Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 04:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
UrbanNinja skrev:
Hmm nogen der kan hjælpe med denne lidt forvirrede plante ? den har trichromes men ligner den har nogle ordenlige løg ?
http://img23.imageshack.us/img23/3394/dsc00708rgu.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/7236/dsc00709rav.jpg

Herma

Junior medlem

Hehe, jeg kan ikke som udefrastående (som i, at jeg ryger men aldrig har dyrket) lade vær med at more mig over hvordan "hannen" i mange sammenhænge er et jagtet og hadet "væsen" i hashdyrknings-verdenen.

(Endnu) et godt argument hvis man skulle overbevise en rødstrømpe om hashens glæder :P.

Moderator
Brugeravatar

Til gengæld er de nødvendige for en enhver avl, og altså for forbedring af sorter. Men ja, hadet går måske over stregen af og til, men sensimilla er bare så meget bedre end at skulle pille en masse frø ud, og en meget større reel yield.

Desuden, dyrker man ikke hash, man dyrker hamp, at sige at man dyrker hash, er lidt at sammenligne med at en landmand avler mørbrad.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Definationen på Skunk og Pot,er at Skunk er Sativa hvor der er blandet Indica i,altså hybrider af disse 2 arter.Pot er bare ren sativa der (mange gange) har vænnet sig til omgivelserne."Skunk" navner kommer netop fra visse Indicaers skarpe lugt.Det er omtalt af Cervantes og andre flere steder.

Moderator
Brugeravatar

@Gonzo
I hvilken kategori er ren Indica og ren Ruderalis så?
Synes ikke den defination er særlig vandtæt, så vidt jeg ved kommer navnet "skunk" bare af sorten skunk#1, der fik navnet som du siger af den stærke lugt, og nu bruges skunk bare som betegnelse for potent pot.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er jo ren Indica der også bliver kaldr Skunk,men prøv at læse Cervantes,Mel Frank,Rosenthal og nogle af de andre.Den er go nok.Skunk navnet kom efter Indica sorterne begyndte at blive avlet ind.Ruderalis kender jeg ikke så meget til,da jeg altid har holdt mig væk,men de bedste af dem er også Skunk,da de er hybridiseret med Indica.Ellers ville jeg kalde dem Ruderalis?

Dedikeret medlem

Jeg tror begge at i har ret, på hver jeres måde. Der er, efter min bedste overbevisning, ikke nogen klokkeklar definition på skunk, som der er enighed om... Oftest synes jeg at "skunk" bruges om cannabis der opfylder en eller flere af disse:
1. Potent
2. Egnet til indendørsdyrkning (planten skal ikke være for høj, men gerne lav og tæt)
3. Giver relativt stort udbytte
4. Er forædlet med henblik på rygning.
5. Er oftest en hybrid (sativa for en god "heady" skævert, og indica for at sikre en lav og busket plante)

Man kan sikkert putte flere punkter på, men det var det jeg lige kunne komme på :-P .

EDIT: og mht. ruderalis, er det så ikke noget med, at man har forsøgt sig med forskellige sativa-indica-ruderalis-hybrider for at få både den "psykedeliske" virkning fra sativa'en, tætheden fra indica'en og gro-cyklussen fra ruderalis? Ruderalis blomstrer vist uafhængigt af hvor mange timers lys den får. Men i må meget gerne rette mig hvis jeg er helt galt afmarcheret...

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Culpepers skrev:
Jeg tror begge at i har ret, på hver jeres måde. Der er, efter min bedste overbevisning, ikke nogen klokkeklar definition på skunk, som der er enighed om... Oftest synes jeg at "skunk" bruges om cannabis der opfylder en eller flere af disse:
1. Potent
2. Egnet til indendørsdyrkning (planten skal ikke være for høj, men gerne lav og tæt)
3. Giver relativt stort udbytte
4. Er forædlet med henblik på rygning.
5. Er oftest en hybrid (sativa for en god "heady" skævert, og indica for at sikre en lav og busket plante)

Man kan sikkert putte flere punkter på, men det var det jeg lige kunne komme på :-P .

EDIT: og mht. ruderalis, er det så ikke noget med, at man har forsøgt sig med forskellige sativa-indica-ruderalis-hybrider for at få både den "psykedeliske" virkning fra sativa'en, tætheden fra indica'en og gro-cyklussen fra ruderalis? Ruderalis blomstrer vist uafhængigt af hvor mange timers lys den får. Men i må meget gerne rette mig hvis jeg er helt galt afmarcheret...

svjv er lowryder en krydsning med ruderalis.
og skunk med sativa-gener kalder man "haze" -purple haze,silver haze osv

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
lugter hele din have er pot/skunk?

hvis jeg nu ligger skunk inderst bag i et skab, og ligger bøger foran, så mine forældre ikke ser dem, og lukker døren der ind til, kan man så nemt lukte det i mit værelse? eller hvis jeg måske åbner skabbet?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Ja hele min have dufter :) mit soveværelse vender ud mod den ende af haven hvor de står, og kan lugte det selv når jeg skal sove ;)
Men tror ikke for den utrænede næse ville skænke hvad det er en tanke,..
EDIT: Kemal, men så er det vel rigtig at jeg har hevet dem op ikke..

Moderator
Brugeravatar

@Kiiaan Brug gammeldags sylteglas, dem med gummipakning, de afskærmer lugten rigtig godt. Og nej, en have med hampplanter lugter ikke førend du kommer ret tæt på dem, da luftudskiftningen i haver typisk er ret høj, så duftmolekylerne bliver transporteret væk/mindskes i koncentration.

Medlem
Brugeravatar

kan de godt tøre i f.eks en spar pose der er totalt lukket til hvis jeg skifter luft engang imellem?

Moderator
Brugeravatar

De vil med stor sansynlighed mugne medmindre du udskifter luften næsten konstant. Fugtige buds klæbende op imod plastik er en sikker måde at få mug på.

Medlem
Brugeravatar

hvad hvis de ligger under min seng som står foran vinduet

Moderator
Brugeravatar

Har før tørret på et fad med køkkenrulle, og så vendt dem engang imellem og udskiftet køkkenrulle efter behov, så hvis der er til at komme luft for oven og til siderne, så tror jeg sagtens det ville kunne lade sig gøre.

Medlem
Brugeravatar

fedt... tak for hjælp!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
Det kunne godt ligne en han, men de trichromes gør at jeg ville lade den stå hvis jeg var dig :D just keep an eye on the balls (:

Ps rigtig flotte planter! Thumbs up! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]