Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 20:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ville bumpe denne tråd med lidt rapport:

Min kæreste er sådan en Operation Dagsværk type der drikker meget Yerba Mate, som vi andre f.eks. ville drikke kaffe. Udover at have en slags behagelig 'tung' smag fungerer drikken fint som erstatning, da den er moderat opkvikkende (måske lidt under kaffe i styrke), og ikke giver hverken maveonde eller psykisk ubehag ved langvarig brug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Ginseng ... !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Bl0dpump skrev:
Ginseng ... !

Står der allerede du ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Xpert skrev:
HopIFjorden: Haha yes, der var den. Kunne ikke komme i tanke om hvad det var jeg havde glemt :roll:
Indtager selv ginseng-ekstrakt hver dag med god effekt, ½g med 67,5mg gensenosider til en pris og styrke der er under de uhyrlige priser de tager for piller i DK. Får tilsendt 30g hver 2. måned og må sige at det virker fremragende!

Guarana (både alm. og 2x / 10%) virker fint, en god stærk dosis siger 2g 5% og 1g 10% med evt. redosering. Bare pas på med at tage for meget idet det er SÆRDELES ubehageligt. Det samme gælder koffein/kaffe: Det er IKKE rart at overdosere med

67,5mg gensenosider? Jeg købte for nogen tid siden nogle panax ginseng tabeletter med 8mg gensenosider i hver, de anbefalede en enkelt dagligt. Hvilken effekt giver det med sådan en høj dosis, bare frisk eller?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvad med Kanna og Rosenrod?

Forøvrigt mener jeg ikke at Ephedra ekstrakter og Efedrin er blevet ulovlige, SVJV står Efedrin kun på doping-listen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Hvad med Kanna og Rosenrod?

Forøvrigt mener jeg ikke at Ephedra ekstrakter og Efedrin er blevet ulovlige, SVJV står Efedrin kun på doping-listen.

Hey Dex :)

Well, jeg er laaangt bagefter hvad der er lovligt og ulovligt disse dage, men det er kun koncentreret efedrin der er ulovligt AFAIK.

Kan du give nogle gode resourcer til Kanna og Rosenrod? Så smider jeg det i hovedindlægget i dag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Så er der jo også den dejlige drik Monster Energy. Hvis nogen kender den?

Den indeholder jo dejligt meget koffein, taurin, guarana og ginseng. Og så kan jeg garantere at den virker! Jeg drikker den altid inden træning. (kører motocross)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Min dansk lærer har skåret ned til ca 50% af sit forbrug, så nu drikker han "kun" 2½ kande kaffe inden kl 16.00 om dagen XD Han er tydeligt påvirket når han underviser, ret underholdende :D

Sry for offtopic, kom bare lige i tanke om hans misbrug :P

- God aften psy.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tias skrev:
Kan du give nogle gode resourcer til Kanna og Rosenrod? Så smider jeg det i hovedindlægget i dag.

Desværre, Tias... Det må du selv google!

Medlem
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med yerba maté, effekten er som en god kop kaffe, men dog uden de fysiske bivirkninger som eks. mavebesvær, jitters etc.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv led efter Siberian Ginseng - kan ikke lige huske latinnavnet. Men den er virkelig klarende på mit sind!

Medlem

rosenrod kan købes på (fjernet link)
syns måske bare det er lidt dyrt

Senest rettet af Emil87 04 jan 2010 00:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Te af presset ingefær og friskhakket chili er heller ikke værst - det varmer, er billigt og virker mere opkvikkende end både ginkgo biloba og ginsing syntes jeg....

Medlem

hov kan det passe jeg ikke må komme med sådan et link selvom der ikke er noget ulovligt der inde?

er helt vild med ingefær så det skal da prøves

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det tror jeg. Det skyldes vist at en blåstempling af reklame for forskellige produkter kan lede til uhæmmet spam. Spørg en moderator hvis du er i tvivl.

Iøvrigt kan både ingefær, hvidløg og chili i rå form varmt anbefales som et dagligt supplement. Jeg bruger alle tre dele i madlavningen så tit jeg kan komme til det, og synes at det giver både mere energi og et bedre helbred. Ligeledes kan de klart anbefales at lave infusioner og te på det, som balle foreslår.

Medlem

ja jeg tænkete mere på om ingefær/chilli the kunne bruges på samme måde som kaffe og vil give den samme effekt, men det vil jeg nu bare selv prøve.

hvidløg ingefær og chilli er også en stor del af min krydderihylle som bliver brugt så ofte som muligt især hvidløg som jeg spiser rå hver aften sammen med alm vitaminer og aleo vera

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg snakkede engang med en fyr som sværgede meget stærkt til at fylde og spise en kapsel med cayenne hver aften, og han insisterede på at han blev mærkbart stimuleret. Jeg har selv kun prøvet at fylde cayenne i kapsler sammen med guarana og kola-nød, så kan desværre ikke verificere det, men tror jeg gør det snart!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

i tigeren kan man købe billige krydderier, deriblandt ingefær. Jeg plejer at tage en god appelsinjuice, med masser at frugtkød (smag og behag), og så smide det i en melryster sammen med 1 teskefuld ingefær eller to. Kanon lækker smag, stærkt, surt og sødt på en gang. Om man bliver frisk af det har jeg nu ikke tænkt over....

(Baudelaire 1860).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg elsker paprika, det er også dejlig sundt, men det er jo ikke ligefrem en urt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snakken går vel også mere på om et givent krydderi er stimulerende, og er det det, synes jeg godt vi kan inkludere det i tråden.

Nogen der ved noget om de stimulerende egenskaber af f.eks. chili og ingefær?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]