Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
For Danmark at bryde sig af fra disse Koventioner ville "tragisk" for Danmarks "image" i FN og derfor må Danmark ikke Legalisere Cannabis fordi det ville være at modsige de regler som de selv har stået for at få vedtaget...

Ja senest i 88. Folk og nationer har rettigheder til at skifte holdninger efter +20 år man. Har ikke en skid forstand på FN eller politik i det hele taget, men der er sgu så mange ting der har ændret sig. Det bedste eksempel jeg kan komme med lige nu er partiet Venstre, som nærmest er blevet det helt modsatte af hvad de var fra start af.

Men selvfølgelig forstår jeg din pointe.

Senest rettet af kemal 19 feb 2009 15:17, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
At man ikke kan holde sig og laver i bukserne når man er skæv, fordi man ikke orker at gå på lokum. Der er sundhedsfarligt i længden....

8)

Moderator
Brugeravatar

Uanset om vi kalder det signalværdi, popularitet eller image ændre det ikke på Danmarks juridisk ret til at udforme egen lovgivning. Konventionen fra 1961 (Single Convention on Narcotic Drugs) giver også FN-kommissionen for narkotiske stoffer samt WHO retten til at fjerne/tilføje rusmidler der indgår i denne konvention, men det betyder ikke nødvendigvis at FN-landene skal kriminalisere disse rusmidler, det SKAL igennem den lovgivende instans, i de enkelte FN-lande og det er ikke bare et spil for galleriet.
Det er selvfølgelig ikke uvæsentligt at holde sig på god fod med FN-landene, men Danmark må og kan godt legalisere Cannabis uden FN's accept.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Nogle af de bedste argumenter er selvfølgelig den personlige frihed og det faktum at rockerne og banderne næsten kun lever af at sælge hash/stoffer. det ville også være godt med et mindre sundhedsskadeligt alternativ til alkohol. Et modargument kan være at det bliver lettere tilgængeligt og måske anses som totalt ufarligt af nogle. Et andet modargument kan være at det kan blive så normaliseret som alkohol.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
@BisMann

Okay... Det vedtager jeg så, jeg må have fortolket Konventionerne forkert, og kan sagtens komme på kompromis med hvad du siger.
Men jeg har sendt en mail til Sundhedsstyrelsen for at få opklaret helt præcis hvordan de 3 konventioner de hænger sammen, ;)
Så skriver lige et indlæg medmindre de er alt for retarderet til at svare...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
Sorte Samba skrev:
Et andet argument mod legalisering af cannabis: Erik Spandmand :lol:
Skaf jer af med ham hvis i vil have gjordt det lovligt, han gør fandme et dårligt indtryk på ikke-rygerne' :D

præcis, hans små videoer er sjove nok, men at se ham der stå og snakke om at hash ikke skader og så selv være så skadet det er ihvertfald ikk et skridt nærmere legalisering
Hov hov! Hvad har Spandmanden nu gjort?

"Nu taler jeg meget godt om hash, men det er fordi at alle andre taler så grimt om denne smukke grønne plante" - Citat af Erik Spandmand

Kim Hansen skrev:
10 argumenter for en hel eller delvis legalisering af alle narkotiske stoffer:

1. Man kan aldrig stoppe brugen af illegale stoffer, da de har eksisteret i alle mulige former i årtusinder - både i religiøs og sekulær form.

2. Kriminaliseringen af brugerne koster samfundet og politiet alt for mange ressourcer.

3. Den stadige kriminalisering af stoffer giver et fundament til at skabe pseudo-fascistiske politistater.

4. Det er tåbeligt unødvendigt at verdens tredjestørste økonomi går til psykopatiske kriminelle og morderiske paramilitære organisationer.

5. Uden statskontrol af stoffer vil der hovedsageligt være flere og mere medicinsk farlige substanser i omløb end de rene illegale stoffer. Det er disse urene stoffer med en ukendt dosering og koncentration, der slår unge ihjel.

6. Det er et modbydeligt og uværdigt liv, man giver narkomaner ved ikke at give dem noget, de er afhængige af.

7. Mange af disse ulovlige substanser er mere velegnede til psykoterapeutisk behandling end de nuværende legale medicinske produkter.

8. Mennesker har ikke kun ret til livet, de har også ret til selv at bestemme deres egen dødsårsag. Fx forbyder vi da ikke animalsk fedt, tobak, alkohol og biler, blot fordi disse udgør en trussel for vores helbred og samfund...

9. Med tanke på Schweiz, hvor heroin blev udelt til de hårdest ramte narkomaner, så vil en total legalisering give et mere markant fald i kriminalitet, end man oplevede i det pågældende land (ca. 90% fald). Der findes også afhængige misbrugere i alle de andre stof kategorier.

10. Glem ikke hvad forbudstiden i USA skabte af problemer, som den dag i dag giver efterdønninger...
Jeg synes at disse argumenter, som er helt tilbage fra år 2000 kan overføres til hvorfor det er mest rimeligt at cannabis bliver afkriminaliseret. Hele artiklen kan findes her.

Tjuhaj venner! :lol:

Junior medlem

jeg har prøvet for jeg sad og røg en masse bong så fik jeg det virkelig dårligt, altså kunne mærke blodet forsvandt for hovedet, så besvimede jeg og da jeg vågnede op igen lidt efter skulle jeg knække mig . det var lidt weird og ved ik om jeg havde røget for meget der til hvad min krop kunne eller vand mangel eller hvad det nu kunne være :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Cannabis nedsætter blodtrykket, så det har nok været det der har gjort at du besvimede.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Dillz skrev:
jeg har prøvet for jeg sad og røg en masse bong så fik jeg det virkelig dårligt, altså kunne mærke blodet forsvandt for hovedet, så besvimede jeg og da jeg vågnede op igen lidt efter skulle jeg knække mig . det var lidt weird og ved ik om jeg havde røget for meget der til hvad min krop kunne eller vand mangel eller hvad det nu kunne være :D

du fik nok en nikotinforgiftning kombineret med mangel på ilt + lavt lodtryk
det har jeg selv prøvet et par gange!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er flere kilder:

1. Lynn Zimmer & John Morgan, "Marijuana Myths, Marijuana Facts", 1997

2. Følg dagligt med på Pete Guither's DrugWarRant. Han citerer vidt og bredt fra forbudssidens udgydelser i medierne, så her får du det sidste nye og kan spore eventuelle udviklinger i modstandernes argumenter.

3. Læs VK regeringens Kampen mod narko fra 2003. Det er hvad vi lider under lige her og nu.

4. Læs noget af 1961 Single Convention on Narcotic Drugs.

5. Jeg har selv samlet en del af argumenterne i min Cannabismyter, der jo heller ikke er et skønmaleri af hashen. Det er klart at jeg ikke bruger lang tid på at fremstille modstandernes argumenter, men de fleste kender jo godt forbudssidens argumenter.

Medlem
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Cannabis nedsætter blodtrykket, så det har nok været det der har gjort at du besvimede.

What? Nu må man fortælle mig hvis jeg tager fejl, men bliver det ikke sat op?? Jeg synes selv at hjertebanken ofte er generende for mig når jeg ryger. Det er sådan groft sagt den eneste negative bivirkning jeg oplever udover sløvhed engang imellem. Jeg oplever ikke nedsat intellektuel og praktisk funktion som der påstås er en bivirkning i "kampen mod narko" som Malkavian henviser til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Din puls stiger netop fordi kroppen kompensere for det nedsatte blodtryk, det er hvert fald hvad jeg har læst mig til her på psy, correct me if i am wrong.

MEGATRON

Tortur er svjv også forbudt ifølge FN, men det forhindrer ikke en række medlemslande i at bruge det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]