Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Ganja-Man skrev:
BryGs skrev:
urt har ret, den eneste forskel der er ved light cigaretter er hullerne i filteret.

læs evt mere her http://www.cancer.gov/cancertopics/fact ... cigarettes

edit: men drenge, helt seriøst, prøv at rulle en pind uden at riste jeres tobak, specielt hvis i putter meget nold i. Der er måske mange der synes det lyder klamt og krads, men blev faktisk overrasket, smagen er imo meget mildere, og krads i halsen er der intet af :)

næ tak, ikke-ristede joints fik jeg så rigeligt af på roskilde, af de dovne pushermænd som ikke gider riste..
tror du ikke det kan være fordi du, (med al respekt, bare et gæt ;)), ikke er den skarpeste rister og måske brænder tobakken lidt? dét smager i hvert fald både grimt og krads.

hehe næ, jeg rister såmænd fint nok, får jeg da tit at vide :D Det er jo heller ik fordi det kradser sådan rigtig med en ristet smøg, men synes bare smagen er utroligt meget "friskere". Ved ikke om det har noget at gøre med jeg ryger cigaretter ellers.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
KingOfBongbong skrev:
så i mener det er løgn at der mindre nikotin i pakkerne nå det står på dem? Og har i kigget på jeres filter efter i har røget en rød prins og en blå kings!!! ved rød prins er filteret langt mere brunt ffs! den skal i altså længre ud på landet med

+ Der er næsten huller i alle slags smøger...

Prøv nu at læse hvad folk skriver, det er en maskine med standard-hvæs der ryger en smøg. Hvor meget nikotin og tjære der indtages kommer an på hullerne, jo flere huller jo mindre røg. Og ja der er huller i alle smøger, bare ikke ligeså store og mange. Undrer det dig heller ikke at der er ½cm "ekstra" filter på light-smøger? Det er der størstedelen af hullerne er.
Prøv at ryge en light-smøg uden filter, du bliver ligeså påvirket af nikoen som af en normal uden filter.

Citat:
Og har i kigget på jeres filter efter i har røget en rød prins og en blå kings!!! ved rød prins er filteret langt mere brunt ffs!

Ja du har lige forklaret endnu engang at der kommer mere røg igennem filteret på rød prince end på light-smøgen, derfor også mere tjære (brune) og nikotin. Jo sortere, jo færre huller/mere røg.

Hvordan vil du også forklare nedsættelsen af tjære-indtaget? Smøger indeholder ikke tjære og derfor kan nivaeuet ikke reguleres før smøgen ryges... Tjæren dannes når tobakken afbrændes, jo mere røg(færre huller) jo mere tjære...

Forsat god aften :)

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Endnu et bevis for det med huller i papir og filter er Rizlas hvide papir(ret ualmindeligt herhjemme men har fundet det er par gange). Det er med ekstra huller i, men samme papir tykkelse som rød Rizla og jeg kunne smage tydelig forskel på de to når jeg lavede en smøg af hvert. Har desuden prøvet at rive filteret af en blå Savoy som ellers normalt smager af absolut INTET, og den var pludselig lige så stærk som en hvid Kings. Så det er sku 100% true drenge. Men prøv blå Camel, synes personligt det har en god smag til joints især da der stadig er lidt smagskarakter(altså selve smagen af tobakken, ikke nikotin) tilbage i det selvom man har ristet det meget grundigt. En smag der komplimentere tjald på en måde jeg ikke synes Prince i nogen afskygning gør. Ellers er Golden Virginia hjemmerul også en personlig favorit, men den er self ikke så praktisk når man sidder et sted uden sølvpapir eller pander :b

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]