Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: slagelse
Ariaji skrev:
Det er altså ikke helt rigtigt, kewle...
Før i tiden var navnene "80'er, 90'er og 120'er" osv en indikation af prisen, ja. Men i dagens Danmark er det altså gået over til at blive navne i stedet for prisindikationer.
Det kan så diskuteres om sælgerne ved noget om deres hash eller ej, men du ser stort set aldrig folk sælge "80'er" til 80,- grammet mere; heller ikke dem der ved en skid om hvad det er.

eksempel:
du kan i en by købe " en god 80'er", og i den nærliggende by købe "en anden god 80'er"
men disse to klumper hash er ikke af samme kvali...... den ene har bare været igennem flere hænder, og er derfor dyrere.
tallet har intet at gøre med kvali, kun pris....
kan du seriøst forestille dig en afghansk hampedyrker sige til sin kune "ja det her er så den bedste 120"
nej vel?
navnet på hashen(ifølge min viden) er afgjordt af, hvilke metoder den er skabt af, hvor hampen er fra, hvad det er sammensat med, og hvilken hampesort det er fra.
jeg hader at kunne købe minali, af en idiot der siger "det er den bedste 100kr ryger"
som du nok ved er der et stempel på alle plader(stort set, igen, alt efter hvor de er fra)
og det stempel, er også en indikation af navnet :D

lidt ligesom ægte kashmir-hash kommer fra provinsen af samme navn ;D
det er et meget lille område, med eftertraktet ryger, derfor det er så helvedes dyrt.. og hvis man finder noget billigt "hos de rigtige kontakter". så er der stadig ingen garanti for, at det overhovet har set noget der minder om kashmir ;D ... det kan du jo ikke se på hashen, hvor det kommer fra, så længe du kun køber en klump af en pusser. så man må tage hans/hendes/dens ord for, hvad det er.
og ikke gå så meget op i , hvad de siger det evt er, og hvor super de siger det er
de skal jo sælge varen ikke ;D

Senest rettet af kewle 03 okt 2009 20:27, rettet i alt 1 gang.

Medlem

og en ting mere, med de måske flere hundrede forskellige slags ryger du kan få? har du så seriøst et "tal" til dem alle?
producenten bestemmer navnet. anet er ikke muligt realistisk set.. ike hvis der skal være styr på det. men det er der ikke :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
der er et sign med "WAG" paa min 10 euro ryger ellers :-=

Medlem

weedwhopper skrev:
der er et sign med "WAG" paa min 10 euro ryger ellers :-=

okay griner! prøv at google det eller noget i den stil, måske kan du finde ud af, hvor det er lavet og af hvilke planter osv :D det er meget fedt at vide ville jeg mene :)

Medlem

Akira_Dk3 skrev:
Jeg har fået det her weed af en ven, han siger det efter signede det skulle være 80'er ryger. Jeg har nu lavet alle kvalitets tests,

bubble testen
bubbler en lille smule når jeg flammen rimelig tæt på hashen.

Lugt testen
Den kradsede overhovedt ikke i næsen, syntes bare det var en dejlig lugt af hash. måske en lille bitte bitte bitte bitte smule lugt kemisk.

Brand testen
Den brænder fint, men går ud når man laver et forsigtig pust.

Aske testen
Syntes selv der var meget aske tilbage, men det kan godt skylde lidt af hashen faktisk var hash der ikke var brændt færdig endnu det var et lille flat stykke jeg brandte af.

Hvad siger i? har fået af vide af den her fyr at det skulle være 80'er, men har hørt i byen sige han også sælger 50'er.

Hvad vil i mest tro for en slags hash det var?

ATT;
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar :wink:

men til trådstarter, jeg vil give de andre ret. bedøm om du syntes det er 80 kr værd.
det er svært at læse sig til en kvali :D

Medlem

http://www.a1b2c3.com/drugs/hash010.htm
(ved ikke om den er "lovlig" at sætte ind her??)
Kashmirområdet ligger så det grænser ind over Pakistan, Kina og Indien. Så det er "gnubbet" hash.
ICE skulle jeg mene er resins eller trichromer i ren form. (filtreret løse trochromer, fremstillet ved hjælp af is = ice)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har slettet og rettet en del i denne tråd, ingen prisdiskussioner tak.

Pga. forbuddet er der ingen love der definerer priser og indhold, kontrol m.m. og du er derfor på herrens - eller pusherens - mark når du køber hash illegalt i Danmark. God hash behøver ikke at være dyrt, men grådighed og høj efterspørgsel gør at mange snyder med varen og ikke mindst prisen. Find jer nogle hæderlige mennesker at købe af indtil det bliver lovligt. Da vil i kunne regne med pris og indhold.

Hash koster ikke en skid der hvor det bliver lavet, i ville ikke kunne sove hvis i vidste hvor lidt. Ingen priser tak! :)

Staten kunne spinde guld på lave fabrikationsomkostninger og høj afgiftere, stadigvæk lavere end nuværende niveau.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kewle skrev:
og en ting mere, med de måske flere hundrede forskellige slags ryger du kan få? har du så seriøst et "tal" til dem alle?
producenten bestemmer navnet. anet er ikke muligt realistisk set.. ike hvis der skal være styr på det. men det er der ikke :D

Jeg nægter simpelthen at kommentere på hele din mystiske smøre. For du har jo åbenlyst ikke forstået hvad jeg snakker om...
Ha' en god nat, mester - I'm out!

Medlem

Chas skrev:
http://www.a1b2c3.com/drugs/hash010.htm
(ved ikke om den er "lovlig" at sætte ind her??)
Kashmirområdet ligger så det grænser ind over Pakistan, Kina og Indien. Så det er "gnubbet" hash.
ICE skulle jeg mene er resins eller trichromer i ren form. (filtreret løse trochromer, fremstillet ved hjælp af is = ice)

det ville jeg også mene. hedder det ikke også bubblehash?

Medlem

Både ja og nej.
Som trådstarter skriver laver han en bubbletest, den viser bla. hvor "ren" hashen er?
Men jeg personlig synes den kræver stor erfaring. For en klump tør sort skosværste opførrer sig præcis som god bublehash gør, men her kommer aromaen ind i billedet og afslører, at det er fidusmagere du er ved at købe fra.

Og, god kvalitets filtreret trichromes, presset hårdt sammen bobler også?.
Så for mig og nok de fleste, er bubblehash bare en simple indikator på om man er på rette vej eller ej.

Bare tænk over den første klump standart man nu engang havde råd til, den hverken gav ild eller boblede, den fik en måske en lille flamme der gik ud til en glød, og var man virkelige uheldig gik den også ud.

Bubblehash er ok kvalivare, men derfra sagt er det virkelig ens erfaring der spiller ind.
Og ligesom kashmir skulle være noget dyrere pga oprindelses stedet, så prøv at tænke over den indiske thé Shinilanoini. Den koster omkring 6000 US$ for et britisk pund. Men den busk bladene kommer fra vokser kun på én enkelt bjergside over 5000 m højde. Jeg tror vist det er mellemhandleren der tjener???
Men igen hvem ved?? Det kan jo også have noget at gøre med hvor meget der er tilgængeligt i forhold til efterspørgsel. (kashmir)

Medlem

i er jo helt væk hvis i giver 80kr for et gram hash. lyder da åndsvagt.

edit: hash er godt hvis det lugter af god hash og ser godt ud. hvis det klistrer en smule og der går ild i den så er det højst sandsynlig god hash. lær din hash at kende, så skal du ik tænke på sådan noget mere

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Man er ikke nødvendigvis væk hvis man giver 80 kr grammet for hash. Jeg ville da gerne give 80 kr grammet for noget sygt mananli, blandet med ice og nol f.eks. Men hvis du kan få 100 % ren hash der er så godt at det ikke kan blive bedre til under 80 kr grammet så respekt for det. Vi andre må tage til takke med hashmarkedet som det nu er. Jeg kan godt skaffe hash der er bedre end gennemsnitlig gadehash, men det er langt fra 100 % rent. Du skal jo fandeme kende en storsmugler, eller være det selv for at få noget ordentligt hash efterhånden.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: RoskillaZ
Marok jeg køber til omkring 50 kr/gr har følgende egenskaber:

Udseende: Lyst, ufatteligt klistret - der skal praktisk talt ikke bruges nogen kræfter for at forme det.
Efter man har nollet til én pind kan man tage en saks og skrabe nol af sine fingre.
Det kan til tider være nemmere bare at rulle det ud i små pølser og
klippe det til små noller.

Duft: Utroligt kraftig, kan sammenlignes med duften af stærk skunk.

Hashen bobler lystigt blot flammen nærmer sig.
Når man sætter ild til den
brænder den kraftigt og efterlader sig meget lidt aske.

Virkning: har røget det på bong før, og efter et hoved kan det begynde at flimre for øjnene ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: RoskillaZ
Bønnekongen skrev:
Marok jeg køber til omkring 50 kr/gr har følgende egenskaber:

Udseende: Lyst, ufatteligt klistret - der skal praktisk talt ikke bruges nogen kræfter for at forme det.
Efter man har nollet til én pind kan man tage en saks og skrabe nol af sine fingre.
Det kan til tider være nemmere bare at rulle det ud i små pølser og
klippe det til små noller.

Duft: Utroligt kraftig, kan sammenlignes med duften af stærk skunk.

Hashen bobler lystigt blot flammen nærmer sig.
Når man sætter ild til den
brænder den kraftigt og efterlader sig meget lidt aske.

Virkning: har røget det på bong før, og efter et hoved kan det begynde at flimre for øjnene ;)

Og det bliver bare kaldt for den stærke marok ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]