Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg elsker politiet, can't live without them, but certainly not with them either.

Er blevet stoppet og udspurgt, fordi jeg havde karseklipning. Den eneste grund til, at vi ikke kom med i bilen var, at min ven ved et tilfælde kendte panserbassens underbo.

Mvh,
Gargarin

Dedikeret medlem

Jeg har på fornemmelsen at det simpelthen ikke er sundt at være betjent. Når du konstant skal være på udkig efter forbrydere, skaber det en paranoid og humorforladt bevidsthed, som efterhånden bliver permanent. Betjente bliver med tiden ude af stand til at se andre som egentlige mennesker, men ser i stedet trusler til højre og venstre. Det er i virkeligheden syndt for dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har den opfattelse at det er de yngre betjente der er de værste og "skal vise sig". De ældre betjente plejer at behandle en med respekt og på en høflig og bestemt måde snakke med folk. De unge kæfter bare op og provokerer mere end hvad godt er. Måske det kun gælder for Sjællands (Kbh's?) betjente?

Jeg tror polititjenesten med tiden hjælper unge sindsforvirrede politibasser til at opføre sig som normale mennesker, desværre er der flere og flere af de ældre betjente der dropper jobbet.

Mange betjente kunne gøre rigtig meget for at hjælpe sig selv ved ikke at provokere og opføre sig åndsvagt, evt. lære lidt om hvordan man taler til andre mennesker i en given situation og i al almindelighed

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Unicorn skrev:
derfor ud for at åbne, hvis det nu var hans far som var ved at gå helt amok, da jeg så åbner bliver vi stormet af 6 civile politibetjente, som er godt oppe at køre over vi ikke åbner, og som i kan se var det jo en stor misforståelse, de tror straks at vi har gemt hele vores lager, og begynder at splitte hans lejlighed HELT ad!, vi prøver at tale dem til ro og viser dem vores 1,6 gram hash, og siger det er altså det hele - Betjenten siger de har fået et tip op der bliver solgt hash fra lejligheden, og de ved vi gemmer mere, dette står så på i ca. 45 min, til de må give op, da de intet finder os ham!
...
4 betjenter smutter, 2 bliver tilbage, og vi bliver kropsvisiteret, og vi har stadig ingen ting! (Som sagt til dem fra starten!!)
...
Kan det virkelig passe med denne hårde straf for 1,6 gram hash?
Hvordan kan de få lov at storme "normale" mennesker på denne måde?
Syntes i om det, syntes det var lidt vildt, og måtte lige ud med det, håber i forstår! ;)

Havde de en dommerkendelse?

Ved godt de ikke går så meget op i den slags, men de skal fandengalemig have en dommerkendelse - eneste undtagelsestilfælde - såvidt jeg lige ved - er hvis de har en begrundet mistanke og mener at bevismaterialet vil forsvinde. De skal også annoncerer klart og tydeligt, at de er politiet. Dette er IKKE USA (endnu) hvor der findes no-knock warrants.

Hvis de havde en dommerkendelse. Fair nok. Det er sådan det fungerer. Men husk at vi danskere som hovedregel har en grundlovssikret ret til at blive ladt være i fred. Hvis politiet vil kropsvisitere os, så SKAL de (normalt) arrestere os med en specifik anklage og den anklagedes rettigheder. (Ofte vil de dog TRUE personen foran dem til at frasige sig sine borgerrettigheder, f.eks. ved at sige at "så må du jo med på stationen en tur"). Men husk kære alle: I er ALDRIG forpligtet til at åbne døren for politiet, lade dem kropsvisitere jer eller roder rundti jeres bil eller tasker. Det må de simpelhen ikke - så GIV IKKE JERES BORGERRETTIGHEDER FRA JER! Det er ekstremt vigtigt at huske, at politiet - trods deres ufattelige pres - ikke er der "for at hjælpe jer, bare I lige hjælper dem". Deres arbejde går ud på at indsamle beviser, som kan leder til bøder eller domfældelse over jer, og deres største våben er at få jer til at frasige jer borgerrettighederne. Landene er forholdsvis ens på det punkt, så besøg dette website:

http://www.flexyourrights.com/

...de har en strålende video "Busted!", som kan redde jeres liv - tror den kan findes på youtube også. (Deres quiz er lettere fejlbehæftet, men i teksten på resultatsiden kommer der en masse god info frem)

Hvis de IKKE havde en dommerkendelse er der to muligheder alt efter hændelsesforkøbet: 1) de er trængt ulovligt ind, og så kan de IKKE bruge evt. bevismateriale 2) de har spurgt jer, om de må komme ind, og ved første mindste kvæk med "ja", så har I selv valgt at fortabe jeres borgerrettigheder.

Jeg siger "under normale omstændigheder". Danmark er IKKE normal længere. Vi har nu de såkaldte "visitationszoner". Det startede på Christiania, og alle synes det var fedt, for alle hader christianitter og den slags røde svin. Men mine forudsigelser var 100% korrekte, og nu ser vi dem i hele København og Odense i forbindelse med rocker-invandrerkrigen. Disse fredstids-undtagelsestilstands-zoner er noget sygt, modbydeligt, despotisk svineri, hvor ALLE bliver regnet for at være skyldige og derfor rimelig mål for befamling af ordensmagten.

Og JA: 2000 kroner er mindstebøden for besiddelse af hash. I foråret 2007 gik L201 igennem inde på Christiansborg (jeg skrev til samtlige politikere derinde på det tidspunkt uden effekt). Første gang du bliver taget med under 10 gram: 2000 kroner. Dernæst 3000 og 4000 kroner for gentagne forseelser.

"Hårde" stoffer som ecstasy: starter ved 3000 kroner og har samme 50%, 100% stigninger ved gentagne forseelser.

MEN: som I kan læse på http://www.gadejuristen.dk så kan I totalt fritages for bøden, hvis I er narkomaner eller er på overførselsindkomster. Teknisk set er det med overførselsindkomster det eneste betydende, for ingen aner hvad den juridiske definition er på en narkoman. Desuden er denne lille snas i loven også kun indført, fordi bødeinddrivelsesomkostninger er alt for høje og frugtesløse overfor folk på overførselsindkomster (og måske fordi de der politi-shakedowns af narkomaner foran kommunen er alt for pinlige).

BØDER kommer ikke på den straffeattest, som du kan gå ned og få udleveret på politistationen i forbindelse med at du søger nyt arbejde. Men de står i det lukkede "kriminalregistret" i 20 år. Ingen af jer bliver derfor politifolk ;) En paragraf 191 om smugling/salg ville dog være kommet på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]