Nej men jeg snakker heller ikke om en 30cms - det brown der gør det.
Læderrør skal være 40cm helst - personligt har jeg et kohorn der er lavet om til pibe - fra noget højlandskvæg - skotland vist nok.
Har 4 glasbonger, så manglede egentligt bare et læderrør

Til det med at suge bong - jeg kan suge 1smøg og 1g hash - i et hoved - på en standard plasticbong (1liters flaske) uden at poppe det igennem eller presse med en lighter - men nu er jeg også ret hærdet - det er dem her som spørger vist ikke - derfor min kommentar med hovedet

men det fylder heller ikke 2cm sådan et 1-smøgsmix der - det fylder jo knap 1 cm og slet ikke så bredt - tror seriøst at jeg kunne få 2 - måske 3 smøger ned i sådan et glashoved uden det er fyldt - det skal jo stoppes sådan et pibehoved.
Da jeg boede i nørresundby, havde en af mine venner en 2 hoved magicglass bong - der mixede vi 8-10 smøger når vi skulle ryge - der lå snildt 3 smøger i piben - sammen med 3g hash - den plejede så at gå på omgang, man skiftedes til at tænde den op ved nyt stop selvfølgelig.
Til den med at blive taget i røven i jyllland med hash - nej man bliver taget i røven på staden - indtil videre har de priser jeg købte til på staden - det godt nok mange år siden - men det nok ikke blevet billigere - været 30-40% højerer end det jeg giver for samme slags hash i jylland - måske det fordi at det meste gadehash i jylland er så pisseringe at det ikke er værd at købe - men nu køber jeg heller ikke mit hash i en rygeklub eller hos en pusher der sælger til alle og enhver - men du har ret i at det er svært, hvis man ikke kender de rigtige mennesker, at skaffe noget tilfredsstillende røg i jylland - tit gider jeg ikke ryge det folk kalder semi fordi det lort - når man så endelig møder nogen der har god røg - så har de givet imellem 80-150kr for det - og nej, der ikke noget hash der skal være så dyrt - kun på gaden fordi de skal tjene enormt på det. Så nej har røget hash i snart 15 år - det er kun de sidste 5 år der har været nederen i jylland - det gode hash blev sjældent - eller rettere dem med det gode hash - blev træt af ikke at kunne stole på folk og handler nu kun med dem som de kan stole på.. Synes tit det er den jeg hører.
PLUR