Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 15:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

hmm så når man holder ilden foran mixet for at tænde, skal man suge, også ikke inhalere men puste det ud igen.

kom også lige til at tænke på at i en bong har man jo vand for at røgen skal nedkøles.
så tænkte lige på at tænder-suget ikke er så slemt på en bong da røgen jo bliver afkølet.
Har jeg ret ?

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Arthur Spooner skrev:
Det er ikke godt med toiletpapir inde i din tjubang. Du har ret, det kradser lidt i starten men du vænner dig til det. Hvilket hoved bruger du? Jeg synes enemands hoved er klart at foretrække. Hvis du pt bruger et fælledshoved, så prøv at køb et enemands hoved og sug det i en lunge. Så skal du se røg:)

Når du siger enmandshoved.. Mener du så bare et mindre hoved? Eller mener du at du slammer et mindre hoved i et sug som det forgår på bong..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brown skrev:
Arthur Spooner skrev:
Det er ikke godt med toiletpapir inde i din tjubang. Du har ret, det kradser lidt i starten men du vænner dig til det. Hvilket hoved bruger du? Jeg synes enemands hoved er klart at foretrække. Hvis du pt bruger et fælledshoved, så prøv at køb et enemands hoved og sug det i en lunge. Så skal du se røg:)

Når du siger enmandshoved.. Mener du så bare et mindre hoved? Eller mener du at du slammer et mindre hoved i et sug som det forgår på bong..?

Ja, det er et hoved lavet i en størrelse så man kan suge det i et sug. Det er nice når man f.eks. ryger alene. Men også når man er mange mennesker, fordi hvis man suger for hårdt i et fælledspibe hoved kommer resten af hovedt til at smage af lort. Så man skal lige lære at suge ordenlig med et fælledshoved. Det er faktisk ikke helt let.

Kemal; Hvorfor skal der toiletpapir i? :wink:

Medlem
Brugeravatar

Arthur din bong :P
Det er fordi så kradser det jo ikke så meget og det fjerner en masse skidt. Prøv at lig toiletpapir i en tjubang, eller bong eller noget. Og så tag et par sug på den.
Når du kigger på det, vil jeg garantere dig at du altid vil bruge toiletpapir fremover :)

Ps.
(Toiletpapir kan også bruges til numsen) Har jeg hørt...

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Mr.Mista skrev:
Ps.

Woowo!!!
Hvordan fungere det? Det må du heller lave en guide om hvordan man gør :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brown skrev:
Mr.Mista skrev:
Ps.

Off-topic: Kan du uddybe det der? Jeg tror ærligst talt ikke på det. Det lyder som en om'er!

On-topic: Hvad mener i helt præcist med toiletpapir? kender folk der ligger et stykke pap under hovedt i deres tjubang, så den er nemmere at gøre rent. Men det er jo mening at der skal være en masse udkrads i piben. Helst et tykt lag hele vejen rundt, så smager den med garanti bedre. Har prøvet med toiletpapir i bong. Altså, røret fra rullen oven på flasken også med lidt toiletpapir i. men det var for ikke at få vand i lungerne. Hvordan bruger du toiletpapir i en tjubang? :roll:

Medlem
Brugeravatar

Brown: Hmm det er utroligt avanceret. Jeg vil meget gerne lave en guide. Men jeg skal studere det nærmere først :)

Arthur: Du putter bare toilet papir i røret. Stik det ind af den ende du suger af. Og så tryk det lidt ind. Så du ikke får det i munden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:
Brown: Hmm det er utroligt avanceret. Jeg vil meget gerne lave en guide. Men jeg skal studere det nærmere først :)

Arthur: Du putter bare toilet papir i røret. Stik det ind af den ende du suger af. Og så tryk det lidt ind. Så du ikke får det i munden.

Også kradser det ikke så meget? Fedest. Så ved jeg hvad jeg skal prøve iaften 8)

Medlem
Brugeravatar

Arthur: Hehe det en rigtig god ide. Husk at tage det ud og kig på det bagefter. Og tænk på alt det ville havde siddet i dine lunger :p hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:
Arthur: Hehe det en rigtig god ide. Husk at tage det ud og kig på det bagefter. Og tænk på alt det ville havde siddet i dine lunger :p hehe

Det glæder jeg mig nu endnu mere til :shock: Havde ikke overvejet, at det også ville gøre det en smule mindre sundhedsskadeligt.

Medlem

forstår ikke hvordan noget toilet papir skulle hjælpe .. kradser det ikk alligevel.
ps nogen der kunne svare på bong-spørgsmålet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
føj! :cheers: Der skal da slet ikke være udkrads hele vejen rundt for at den smager godt? Hav altid i og skift altid løbende pap under hovedet og papir i piben. Kan ikke forstå hvorfor du bliver ved med at være så uforstående overfor hvordan man putter toiletpapir i piben. Step by step :D Tag to stykker toiletpapir (2lags), skil dem, så du har 4, lig 3-4 (efter behag) af disse oven på hinanden, lig det på tjubangen hvor du plejer at suge og pres det ind - pust i piben og toiletpapiret sætter sig selv efter pappet. :) Andet?

Og til det der med at du ikke skal indhalere tændersuget, du skal slet ikke få det ind i munden, bare sug til der er gang i den - fjern hånden og pust istedet for at suge i piben.

God ryger.

Moderator
Brugeravatar

Mr.Mista skrev:

Der har du faktisk også guiden til røven.

Medlem
Brugeravatar

BisMann: Aaaah your right...
Oh The irony.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
føj! :cheers: Der skal da slet ikke være udkrads hele vejen rundt for at den smager godt? Hav altid i og skift altid løbende pap under hovedet og papir i piben.

:mrgreen: Den med udkradsen er altså helt seriøs. Kender mange garvede hashvrag der har røget tjubang i lidt for mange år. De siger, køber du f.eks. en tjubang, så skal den ikke renses for udkrads hele det første år. Nogle siger endda 2 år. Man kan selvfølgelig rense selve hovedt, og 'bjerget' af udkrads der samler sig under hovedt. Ryger du normalt meget tjubang Kemal? :wink: Hvis du gør, så lad der komme et udkrads lag i din pibe og se om den ikke bliver bedre at suge i og om smagen ikke bliver bedre også. Vores tjubang som vi købte inden jul mig og et par kammerater har nu fået tilpas meget udkrads rundt om til trods for at vi har været nogle bitches og gjort den rent et par gange. Men nu, smager den altså også næsten som den skal :peace:

Var planen at prøve det med toiletpapiret igår - men glemte det i min fuldskab :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hmmmm personligt kan jeg ikke fordrage lugten af tobaks-tjære der har stået i et rygeinstrument. Det er kun specielle piber der ryges specielt tjald på der ikke renses, idet de ikke ryges på så tit sovser de heller ikke til.
Jeg synes der er en KLAR tendens til at beskidte piber forværrer rygeoplevelsen, fremkalder hoste og dårlig smag i mund og svælg samt åndenød. Derudover giver det anledning til koncentrering, opvarmning og gen-inhalering af yderst carginogene affaldsprodukter, hvilket ikke kan være sundt.

Rent cannabis i klump eller buds kan godt ryges længere på idet det smager af hamp, tobak røget på rygeinstrumenter kommer til at lugte af - ja - gammel sur pibe. Dog vil jeg give dig ret i at der skal være et tilpas lag sidenepal i fx. træchillumer, mange piber skal tilryges og de bliver bedre med tiden, ligesom merskumschillumer som suger fedtstof fra tjalden, men der skal ALDRIG sidde daggamle skorper af tjald/tobak/aske/kul-stykker på siderne. Stakkels chillum :) Renses efter brug IMO, hvis man ikke orker at rense den har man røget for meget ;)

Jeg passer på mine rygegrejer, alt kan holdes med et minimum af rengøring hvis det gøres tit. Det er når opvasken har stået en måned, at den brændte kylling er svær at få af fadet :)
Glas må og skal holdes rent efter min mening hvis man vil undgå kalkrende og fastgroet snavs der tager hele eller halve timer at fjerne.

Lidt formiddags-vris, jeg har set hvordan 15 års rygning på uhumske ikke-rensede pibehoveder har nedbrudt lunger i en forfærdelig grad hos en ven, han kan nu gå op af trappen efter at jeg viste ham tricket med at rense sit udstyr engang i mellem, ikke at ryge på sølvpapir og rense mere end hvert 2. år.

Bare pas på jer selv, lad ikke jeres hang til et rusmiddel gå ud over jeres helbred når det er så relativt nemt at begrænse skaderne.

God fredag til jer alle og god ryger

Medlem

Kunne han da ikke gå op at trappen før det ? :o

Junior medlem

Geografisk sted: The streets...
Sprit-tjubang er helt klart et bud, men bong er nu også altid godt. Du kan altid investere i de helt store og komplicerede bongs, men for fanden, du får jo ikke mere røg i lungerne af den grund. Jeg ville helt klart byde på en tjubang til at have med i tasken, eller til at have liggende i fryseren til en god aften.

/CC

Medlem

den tjubang jeg købte brænder ret meget i halsen :(
altså når den er startet og mixet ryger

Medlem

har tænkt mig at prøve det med toilet papiret.

men altså papiret skal det krølles sammen og smides i røret ? eller skal det ligges sådan "fladt" altså det kan det jo godt nok ikke i et kammer det er cirkelformet, men håber da i forstår spørgsmålet :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]