Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har for længe siden hørt fra en meget "gavet hasser", som havde røget i mange år, at det han gjorde med alt sit udskrab (fra tjubang) var noget med at:
Tage en cola-flaske og lave 2 små huller (et tilpassende til ligthergas, og et andet tilpassende til udskrabet)

Jeg mener at han brugte et kaffe-filter eller sådan noget (kan ikke helt huske det, da det er længe siden)

Så placerede han kaffe-filteret oven på hullet, som udskrabet skulle igennem.

Så pressede han på den måde "nol" som han (så forkert) kaldte det, ned på en tallerken og lod ligthergassen fordampe.
(lidt ligesom en hjemmelavet "BumbleBeeExtractor")

Og hermed påstod han at have lavet noget ryger, som efter sine skulle sparke røv.
Jeg har aldrig selv prøvet en ligende proces, så i må meget gerne give noget feedback på denne uklare miniguide :wink:
?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
Og det åbnede du lige et 3 år gammel emne For at fortælle ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
så i må meget gerne give noget feedback på denne uklare miniguide :wink:
?

Den er ikke særlig god... Synes den er uklar... Og for lille...

Junior medlem

Puha - det er 100% sikkert en giftig skævert, som nævnt tidligere. Der er et væld af andre gode giftstoffer i det tjæresnask. Men der kan helt sikkert også blive en god desperadoskævert ud af det. Jeg ville ikke gøre det, men en effektiv metode til at lave et renere udtræk kunne være en f.ek.s 1/2 l. colaflaske. Put snasket ned (du kan bruge stort set hvad som helst ulækkert cannabisholdigt snask ;O) ) Men put det ned i flasken. Køb en fint raffineret butangas (lightergas). Smelt et lille hul i colaflaskens låg. Brug evt. et opvarmet søm el. lign. - tag hurtigt gasglaskens tud i hullet, mens det er varmt, så de passer godt sammen. Vi skal forresten bruge endnu et helt låg senere.
Klip et lille rundt filter ud af et kaffefilter - det skal passe op i proppen, men du skal ikke putte det i endnu, så falder det som regel ud. Det kan puttes i senere.
Nu kan du skrue låget godt fast, men ikke for hårdt. Vend gasflasken på hovedet med den ene hånd (nu står vi udenfor i frisk luft) Sprøjt gas ned colaflasken. Du kan lette trykket på flasken ved langsomt at skrue låget en lille smule åbent. Det kræver lidt øvelse, en lader sig sagens gøre.. Fyld colaflasken ca. 3/4 op. Nu kan du ryste det lidt rundt til alt snask er opløst. Evt. kan du lette trykket til du kan fjerne låget med hul og gasflaske og bytte ud med det hele låg, så du kan ryste og opløse mere. Nu puttes kaffefilter i låget med hul. Derefter skal der igen lettes på trykket, så låget kan udskiftes med filterlåget. Flasken vendes nu ned i en pyrexglasskål af en slags. Når gassen er fordampet har du lavet dit koncentrat. Yrk - jeg skulle ikke have det, men jeg har lavet budder af god bud startende sådan her. Det bruger lidt ekstra gas, når der skal skiftes låg osv. men det her vil sikkert virke fint.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]