Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

alene fortrækker jeg helt klart tynde. pre rolled er fine.
Men hvis man er flere mennesker så og fyrer op i et par halv anden smøgs er da godt.

Generelt vil jeg sige store og tykke er bedst :D

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Et sted midt imellem tyk og tynd, tilpas :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Når I drikker, går I så også op i hvordan flasken ser ud? :D Imo kan det da være fuldstændigt ligegyldigt.

Junior medlem

Morten på 14 skrev:
Når I drikker, går I så også op i hvordan flasken ser ud? :D Imo kan det da være fuldstændigt ligegyldigt.

Ikke hvordan flasken ser ud, men hvis jeg drikker god øl af et glas går jeg op i hvordan glasset ser ud. Jeg gider heller ikke drikke rødvin af highball glas.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Morten på 14 skrev:

Det har faktis noget at sige omkring smag og udbytte af hashen.

Har du en tynd joint, har du en lille glød.
Har du en tyk joint får du en større glød.
Jo større glød jo mere varme.
Så alt efter om du ryger pot, hash eller skunk og laver tynd eller tyk, får du forskælligt ud af det.

Junior medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
Når jeg sidder og ryger mine egne krativitetsfremmende solo-joints, som her på min fridag, skal de være tynde og milde, men sidder jeg med andre laver jeg store fede joints, med DRÆBERMIX!

Jeg er cigaretryger og hygger mig med selve rygningen, såvel som rulleprocessen, hvorfor jeg gerne ryger mange, men milde. Sidder jeg sammen med andre synes jeg dog det er lige vel stenet at sidde med næsen i mixerskålen hele aftenen, derfor de store stærke.

Præcis :D

Medlem

Når jeg ryger sammen med andre laver jeg dem normalt rimelig fede :)

Hvis jeg ryger alene putter jeg meget mindre hash i.. tobakken skal passe til mængden, sådan at de hvæs jeg tar stadig er gode og stærke, selvom der ikke er så meget fed i, derfor bliver mine solo joints hverken specielt fede eller lange (måske 5cm). skæv bliver jeg i hvert fald :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Morten på 14 skrev:

Nej, før øl skal høldes op i det glas, og hvordan DET ser ud, det er til gengæld vigtigt.

Medlem
Brugeravatar

Proletar skrev:
Bull Lee skrev:
Når jeg sidder og ryger mine egne krativitetsfremmende solo-joints, som her på min fridag, skal de være tynde og milde, men sidder jeg med andre laver jeg store fede joints, med DRÆBERMIX!

Jeg er cigaretryger og hygger mig med selve rygningen, såvel som rulleprocessen, hvorfor jeg gerne ryger mange, men milde. Sidder jeg sammen med andre synes jeg dog det er lige vel stenet at sidde med næsen i mixerskålen hele aftenen, derfor de store stærke.

Præcis :D

Han har fat i den lange ende/joint! :stupid:

Medlem
Brugeravatar

Kan bedst lide dem tynde og okay lange.. Synes bare de smager bedre så.. (;

Junior medlem

BryGs skrev:
Når jeg ryger sammen med andre laver jeg dem normalt rimelig fede :)

Hvis jeg ryger alene putter jeg meget mindre hash i.. tobakken skal passe til mængden, sådan at de hvæs jeg tar stadig er gode og stærke, selvom der ikke er så meget fed i, derfor bliver mine solo joints hverken specielt fede eller lange (måske 5cm). skæv bliver jeg i hvert fald :)

jeg vil sige at 5 cm måske er lige i underkandten hvis jeg skulle kalde det en god joint, jeg plejer som regl bare at fylde conet op om det så er lille,tykt,langt eller smalt, syns bare hashen fortjener den respekt at man fylder jointen til der ikke er mere plads, :)
men jeg vil sige at en halv fed joint der også er go lang, er min ynglings, kan godt lide at sidde og nyde en joint der ikke er brændt ud efter 10 min ;)

rock on!

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Kan de folk det mener at de gerne vil havde en tynd joint ikke skrive hvor maget hash og tobak i putter i? Det samme for dem af jer som gerne vil havde de de tykke...

Jeg har en ide om at de fleste der ryger tykke joints har en tendens til at lave et større mix.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg putter meget lidt i. Noget i retning af 0,1 gram. Ca. en halv smøg (100'er).

Jeg ryger rigtig luksus-hash, derfor den lille mængde. Generelt er det smagen der dikterer. Bare jeg kan smage hvad jeg ryger, så er mængden ligegyldig, jeg ruller bare en mere!

Ps: jeg er lige blevet færdig med en af de milde (0,1) og er KONGESKÆV!

Medlem

Bull Lee skrev:
Jeg putter meget lidt i. Noget i retning af 0,1 gram. Ca. en halv smøg (100'er).

Jeg ryger rigtig luksus-hash, derfor den lille mængde. Generelt er det smagen der dikterer. Bare jeg kan smage hvad jeg ryger, så er mængden ligegyldig, jeg ruller bare en mere!

Ps: jeg er lige blevet færdig med en af de milde (0,1) og er KONGESKÆV!

Jeg ville ønske at jeg kunne nøjes med så små "doser" :|
Hvis jeg ryger for mig selv putter jeg mindst 0,6 g hash til 0,8 g tobak (en rød cecil) ellers kan jeg sku ikke mærke at jeg har røget bagefter. Det er ikke fordi at jeg ryger dårlig hash! køber altid en plade 120'er af den samme pushere 2 gang om måneden. Hvis vi er flere der skal ryge putter jeg 0,5 g pr person der skal ryge med til 0,8 g tobak.

En joint skal være ca 1,5 cm i diameter i toppen og ca 7 cm lang efter min mening

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er godtnok meget galar.

Medlem

Ja... Jeg ryger for at blive skæv! og nu har jeg røget hverdag i ca 5 år, så jeg har opbygget en rimelig stor resistance

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
så tag en pause på en uge?

Dedikeret medlem

Brown skrev:
(dette skulle være indlysende da det er den samme mængde der skal brændes har vi efterfølgende fået af vide af en fysik lære)

Det kan man da ikke rigtigt sige. Jo større overflade (enden af jointen hvor du tænder ild) jo hurtigere vil du få brændt det af. Det svarer lidt til at du tænder ild til en stykke papir fra bunden - det brænder hurtigt... Men hvis du tænder det i toppen brænder det langsomt. Det har ikke så meget med overladen at gøre: men samme mængde materiale brænder hurtigere fordi der kommer bedre "gang" i papiret... det samme med en tyk joint, tror jeg :).

Jeg er begyndt at bruge en "rollmate" nøglering til at rulle med. Det er et konisk metalrør som man kan forme sin joint på :). De bliver rimeligt tykke efter min mening, men ikke noget vildt. Synes man skal kunne se, at det er en joint - ikke tro, det er en cigarret :lol:. Synes en joint ligger bedst i hånden når den er lidt tung i enden... :D

Medlem

Vinkelsliber skrev:
Brown skrev:
(dette skulle være indlysende da det er den samme mængde der skal brændes har vi efterfølgende fået af vide af en fysik lære)

Det kan man da ikke rigtigt sige. Jo større overflade (enden af jointen hvor du tænder ild) jo hurtigere vil du få brændt det af. Det svarer lidt til at du tænder ild til en stykke papir fra bunden - det brænder hurtigt... Men hvis du tænder det i toppen brænder det langsomt. Det har ikke så meget med overladen at gøre: men samme mængde materiale brænder hurtigere fordi der kommer bedre "gang" i papiret... det samme med en tyk joint, tror jeg :).

Jeg er begyndt at bruge en "rollmate" nøglering til at rulle med. Det er et konisk metalrør som man kan forme sin joint på :). De bliver rimeligt tykke efter min mening, men ikke noget vildt. Synes man skal kunne se, at det er en joint - ikke tro, det er en cigarret :lol:. Synes en joint ligger bedst i hånden når den er lidt tung i enden... :D

Det eskempel du kommer med kan ikke bruges i denne sammehæng... da alle jo ved at ild brænd op af! Derfor vil papiret selvfølelig brænd hurtigst når det tændes i bunden :wink:
Hvis du tviler der resultat vi kom frem til, er du mere ind velkommen til selv at give det et forsøg! Jeg vil meget gerne høre om dit resultat.

Nu var det en gods ven fysik lærer der kom med den utales efter vi havde lavet vores tid på joints eksperiment, så jeg vil mene det er en rimelig pålidelig kilde :|

Senest rettet af Violet 27 maj 2009 14:28, rettet i alt 1 gang.

Medlem

hvor forsvandt min tekst hen ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]