Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
jeg oplever nu ikke megen forskel mellem ryger eller ryger+ rødvin men det kan være mig der er underlig

man skal bare passe på med ikke a drikke sig fuld mens man er skæv, det er en slem, slem cocktail

kristian12: vin med høje procenter er ikke altid lige gode, nogen gange kan de godt komme til at smage ret sprittet

Weerneer: hvis du vil have en vin der er god til hash, så sørg for at den ikke er alt for tør, da det godt kan blive ret kras for halsen, en frugtig, halvtør vin er meget god sammen med en god joint eller hvad i nu skal ryge IMO

Medlem

Geografisk sted: Århus
Min pointe var at fremhæve; flere alkohol % = du bliver mere fuld. Go ryger herfra ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Maggot-Brain skrev:
Jeg har altid set vin som alkoholens svar på cannabis. Den giver en anden form for fuldhed hvor man bliver mere fjollet og knap så døssig som af øl, så kunne godt forstille mig at det gik godt sammen med vin.

True shit!

Anways, nu vil jeg selvfølgelig ikke komme og spille klog, da jeg ikke er den store vinekspert :)
Men man kan sagtens få en udemærket papvin (ved godt det lyder forfærdelig roskilde agtigt) fra Netto til.. okay prisen kan jeg ikke lige, men det er ikke meget du skal af med.. Og det smager helt fint, synes jeg.
Personligt kan jeg bedst lide det afkølet, (min kære mor som drikker litervis af vin, mener kun at hvidvin skal være koldt.. hmmm? smag og behag) ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Pivo_Cerveza skrev:
Bærnelin skrev:
Den med at garvesyren frigiver serotonin skulle vidst være rigtig nok.

http://cypern.s-10.dk/?pid=25

Der henvises til
Citat:
Jarman 3., V. Glover and M. Sandler. Release of [14 C)5-hydroxytryptamine (serotonin) from human platlets by red wine.
Lifesci. 48:2297(1991).

Derudover som Malkavian nævner i den anden tråd, indtages rødvin ofte i forbindelse med mad.

http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 44bdea39c1

Nu kan jeg kun læse abstract´et, men siger det ikke det modsatte, end hvad der postuleres herinde?
Resuméet beskriver serotonin-releaset, som resulterende i migræne og ikke en "pleasant high"...!

@Pivo:Beskriver forfatterne(inde i selve hovedartiklen), at serotonin kan krydse BBB´en, give en positiv effekt i CNS og dermed understøtte denne tråds påstande???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Pivo_Cerveza skrev:
Bærnelin skrev:
Den med at garvesyren frigiver serotonin skulle vidst være rigtig nok.

http://cypern.s-10.dk/?pid=25

Der henvises til
Citat:
Jarman 3., V. Glover and M. Sandler. Release of [14 C)5-hydroxytryptamine (serotonin) from human platlets by red wine.
Lifesci. 48:2297(1991).

Derudover som Malkavian nævner i den anden tråd, indtages rødvin ofte i forbindelse med mad.

http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 44bdea39c1

Nu kan jeg kun læse abstract´et, men siger det ikke det modsatte, end hvad der postuleres herinde?
Resuméet beskriver serotonin-releaset, som resulterende i migræne og ikke en "pleasant high"...!

@Pivo:Beskriver forfatterne(inde i selve hovedartiklen), at serotonin kan krydse BBB´en, give en positiv effekt i CNS og dermed understøtte denne tråds påstande???

Nej det kan serotonin jo ikke. Jeg læser blot abstractet som at de in vitro mener at rød vin påvirker serotonin niveauet i hjernen....

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Pivo_Cerveza skrev:
Nej det kan serotonin jo ikke. Jeg læser blot abstractet som at de in vitro mener at rød vin påvirker serotonin niveauet i hjernen....

Ahr, så læser du vel også lidt frit fra leveren. Der står jo intet om øget serotonin-niveau i CNS...
Nå, skal vi ikke bare "rest the case", indtil der komme noget nyt på bordet?
Den samme rus kan blive beskrevet vidt forskelligt fra person til person - og tro kan flytte bjerge... ´Nuff said!

Mvh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nå, men for at genoplive en gammel tråd, så prøvede jeg i lørdags at kombinere en flaske god, halvtør rødvin med en joint, samt selvfølgelig god mad, og det gav en rigtig behagelig rus. Let og blød. Ingen tunghed eller hovedpine. Men der var ikke noget af det, der var så tydeligt at det ikke lige så godt kunne være placebo.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg elsker personligt den synergi der er i mellem rødvin og cannabis...
En god flaske rødvin og en god bunke joints, så kører aftenen med en dejlig, let og fornøjelig rus uden de største problemer dagen efter.

Sidst jeg gjorde det var til nytår - det var et hit som altid!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Jeg synes at måden man drikker vin på, passer bedre med hvordan man ryger sig skæv. Jeg har selv mange rigtig gode erfaringer med at blande rødvin og hash. Spise et godt måltid mad, drikke noget rødvin og ryge nogen pinde. Det giver en fed rus.

Medlem

Jeg oplever også at rødvin giver en anderledes rus end når jeg normalt drikker alkohol, og synes umiddelbart også der er en slags "synergi" mellem rødvin og alkohol.
Jeg tror dog at det er måden/hastigheden man drikker vinen på (i forhold til sprut), som er afgørende for hvordan man bliver fuld. Man sidder jo ikke og bæller vin på samme måde som man har tendenser til med div. andre alkoholiske drikkevarer.

Hvis jeg siddder en aften og ryger fede og drikker øl, i et stille og roligt tempo, oplever jeg at rusen minder en del om vinens, men at jeg bliver en del mere søvnig, dette giver jeg så humlen i øllen skylden for! 8)

Tror desuden også at man vil få ret forskellige svar på dette emne, hvis man spørger både folk med og uden tolerance for THC, men dette skyldes nok tit at man kommer til at ryge for meget? :whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]