter jeg spørgsmålstegn ved om rygning på rustfrit stål af højere renhed og korrosionsbestandighed er decideret farligt ift. f.eks på merskum. Jeg har søgt og søgt, men ikke fundet undersøgelser, der skulle tyde på det! Anyone?
Det samme for "værktøjsstål"? Cr/Va har et temmligt højt smeltepunkt!
At rygning på merskum er en af de det æstetisk korrekte materialer at ryge på, hersker der ingen tvivl om ;)

Uden at kunne (mod)bevise, at det er farlige at ryge på messing end rustfast stål, så tror jeg dog det forholder sig sådan pga. legeringens komponenter i sig selv - kobber og tin, hvor frit tin har et relativt lavt smeltepunkt, selvom det jo er højere i en messinglegering.

@Francis B.: Lad mig høre hvorfor du mener at sølvpapirshoveder skader helt vildt, på trods af det er lavet af aluminium og ikke afgiver tungmetaller?

Edit: Fuck hvor er jeg go til at gå off topic :( Lad jer ikke atge ved lære af det LOL!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Puhada, årftåpik :wink:

Men sjovt du siger det, for jeg høre også gang på gang i ryger miljøet, at det skader at riste smøger i sølvpapir eller ryge på hoveder lavet af sølvpapir. Jeg tror dog ikke på at sølvpapir afgiver tungmetaller (eller er det, kold fusion man kalder det?lol) Jeg har hørt at når søvpapir bliver opvarmet skaber det giftige kemiske forbindelser, men da jeg intet ved om sølvpapir, andet end det skinner så fint, og heller ikke har undersøgt det, så har jeg aldrig holdt myten i live ved at bringe den videre til andre.

Medlem

ahhh holder sku ikke den med at riste på sølvpapir. Skulle giften lagre sig i tobakken eller hvad ?

Ved dog ikke hvor sundt det er at ryge på et sølv papir hoved. Skal ikke kunne sige om det er usundt, men ryger det dog aldrig. Da det smager noget så klamt :D

Medlem

Prøv at hør, man laver sgu da mad i sølvpapir. Ovenbagte kartofler eksempelvis. Meget at det du laver i grill pakker du ind i sølvpapir, når du griller det. Jeg tror godt man kan skyde teorien om sølvpapir ned.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja du har ret, hvad er det for en irrationel tankegang jeg pludselig har fået om sølvpapir.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
CannaChem skrev:
Francis Begbie skrev:
TheRagingPussy skrev:

Ovenstående er et perfekt eksempel på rygter og vandrehistorier.
Alle taler om giftigheden ved at ryge på metal, men ingen kan bevise det :D
Jeg skal dog ikke gøre mig selv for go´i denne sammenhæng, idet jeg også har frarådet folk at ryge på metal!

Indtil det modsatte er bevist, så sætter jeg spørgsmålstegn ved om rygning på rustfrit stål af højere renhed og korrosionsbestandighed er decideret farligt ift. f.eks på merskum. Jeg har søgt og søgt, men ikke fundet undersøgelser, der skulle tyde på det! Anyone?
Det samme for "værktøjsstål"? Cr/Va har et temmligt højt smeltepunkt!
At rygning på merskum er en af de det æstetisk korrekte materialer at ryge på, hersker der ingen tvivl om ;)

Uden at kunne (mod)bevise, at det er farlige at ryge på messing end rustfast stål, så tror jeg dog det forholder sig sådan pga. legeringens komponenter i sig selv - kobber og tin, hvor frit tin har et relativt lavt smeltepunkt, selvom det jo er højere i en messinglegering.

@Francis B.: Lad mig høre hvorfor du mener at sølvpapirshoveder skader helt vildt, på trods af det er lavet af aluminium og ikke afgiver tungmetaller?

Edit: Fuck hvor er jeg go til at gå off topic :( Lad jer ikke atge ved lære af det LOL!

jeg siger jo også selv at jeg ikke er sikker, men når jeg har forsøgt mig med et sølvpapirshovede kan man virkelig smage at det ikke er lækker, og at der kommer mere med ned end der skal.
og det tror jeg ikke er sundt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du er en af de heldige, der bor et sted hvor der er sne og +/- 0 grader uden for, så er det nu du skal skynde dig ud og forme din sne fed.

Jeg har selv været ude igår og lave snefed med en ven. Jeg regner med at der kommer en guide op senere i dag med lidt billeder.. (:

Medlem

Ville være lækkert for os failers :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]